**Joulukuun inssipiinailijat**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jee popsy, melkein samoissa mennään!

mua on palelluttanut kans ja lämmöt koholla 37,5, mut luulen, et se on enemmänkin siitä ovulaatiosta ku lugeista... mulla lämmöt on noussut ennen vaan niissä kierroissa, joissa sain pregnylin.. eli ehkä se sitten olisi voinut irrota tässä kuussa ilman irroituspiikkiä mulla siis. voi toivottavasti.

mut voikohan olla, et lämmöt nousee hiljakseen, vasta pari päivää ovulaation jälkeen? inssi oli pe ja ma vasta nousi huomattavasti. eikä mulla mikään flunssakaan ole siis.

nyt vaan ihan uskonpuutetta, kun ei tunnu kyllä yhtään erilaiselta. paitsi et palelluttaa ja jotain mahassa, mut kun on ennenkin ollut. eniten huolestuttaa, et on ihan perus kuiva kausi menossa. monilla plussanneilla kun on ollut ilmeisesti aikas kosteaa hedelmöittymisestä asti.

joo, ja KUrreliini: Ihanaa tsemppausta sulla!

Tiiti: ymmarran taysin etta v*tuttaa kun follit ei kasva toivomalla tavalla!! Mutta niinkuin jo sanottiin, voi "ihme" tapahtua paivassa parissa :) Kerro miten menee, ja tosiaan, mieli positiivisena!! :hug:

Taalla on niiiiiiin janskat tunnelmat... kuinkahan moni plussailee jouluksi!!? =)

Itella inssi juuri takana, vajaan kaksi tuntia sitten!!! :whistle:
22 miljoonan armeija lahti sinne, 80% hyvin liikkuvia =)
Kyselin lekurilta viela mun folleista, muttakun ultraa ei tehda ennen inssia oli se ihan sokko juttu sen suhteen.
Arvatkaas muuten, mulle sanottiin etta simpat tulee oleen munatorvissa 5 minsan sisaan, ja siina maatessa tunsin sitten varahdyksen ;) mika lie olikaan... sitten kotiin ajaessani tunsin oikeassa munatorvessa jotain (nykayksen) ja muutama minuutti siita sama tunne vasemmalla..
Siis taahan on aivan mielikuvitusta etta jotain oli jo tekeilla, mutta oikeesti tunsin kaikenlaista kummallista ja se sai hymyn naamalle loppumatkaksi :D ;)
Maha on kipee... jomottaa....
Ihan jouluinen olo !!!!!! :xmas:

Oi, voin kuvitella sinun tunnelmat Ilona G! =) Alkoi hymyilyttää kun sinun tekstin luin! Sait siis minut hymyilemään, kiitos! :hug:

Tänä iltana on taas vähän nippaillut alamahaa oikealta, jospa ne follit siellä kasvas. Tai sit nämä oireet on mielikuvituksen tuotetta, kun taas päätin alkaa uskomaan tämän inssin onnistumiseen ;)

Täällä ollaan aikaisin pystyssä, kiitos Pregnylin pistämisen! Ei sit enää väsyttänyt ja ei muuta ku netti auki :)
Kirjoitinkin pikaisesti eilen töiden jälkeen IVF odottajiin ultrakäynnistä.
Eli eilen tosiaan ultrassa näkyi yksi 19.5x19.5mm folli vasemmalla puolella. En ollut pettynyt, kun oli vaan yksi, koska lääkitys oli niin lievä (1tabl. clomia/pv). Oikealla oli yks 8.5mm, mut se ei tietysti kerkee joukkoon. Limis oli 9.1mm. Lääkäri ei taaskaan puhunut mitään Lugeista enkä taaskaan muistanut kysyä. Mut ei oo kyllä puhunut Väestöliiton lääkärikään... Ei mulla oo kyllä ollut ikinä tiputteluakaan kesken kierron, et en tiedä johtuuko siitä. Ollaan hassusti vähän niinkuin kahdes paikas hoidossa. Ensin käytiin kotipaikkakunnan yksityisellä lääkärillä ja kun se "luovutti" meidän suhteen syyskuussa (huonon koepesutuloksen takia) ja laittoi meidät ICSI-jonoon, niin mentiin Tampereen Väestöliittoon. Siellä sit meinattiin et kuitenkin kokeillaan inssejä ja palattiin ainakin hetkellisesti ekalle lekurille. Tampereelle kun on turhan pitkä matka kulkea inssin takia, ku ne voi tehdä täälläkin.

Reilu puoli tuntia sitten pistin Pregnylin ja inssi huomenna viiden aikaan. Oon tikuttanut ovista eilen ja toissapäivänä eikä oikeen minkäänlaista viivaa oo tullut. Eli tällä kertaa toivottavasti ei olla myöhässä ja eikös toi Pregnyl kuitenkin varmista oviksen tapahtumisen...?

Kurreliini ,kiitti tsemppauksesta, se on kyllä tarpeen! :hug:
Ihanasti jaksat tsempata meitä muita, vaikka itselläsi on rankka kokemus takanapäin... En edes osaa kuvitella, kuinka julmaa on kun ensin ehtii iloita plussasta ja sit se otetaankin tylysti pois... Mut näitten hoitojen aikana on tullut kyllä moneen kertaan todistetuksi et elämä ei oo oikeudenmukaistaa..!! Toivotaan teille rekkalastillinen onnea tammikuun inssiin!!
Ootko kans kolmenkympin päälle? Kysyin muuten lääkäriltä eilen et voiko tän ikäisen munasolut olla jo kehnonlaisia ja se kielsi jyrkästi =) =) Sanoi että oon parhaassa iässä tähän hommaan, jee!!! :laugh: Noi lekurit on kyllä ihmeellisiä, ku niillä on niin eriäviä mielipiteitä! Väestöliiton lääkärillä ja kotipaikkakunnan lääkärilläkin tuntuu olevan aivan eri tyyli mm.lääkityksen suhteen!

Sahrami73 , pahoittelut negasta!!! Mut tosi hienoa, jos ehtisitte inssiin vielä ennen joulua!! Toivotaan et kaikki menis suunnitelmien mukaan ja pääsisit mukaan loppuvuoden piinailuihin! :hug:

Ilona G:n inssikokemus kuulosti aivan tärpiltä!!! Wau, toivotaan et tuntemukset vahvistuis parin viikon päästä!! :heart: :flower:
Mieletön määrä simppoja teillä ainakin lähti matkaan, 20 milj. enemmän ku meillä viimeksi :ashamed: Me kun saatiin kasaan "hikiset" 2 milj. Ja nyt saa taas jännätä huomista et saadaanko edes sitä määrää tällä kertaa...... Peukut pystyyn sen puolesta siskot :attn: B)

Ilona G, :D :D Jouluiloa roppakaupalla ja jouluplussaa!! :heart:

Sahrami73, eihän sua nyt minnee täältä tiputeta, vaan pidetään mukana kaksin käsin. Itekin täällä katsos vaan roikun vaikkei mitään inssiä edes tehdäkään... Sulla on ihailtava asenne ja nyt vaan kierto käyntiin ja inssiä kehiin. Sähän ehit vielä loppuvuonna piinailemaankin. :xmas:

Kamillla, kyllähän ton kokosella follilla hyvin onnistuu... :xmas: Ja tosiaan yksikin riittää. Täällä peukut pystyssä huomista varten! Ja mun ymmärtääkseni pregnylin pitäis kyllä hoitaa se irtoaminen ja parempi vain, ettei se testi näytä viel plussaa. Simpat malttaa odotella inssin jälkeen, mutta noi munikset ei oikein. Hätähousuja...

Ja sitä tsemppiä pitää jakaa silloin kuin sitä löytyy. :p Aina ei meinaan löydy, vaikka kissojen ja koirien kaa hakis. Mulla tuli tänä syksynä kolmekymmentä täyteen eli rajapyykki ylitetty hikisesti. Tosiaan parhaassa iässä ollaan, niin munisten kuin muidenkin juttujen suhteen. :laugh: Nauttikaamme sitten siitä!

Kivaa torstaita,
Kurreliini

noin, kohta alkaa siis useammalla todellinen piinailu...
mulla oli viimeyönä kauhea mahakipu - toivottavasti siellä siis jotain tapahtuuu!!!
nyt yritin painella, mut ei tunnu sen kummemmalta.
välillä vihloo.

musta toi, että ei ultrata kuulostaa kyllä oudolta... mut toisaalta, eihän se siinä hetkessä enää mitään muuttaisi. mutta saisipahan pientä mielenrauhaa...

Onpas Kamillalla ollut hyvänkokoinen folli! Aika jännä tuo teidän hoitokuvio, mutta eikai sillä väliä, tärkeintä että asiat hoituu ja toimii. Ja hassuun aikaan oot joutunut nousemaan pistään pregnylin. Tsemppiä huomiseen! =)

Kurreliini oot kyllä ihana positiivisuuden jakaja, Kiitos!

Tiiti , meillä on kyllä tosiaan vähä hassusti ku kahdessa paikassa hoidetaan. Oliskin helppoa ku täällä kotipaikkakunnalla tehtäis IVF/ICSI-hoitoja, mut kun ei...
Välillä tuntuu et Väestöliiton lääkäri ja "koti lääkäri" väittelee mun välityksellä et miten pitäis hoitaa :laugh: "Hienoa" sit ittelle, ku ei tiedä ketä uskois :o Mut jos tää inssi ei tärppää, niin sit siirrytään tammikuussa Tampereen Väestöliittoon ja ultrat vaan tehdään täällä kotipaikkakunnalla.

Ilona Toivottavasti tärppää ja saatte jouluplussan :heart:

Täällä ainoastaan vaihtelevaa rintakipua, välillä vain nännit, välillä kokonaan rinnat.. Ja etova olo, mutta voipi olla hyvin flunssa, kun sitä on liikkeellä :) Mutta eiköhän tässä viikonlopun aikana selviä mistä oireet (?) johtuu :)

Kamilla: sulla on ihanan muhkea folli, WAU!!!! =) Oot varmaan polleena, olisi syyta olla ;) Jos meitsi saisi moisen kasvatettua olisin ma aivan intona! Hyva tilanne!!
Muuten, mina oon tiukannu sita mimmia joka pesee ne simpat ja han sanoi etta jos laittaa miehen E -ja D vitamiinikuurille, voi seuraavassa naytteessa olla HUOMATTAVA parannus..!! Meidan mies alkaa sen kuurin taatusti, kaiken varalta ;)
Muuten myos se, etta meilla viime inssissa lahti 15 miljoonaa simppaa, mutta silloin mieheni oli ottanut hieman viinia/olutta "simpankasvatuspaivina" ja talla kertaa ei tippaakaan ja ta-daa ero oli 7 miljoonaa... liekko silla merkitysta mutta uskomme etta EHKA.. Joka kuukausi voi simppanayte olla niin eri kaliberia syysta tai toisesta..

Onko teilla muilla ollut inssin jalkeen semmonen olo etta maha repeaa tai rajahtaa??? :laugh: Siis koko eilisen illan olin lahes tuskassa.. Pumppaako ne sinne jotain ilmaakin sperman mukana tai jotain? Mietin vaan.. vai onko ne ovulaatiokivut vaan niin huomattavat? Oli aivan jarkky paineen tunne ja asennon vaihtaminenkin teki kipeaa.
Tanaan on heti ihan normaali olo taas :)

Koska alatte testaileen!?!!!!!?!?!??? :wave:

Ilona Mulla oli kp24 ja 25 todella kipeät nivuset, koska follit oli niin isot.. Sitten kp 25 iltana alkoi kunnolla vihloa.. kaksi isompaa vihlaisua, eli varmaan ainakin kaksi irtosi :) Kp 25 siis tehtiin myös inssi..

Nyt ollut inssin jälkeen välillä pientä vihlontaa molemmilla puolilla masua, mutta ei keskellä :( Sen vuoksi hieman pelkoa kohdun ulkoisesta raskaudesta... mutta ei sitä pidä pelolla itseään järkyttää :)

muoks: Ja mulle lääkäri sanoi, että aik. pp16 testaus, joten testaan pp17.. Ellei nyt viikonloppuna tule ikävä vieras :( Mutta olen kuullut, että suurin osa testaa pp12-14..

PeePee Kyllä itsekin alkaa uskoa aika vahvasti plussaan :) Vaikka ei selviä oireita olekaan (oksentelua tms) mutta jotenkin vain.. :) Mutta jos menkat alkaa niin viim. lauantaina pitäisi niiden tulla, joten sunnuntaina alkaa olla jo hyvät fiilikset, jos ei tule täti :) Mutta jotenkin takaraivossa on muistikuva niistä jokaisesta pettymyksestä, niin tulee vain olo, miksi nyt onnistuisi, kun ei ennenkään.. ja sitten taas vahva usko.. huoh.. on tää vaikeaa :ashamed:

Dreamer88, kyllähän tuo nyt kovin vahvasti plussalta vaikuttaa.. :heart:

Omaa napaa: Tulin just jälkitarkistuksesta ja sain meiän lääkärin suostuteltua tekemään mulle luomuinssin ens viikolla. :D :D :D Nyt oon ihan fiiliksissä ja intopinkeenä täällä. :xmas: Mitään lääkitystä ei tähän ekaan kiertoon km:n jälkeen tehä, kun ei siis yksiäkään menkkoja ole tullut vielä, mutta kun näytin sitten vissiin ihan ylisurulliselta ja masentuneelta ja valitin niistä simppojen vasta-aineista, niin lääkäri sitten totes, että jos saat ennen ens torstaita ovisplussan aikaseksi, niin tehään sulle luomukiertoon se inssi eikä tartte pelkästään luomuilla kotona. Hyvä etten tuulettanut jo siellä vastaanotolla. No niin rakkaat kanssasisaret, kuinkas luomusti kasvatellaan mahdollisimman isot follit ens viikoksi?? Siellä oli yks 11 mm vasemmalla, ja se nyt ainakin pitäis taikoa isommaksi, ennen kuin on oviksen aika, eli välillä ma-to.

Hitsi, kyllä sitä voi pienestä hullaantua. Tai siis ei tää asiana mikään pieni tietty meiän kohalla ole. :D

Mites Tinker82 ja Popsy, miten teillä menee?

Kurreliini

Kurreliini Toivottavasti olet oikeassa :)

*lähettää follin kasvattavan puhurin* :whistle: ... ja vielä toinen :whistle: :) Hieno juttu, että asia on edistynyt :)

Minäkin odotan innolla etenkin Tinkerin uutisia, kun samat päivät menossa :) Mutta tietty Popsynkin uutiset on tervetulleita :)

Ja taas on uusia oireita (?) ilmaantunut.. jännäksi menee :D :heart:

Ilona G , en osaa pitää follin kokoa oikein minään :) Oon kai tottunut sen suhteen liian hyvälle ku joka ultrassa on ollu 1-3 isoa follia köllöttelemäs jo kp11-13. Riippuen siitä oonko syönyt 1 vai 2 clomia päivässä. Ilmeisesti mulla on hyvä vaste lääkkeille..

Sen sijaan "kadehdin" muitten hyviä simppasaaliita :laugh: :whistle: Meillä ku sellainen olisi varsinainen onnenpotku :ashamed:
Viime inssissä oltiin miehen kans aivan intona ku saatiin minimäärä, 2milj. kasaan.

Kurreliini , toihan on aivan mahtavaa ku pääsee vähä niinku yllättäen piinailemaan! Hienoa, toivotaan oikein muhkeita folleja ensi viikoksi :heart:

Dreamer88 , nyt kyllä pian testaat! =) Täällä pian räjähdetään jännityksestä, sen verran lupaavalta kuulostaa :hug:

Kamilla Ellei jotain todella selkeää raskausoiretta tule, niin maanantaihin joutuu odottamaan ;) Ensi tiistaina ja keskiviikkona on kokeet, saattaa tosin keskittyminen herppaantua.. pitäisikö siirtää testaus keskiviikolle ;) *hih*

Me ei edes älytty kysyä paljon on siittiöitä :( Siis ne on aina ollut todella hyvät lukemat, kai lääkäri olisi sanonut, jos inssissä olisi muutosta tapahtunut? Ilmeisesti ainut ongelma on liikkuvuus joka jää pari prosenttia alle suositusrajan, mutta ei pitäisi kuulemma vaikuttaa :) Noh, kohta nähdään :) :heart:

Ihanaa, että on perjantai! Toivottavasti mahdollisimman monelle viikonloppu tuo mukanaan kaivattua lepäilyä ja yhdessäoloa läheisten kanssa. Minä ainakin kaipaan unta. Mies on ollut työmatkalla ja illat yksin venyy liian pitkiksi viimeisimmän kirjastosaaliini kimpussa. Eilen katsoin Onnen varjot -elokuvan ja aloin sen jälkeen lukemaan Kerttu Lähteenmäen kokoomaa Lapsettomuus - 30 tositarinaa kirjaa. Eihän sitä voinut lopettaa, tarinat oli niin puhuttelevia! Luin sitten koko kirjan ja nyt väsyttää! Luulen, että tulee luettua uudestaan vielä viikonlopun aikana. Onko kirja tuttu muille? Omaa ahdistustani tuntui helpottavan, vaikka tuska tosi kovia kokeneiden tovereiden puolesta nousi uusiin ulottuvuuksiin.

Anyway, takaisin inssipinoon. Kamilla, onnea inssiin tänään! Tilannehan vaikuttaa tosi hyvältä! Kurreliini, loistojuttu, että pääsette vielä inssiin ennen joulua. Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin folleja hautoessa. Kaikille muille myös tsemppiä!! Pari testipäivää on vissiin kohta tulossa ja lupaavia merkkejäkin ollut ilmassa?

Meidän 3. inssi meni nyt sit kuitenkin ensi vuoden puolelle. Labra ei olekaan auki enää pe, jolloin jotain olisi ehkä tapahtunut. :/ Piikkikuuri päätettiin kuitenkin vielä käyttää ja koittaa kotikonstein. Tänään kp3 aloitan Puregonit ja kontrolliultra varattu ensi torstaiksi.

Voi ei, Dreamer-88! :'( Kamalan surullista! :hug:

Sahrami73, ikävää ettei inssi enää ennen joulua onnistu, muttahan onhan se luomuplussa mahdollinen :)

Kamillalle tsemppiä inssiin!

(.) Kävin tänään ultrassa eikä toivottua tulosta tullut vieläkään. Yksi vähän isompi rakkula oli oikealla puolella. Se oli 10mm ja lääkäri sanoi että pitäis olla 11mm että vois varmasti sanoa että se alkaa kasvamaan :( Pistelen vielä viikonlopun ajan Puregonia ja maanantaina on taas ultra-aika. Jos se ei oo maanantaihin mennessä kasvanu, menee koko kierto hukkaan kun joulutauko pukkaa päälle. :/

Voi itku Dreamer88 :'( Kyllä varmasti on raju pettymys... :hug:
Tiedän tunteen, kun odottaa toiveikkain mielin et täti ei tulisikaan ja sieltä se vaan löytää tiensä perille.. :headwall: Aina muutaman päivän tosi pa***t fiilikset mut sit toivo ja uusi yritys nostaa taas päätään.. Voimia sulle sinne!! :hug:

Sahrami73 , kuulostaa mielenkiintoiselta toi kirja!! Pitääpä pistää oikein muistiin ja käydä kattelees kirjastosta! Huomenna onkin sopivasti illalla aikaa, ku mies menee pikkujouluun ja minä jään kotiin. Pitää mennä huomenna poikkeuksellisesti töihin 12-18 niin ei kyl jaksa enää illalla lähtee mihinkään.
Harmi kun ette pääse inssiin tässä kuussa, ei muuta ku ovista vaan bongaamaan ja yritystä kotikonstein! :whistle: :)

Mitäs Tinker82 , sulla alkaa olla jo jännät päivät! Tulehan kertomaan kuulumiset! :xmas:

Entä seela-matilda ja onneliina , mites piinailut?

Perjantai 14.12

Sahrami73......Puregon, Pregnyl, Luget...........kp2/?/pp
Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp13/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 14/?/pp
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp16/?/pp2
seela-matilda........2.inssi.....clomit...................kp17/?/pp
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp19/?/pp7
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp23/30/pp9
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp14

Haamuilleet ;):

Plussanneet :heart::

Pudonneet :hug:: [/quote]

Dreamer-88
[/quote]

[/quote]

Kiitos kaikki..

Soitin lääkärille, tulee hoitotauko.. Lääkkeet saan kyllä ainakin neljä 900IU Puregon kynää (lääkekatto täyteen), mutta pistelyä ei voida aloittaa, kun lääkäri lähtee Afrikkaan.. Vaihtoehtoja on monta.. Joko mennä luomuna ja vuodattaa primolutilla tammikuussa, tai mennä luomuna ja aloittaa pistely kp 28 tai ottaa ehkäisypillerit käyttöön, jossa saadaan nollattua tilanne jne... En tiedä oikein mitään.. pää sekaisin ja itkettää vaan..

Ensi viikolla SSG, muuten ei mitään hoitoja... masentaa, itkettää, suututtaa, v*tuttaa... Olin ihan varma... :'( :'( :'( olo tuntuu niin p*skalta..

Plussaonnea muille!

Dreamer-88 :hug: kiukuttele vaan hetki, on sen arvoista! Sitten nenä kohti uusia seikkailuja! =) :hug:

Rakentaa varmuudeksi tätimuurin: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

voi et, oon jo nyt pettynyt, vaikka piinaa olisi vielä jouluun asti. olen jotenkin ihan varma, et ei onnistu tästäkään kierrosta.
munasarjoissa vähän vihloo, just niin ku munasolu ei ois irronnu ollenkaan.

Dreamer-88, jokainen meistä tietää, miltä susta tuntuu... Eikä se ees kauheesti lohduta. Muakin harmittaa sun puolesta.

Mut kohta sitä sit taas jaksaa.

Yhteistyössä