**Joulukuun inssipiinailijat**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tiiti-

Jäsen
05.01.2007
172
0
16
Marraskuun pinossa piinaillaan vielä mutta aloitan uuden pinon joulukuussa inssiin pääseville... Toivotaan että joku marraskuun pinosta vielä plussaa! =)

Mie oon taustaillut nyt kaks kuukautta kun on ollut taukoa hoidoista. Nyt on kp 2 ja toiseen inssiin olis tarkotus vihdoin päästä. 1. inssi oli syyskuussa. Huomenna soitan polille ja toivottavasti saan luvan aloittaa clomit. Lääkityksenä siis clomit, puregon ja pregnyl. Nyt eka kertaa clomit 2tbl/pv, aikaisemmin ollut 2+1+2+1+2.

Toivottavasti joku tulee minun seuraksi piinailemaan joulukuuksi! :wave:

Taidan minäkin tänne tulla kukkumaan, kun kuitenkin mahdollinen testaus menee reilusti yli puolen välin tätä kuuta :) Eli 1.inssi tehtiin perjantaina, onko se nyt pp 2 vai 3.. Noh, kuitenkin.. Kolme follia oli, lääkäri meinasi inssin perua, mutta tehtiin silti :) Toiveet korkeat, mutta niin ne on ennenkin murskattu :( Eli kp on 28/39, kun oviksesta laskee.. Ovis oli siis myös perjantaina, tai ainakin perjantai-iltana vihloi ikävästi ja lauantaina ei enää tuntunut mitään :)

Plussatuulia tänne :) :whistle:

Nostelen vähä tätä pinoa ja olisin liittymässä pieneen joukkoonne! =)
Oon kirjoitellut tohon marraskuun inssipinoon ja nyt olis edessä toinen inssi reilun viikon päästä. Ens viikon keskiviikkona ultra ja sit varmaan perjantaina inssi.

Toivottavasti saadaan lisää porukkaa mukaan, esim. PeePee77 ja Kurreliini marraskuun pinosta mukaan piinailemaan!:hug:

Hahmottelen listaa, päivittäkää omat tiedot!

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl .....kp3/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl.....kp 4/?/pp
Dreamer88....... 1.inssi......?.......kp?/?/pp4

Keskiviikko 5.12.

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl .....kp4/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl.....kp 5/?/pp
Dreamer88.. 1.inssi..clomit, menopur, pregnyl...kp?/?/pp5

Huomenta!

Kiva kun olen saanut kavereita piinailemaan! :D

Olo on tosi epätodellinen. Nuo clomit pistää multa pään sekasin! Tuntuu siltä että jos tulee pienikin vastoinkäyminen, räjähdän! :kieh:

Menin eilen muka hakemaan Puregonia apteekista. Siellä oli muutama muukin sattunu yhtä aikaa, 40 vuoronumeroa ennen minua. Lakko vissiin ruuhkauttaa. Nooh, kun loppujen lopuks pääsin tiskille asti, ei minun reseptiä löytynytkään sieltä. (piti olla puhelinresepti) Itku meinas tulla. Soittelin sit polin hoitajalle, joka lupas hommata mulle reseptin tälle päivälle. Eli tänään pitää taas lähteä jonottamaan...

Mulla on ultra ens viikon tiistaina, kp 11. Viimeks inssi tehtiin kp 17. Epäilen että se tehtiin liian myöhään kun munasolu oli silloin jo irronnut ja mulla oli jo kp 15 maha ovismaisesti kipeä, en vain tyhmä tajunnu testata ovistestillä! Tässä kierrossa on clomiannoskin isompi, joten uskon ja toivon että inssi tehdään jo kp 14.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :wave:

Hei vaan kaikki!

Liittyisin pieneen joukkoonne mukaan. Olin mukana piinailemassa tuolla marraskuun inssipiinailijoissa, kunnes sitten tipahdin porukasta.
Vauhdikkaasti edettiin kuitenkin taas seuravaan inssiin, joka olisikin jo tänään!

Edessä siis kolmas ja vika inssi. Nyt meneillään kp14 ja lääkkeinä gonal-f+pregnyl+luget.

Parin epäonnistuneen inssin jälkeen paineet on aika kovat, epäilyttää ja usko horjuu, mutta ihan hillitön toivo se jaksaa jossain silti elää. :saint:

Keskiviikko 5.12.

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl .....kp4/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl.....kp 5/?/pp
Popsy...3.inssi...Gonal-f,Pregnyl, Luget...kp14/?/pp
Dreamer88.. 1.inssi..clomit, menopur, pregnyl...kp31/39/pp5

Tervetuloa Popsy piinailemaan!! :flower:

Tiiti, mä kans epäilen et mun eka inssi tehtiin liian myöhään ja niin itse asiassa epäilee Väestöliiton lääkärikin! :kieh:

Inssiä ei tehty Väestöliitossa vaan täällä kotipaikkakunnalla. Mulla kp12 oli munis jo 21x21 ja pistin sit Pregnylin samana päivänä puolilta öin. Kp 14 vasta inssi ja negahan siitä paukkui :ashamed:
Nyt tosiaan ultra päivää aikaisemmin, sama lääkitys.
Toivotaan et nyt menis edes ajoitus kohdilleen :headwall:

Mulla seurattiin muniksen kasvua joka viikko vähintään kahdesti.. kp 21 löytyi sitten 11mm, kp 24 n.19mm (pistin pregnylin) ja sitten kp 25, kun inssiä tehtiin oli kaksi munista kasvanut yhdessä yössä 10mm->18mm ja sitten toi johtofolli 19mm->22mm.. :) nyt siis pp5, ja menkkafiilikset jo alkamassa.. murr... taitaa jäädä minun piinailut lyhyeen :headwall: mahaa nippailee ja rinnat kipeät.. murr.. :kieh:

Tervetuloa mukaan Popsy! :flower:

Sorry, Dreamer jostain syystä unohin näköjään laittaa ne kiertopäivät sulle :ashamed:

Kamilla, toivottavasti päästää piinailemaan yhessä. =)

Mulla on ollu eilen ja tänään alamaha välillä kipeä. Jospa ne rakkulat siellä kasvais. Toivottavasti vain ei kasva liian montaa. :|

Heips kaikille! Uskaltauduin vihdoinkin tuolta taustalta kirjoittelemaan. Toivottavasti mahdun seuraan.. Eli lyhyesti meikäläisen tilanne: Ikää 25v (mies 37v), ja nyt syksyllä aloitettiin Väestöliitossa hoidot. Mulla ei menkkoja ole ikinä ilmestynyt ilman lääkkeitä eli lääkehistoria syksyltä seuraava: Divina 28pvä+ Puregon 22 pvää (50 yksikköä/pvä) + Menopur 7pvää (75 yksikköä/pvä) + Pregnyl 5000 yksikköä.... Huh huh, ei ihme että on vähän vatsa arkana ollut :laugh:

Nyt ensimmäinen inssi takana, pp6 menossa ja järki lähtee. Haluaisin jo kiittää kaikkia, koska on ollut tosi helpottavaa lueskella teidän tuntoja ja tuntemuksia, ei tunne itsseään ihan niin hulluksi :ashamed:

Mukavaa Itsenäisyyspäivää kaikille ja tsemppiä munkin puolesta ihan jokaiselle!!!!!!

Unohtui näköjään vaikka mitä edellisestä viestistä.. Huomaa ettei pää oikein toimi.. Eli lääkkeisiin lisäys vielä, Luget on nyt käytössä ja lääkärin mukaan jatketaan jos/kun raskaus alkaisikin. Mulle jouduttiin tekemään ennen inssiä punktio, kun follit oli innostunut loppuvaiheessa niin, että sieltä löytyikin 4!?!?!?!? Tuntu ihan käsittämättömältä, että ensin hulluna kasvatettiin yhtä tai kahta ja sit yhtäkkiä niitä piti ottaa pois :o

sori tälläinen pätkäkirjoittelu, kuten sanoin, aivot jäässä =)

Tiiti, ei se mitään :)

Tinker:
Meillä siis samana päivänä inssi ollut :) Mulla myöskin pp 6 menossa, eilen alkoi menkkatuntemukset :( Mulla oli kp 24 yksi munis, sitten yön aikana kasvoi kaksi lisää.. Inssi tehtiin silti ilman punktiota, eli otettiin kolmosriski vastaan.. Toivotaan, että molemmat saisimme plussat :) :heart: Milloin meinasit testata? Minä varmaan vasta pp18..

Tässä päivitystä, Tiiti ja Tinker82 vois vielä lisäillä kierron pituudet, kun ehtii! =)

Torstai 6.12.

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp5/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 6/?/pp
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp15/30/pp1
Dreamer88.. 1.inssi..clomit, menopur, pregnyl...kp32/39/pp6
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp6

Dreamer88: Mulla ollut kanssa omituista nippailua ja välillä kohdun takaseinästä repii oikein kunnolla..
Lääkäri sanoi että 17.12, eli onkos se sitten pp16?! Tuntuu vaan että aika ei mene eteenpäin millään, koko ajan miettii. Mielialat heittelehtii ihan tajuttomasti, välillä ihan varma että onnistuu ja välillä taas varma että pieleen meni.. Eniten ärsyttää kun tuntuu et joka paikassa näkyy vauvoja, kuuluu raskausuutisia ym.. kauheeta tuntea tällästä, kun normaalisti vauvoja ja lapsia rakastan yli kaiken.. Kai nää on normaaleja tunteita tässä vaiheessa :(

Toivottavasti sun kivut hellittää, tai ovat sitten niitä "hyviä kipuja"!!!

Itsenäisyyspäivää kaikille!

Dreamer-88 ja Tinker82, eikös noi tuntemukset ja kipuilut voi olla vaikka kiinnittymisestä johtuvaa, päivien puolesta ainakin sopisi, eikös..?

Meillä eilen oli tosiaan kolmas inssi, ihan ok meni. Tänään siis virallisesti eka piinapäivä ;) Kolme pientä munista siellä vielä viime viikon ultrassa näkyi kasvamassa, mutta yksi niistä oli vaan jaksanut isoksi kasvaa, pari muuta oli jäänyt kelkasta.
Kooltaa se oli 17x19mm, kuulostaako toi teidän mielestä riittävän isolta? Mua vähän epäilyttää, edellisissä insseissä kun on ollut selkeesti isompi aina, yli 20mm reilusti..? No, toivottavasti tämä on muuten parempi, eipähän nimittäin ole nuo isotkaan onnistunut!

Toi piikittelyaika inssiin saakka menee aina aika vauhdikkaasti, mutta nyt sitten nimensä mukaisesti piinaillaan tämä pari viikkoa. Jos tästä ei toivottua tulosta tule, ivf ilmeisesti edessä, joten täällä peukut ja varpaat krampissa toivotaan pientä ihmettä tapahtuvaksi.

Ja tänään siis kp15/30/pp1. Hyvä puoli näissä piikittelyissä on, että silloin tuo kierron pituus mulla pysyy hallinnassa ja normaalina/lyhyenä, muuten/aiemmin nimittäin meneekin ihan miten sattuu, ja yleensä pitkänlaisesti.

Popsy, muokkasin listan sun kohdilta järjestykseen.
En enään muista et mikä teillä onkaan syy lapsettomuuteen?
Meillä miehen huonot simpat ja mun epävarma ovuloiminen, lievä PCO.
Toivotaan tosiaan et teillä tulis nyt tärppi ja meille kans :D
Meillä kun kolmatta inssiä ei enää kokeilla, ku noi simppamäärät on muutenkin siinä rajalla, et kannattaako inssi. Viimeks pesun jälkeen saatiin 2milj. kasaan, mikä oli meille HYVÄ tulos...

:)
Hei taas
Mulla annoksena Menopur 225iu X 8 + pregnyl 10,000 + cyclogest (luget). Toiseen inssiin ollaan toivottavasti menossa. Viime kierto oli ihan luomuilua piikkien jalkeen vaan. Puihin meni.
Eilen ultrassa kp 7, mulla oli yksi 13,5mm folli ja yksi 11mm folli. Kolmas oli alle 10mm joten se ei ehdi mukaan. Eilisen seurannan jalkeen pistin taas menopur 225, samoin tana iltana, ja huomenna seuraava ultra aamusella. Sitten pe iltana viela viimeinen satsi.

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin toivon etta saisin kaksi follia irrotettavaksi. Huomenna nahdaan karkaako se isoin joukosta, vai pysyyko se 11mm mukana menossa.. please....

Sitten inssi koittanee ensi viikon alussa.

Tanaan on siis kp 8. Meillapain on semmonen tapa lekurilla etta ne haluaa tuikata sen pregnylin heti kun isoin folli on 17mm. Kerran jopa vaan 16mm. Eika ikina ultrata ennen inssia, joten ei aavistustakaan mita siella on, tai ei ole. Joten aika sokkona sen suhteen :|

Paljon onnea Suomi :flower:

Moikka vanhat tutut ja kaikki uudet piinailijat! Tervetuloa mukaan jakamaan fiiliksiä ja sitä ikuisuudelta tuntuvaa odottamista... vertaistuella siitä aina selvitään. ;)

Liityn jälleen teidän seuraanne, ja kiitos kaunis Kamilla muuten kutsusta! =) Olen kyllä lueskellut marraskuun pinoa ahkerasti, vaikken itse olekaan kirjoitellut kuin muutaman kerran. Ja sieltä on tullut hienoja uutisia, ja ehkä vielä lisääkin. Pidetään peukut pystyssä!

Tinker82
, kyllä tässä puuhassa meinaa tosiaan järki lähteä ja välillä tuntuu, ettei vaan jaksa enää sitä piinausta ja odottamista ja toiveiden nostamista ja pelkoa pettymisestä - kerta toisensa jälkeen. Mutta niin uskomattomalta ja mahdottomalta kuin se silloin pettymyksen kohdalle osuessa tuntuukin, niin silti sitä vaan sieltä noustaan ja uusi toivo ja into herää. Ja pakkohan se on, sillä jos ei itsekään usko onnistumiseen, niin kukas muu sitten. Voimiahan tämä vaatii, mutta ihmeellisesti niitä sitten jostain kuitenkin tuntuu löytyvän.

Ilona G, on kyllä ehkä vähän outoa, ettei sua ultrata enää inssin yhteydessä, eikä siis tiedetä että mihin tilanteeseen se inssi lopulta tehdään. Mulla on 2 inssiä takana, ja toisella kerralla lääkäri ensin ruiskasi simpat sisään ja sitten katsottiin ultralla, kuinka ne liikkui kohti mahdollista munasolua ja lopullista määränpäätä. Siinä ultrassa siis näkyi tietty vaan ne ilmakuplat, jota katetrilla sinne kohtuun pakostikin joutui, mutta juuri ne ilmakuplat paljasti myös siittiöiden kulkusuunnan. Toisella kerralla sitten ultrattiin ensin, ja mulla oli silloin 3 isoa follia, ja meinasi jäädä inssi tekemättä, mutta onneks kuitenkin sitten tehtiin. Lääkärin pienen mietinnän ja yksinpuhelin jälkeen. Ja niistä kolmesta sitten yksi hedelmöittyikin, mutta ei sitten kuitenkaan kehittynyt normaalista, vaan meni kesken. :'( Mutta siis kamalasta keskenmenokokemuksesta huolimatta oli kuitenkin positiivista se, että siellä mun sisällä saatiin jotain tapahtumaan, ja periaatteessa inssi onnistui. Se antaa kyllä valtaisasti voimia jatkoa ajatellen, eikä tunnu ehkä niin toivottomalta. Mutta samalla sitten olen alkanut pelkäämään, mitä kaikkea inssin jälkeen voi mennä pieleen...

Mä en nyt lisää itseäni tohon teidän listaan, kun ei ole mitään lääkitystä meneillään eikä siis edes inssiä tehdä vielä tässä kuussa eikä ole mitään käsitystä edes kierron vaiheesta, koska km:n jälkeen ei ole ollut vielä yksiäkään menkkoja. Täällä mennään siis ihan fiilispohjalla ja luomuillaan. :laugh: Mutta tuun mukaan tsemppaamaan teitä muita. Jaksamista kaikille!

Kurreliini

ilmoittaudun minäkin vähän myöhässä, mutta... alkukierrosta aina ärsyttää niin kovasti edellinen pettymys, etten ikinä kehtaa ilmoittautua silloin.

Mutta nyt oon siis syönyt clomeja 4-9 ja tänään oli eka inssi! kp 12. ennen oon aina saanut pregnylin, mutta tässä kierrossa munasolu näytti kuulema vähän siltä, että olisi irronnut ja luhistunut jo nyt. Kp 9 munasolu oli siis 17mm niin ehkä se on sitten siinä yksinään kasvanut ja irronnut. voi kun olisikin. itsestäni se tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta.

yk tää on jo vaikka kuinka mones, mutta hoidossa ollaan oltu vasta 3kiertoa. Nyt sitten piinaamaan.

Ilona G: mä ainakin tässä tilanteessa olisin toivonut, että nei ois piikittänyt sen irrotuksen jo silloin kun munis oli sen 17mm. koska nyt oli ainakin mun tapauksessa liian myöhäistä enää sitä laittaa, ja munis oli joko irronnut tai sitten surkeuttaan luhistunut kasaan.. Jaa..

Mutta se ois kyllä tietty vähän valasevaa, jos voisivat ultrata ennen inssiä. Multa tänään ultrasi, onneksi. Mutta se voi johtua siitä, että ovistestissä en saanut ihan tyylipuhdasta plussaa, niin että se vähän tarkisteli tilannetta. en tiedä...

Sunnuntaita!

Kamilla, kyselit tuota syytä lapsettomuuteen meillä.. Täytyy sanoa, etten itsekään, eikä lääkärikään, ihan tarkalleen kai tiedä :whistle: Epäsäännöllinen kierto (ilman hormoneja siis) tietty vaikeuttaa asiaa/ajoitusta = epävarmaa ovuloimista täällä siis myös.
Sekä nyt näiden hoitoyritysten myötä lääkäri epäilee, ettei mulla toinen puoli välttämättä toimisi ihan normaalisti. Sekään ei varmaa, voi olla että toimiikin. Ja toisen puolen taas pitäisi kyllä toimia ihan normaalisti, mutta kun noi munikset tuntuu harvemmin sille puolelle kasvavan. Ei miehen simpatkaan ihan parhainta arvosanaa saaneet, mutta ihan ok kuitenkin, ei siis pitäisi siitä olla kiinni. Periaatteessa ei siis pitäisi olla mahdotonta luomustikaan, mutta yli puolentoista vuoden tuloksettoman tahkoamisen jälkeen hiukka epäilyttää..

Nyt pp4, eikä tuntemuksissa mitään eroa verrattuna kahteen edelliseen inssiin. Ei siis niin minkäälaisia oireita, ei edes tavallisia oviksen jälkeisiä tuntemuksia mulla tule näissä inssikierroissa, outoa! Alkukierrosta mulla oli jotenkin niiiin vahva tunne, että nyt tästä kolmennesta onnistutaan. Mutta nyt ne ajatukset tuntuu lähinnä hölmöiltä, mönkään taitaa mennä tämäkin, voi kurjuus.

Sunnuntai 9.12

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp8/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 9/?/pp
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp11/?/pp
seela-matilda..........clomit................................kp12/?/pp
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp14/?/pp2
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp18/30/pp4
Dreamer88.. 1.inssi..clomit, menopur, pregnyl...kp35/39/pp9
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp9

[/quote]

Yhteistyössä