**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poppeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään tuli kutsu nt-ultraan! 30.5 se on! Jee! En malttaisi odottaa että päästään näkeen Pieni kunnolla! Ihanaa!

Täällä podetaan kovaa flunssaa, nenä vuotaa ja yskittää. Äänikin menee kohta, onneksi on viikonloppu niin saa parannella itseään kunnolla.

Ostin tänään ihanan päiväkirjan, aion kirjoitta Pienelle raskausaikana muistiin meidän tuntemuksia, odotuksia ja neuvola kuulumisia, ehkä myös vauvan elämän ensimmäisiä kuukausia. Kirjakaupassa oli myös kympillä vauvakirja myynnissä, pakko oli ostaa :D

Heippa kaikille!

Sänkyhommista meilläkin on ollut aika nihkeetä plussan jälkeen, kun on ollut melko huono olo ja sit tuppaan vaipumaan sohvalle koomaan jo kasilta ;)

Aivan ihanan komeita masuja! Jestas sentään! Mulla ei vielä näy kyllä mitään, tosin se on ihan hyvä juttu :)

Onnea kaikille ultra-kuulumisista! Meilläkin oli omamme eilen ja kyllähän siellä pikkuinen köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sykekin siellä näkyi :heart:

Tuli kyllä hyvään paikkaan tuo ultra, kun on ollut hiukan taas hankalaa noiden lasten kanssa ja kuopus on nukkunut tosi huonosti niin jotenkin tuli väkisinkin mieleen, että tuliko tehtyä nyt suurikin virhe. Meillä on molemmat lapset olleet ikänsä tosi huonoja nukkujia ja nyt neljä vuotta oon saanut ihan yksittäsiä öitä lukuun ottamatta jompaa kumpaa käydä lohduttelemassa ainakin kerran yössä. Mutta kyllä se pikkuisen näkeminen taas karkoitti kaikki pahat ajatukset :) AIVAN IHANAA!!! Ja maksoikin vaan 75e, kun jo ajattelin täältä lukemieni juttujen perusteella että saattaa melkoinen lasku olla. Ihan oli jokaisen euron väärtti tuo käynti =)

Keskiviikkona sitten on eka neuvola ja sitten odottelemaan np-ultraa, joka todennäköisesti johonkin kesäkuun alkupuolelle sijoittuu. Meillä joutuu/saa varata itse sitä ultra-aikaa Terveystalosta.

Niisku 7+2

Ihania masukuvia

Kaikille ultrassa käyneille onnea

Sänkypuuhat ei täälläkään oikein kiinnosta tällä hetkellä. Johtuu varmaan tuosta iltaa kohti pahenevasta kuvotuksesta.

Niisku74 Sinullapa oli edullinen tuo ultra. Minä tänään tiedustelin täällä noiden ultrien hintoja. Niin omavastuudeksi jää 110 - 120 euroa. Ensi viikolle yritinkin saada aikaa, mutta en vielä saanut. Täytyy vielä yhteen paikkaan yrittää kysellä. Itsellä on nyt kova pelko, että onkohan tuo vauva oikeassa paikassa.

Eka neuvola ajan sain varattua toukokuun loppupuolelle. Silloin viikkoja on kasassa reilu 10. Täällä myös ihmeesti tuo maha pömpöttää. Itsekin toivon, ettei se vielä rupeaisi selvästi näkymään, kun ajattelin työpaikalle ilmoitella vasta sen neuvolan jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Viena, Fragmin piikitys tulee siis tulppia ehkäisemään. Tammikuussa lievän aivoinfarktin sain ja sen jälkeen ole joutunut verenohenuslääkkeitä syömään (marevania), mutta sen lopetin heti kun oireita tuli ja pian sen jälkeen plussasinkin.
2x päivässä tuo pistos mahaan ja mulla viikon sairaalassa olon jälkeen oli maha aivan isoilla mustelmilla. Joten todennököisesti joulukuussa mahan oikeaa väriä ei ole, vaan tilalla vihertävän lilaa koko navan ympäristö :whistle:
Huomaan että mustelmia tulee tosi helposti ja verta vuotaa kamalasti vaikka pieni haavakin tulisi vaan. Vielä ei kukaan osaa sanoa joudunko 3 alatie synnytyksen jälkeen tässä raskaudessa sektioon.. En viitsi miettiä sinne asti vielä, kun olen leikkauskammoinenkin piikityksen ohella |O

Siitä tulikin mieleen, onko täällä yhtään alatie synnytyksen että sektion kokenutta odottajaa?

Muuten hyvillä mielin olen. Miten voisinkaan valittaa kun toistamiseen ruusussa pikkuinen jumputti :heart: Lomakin lähestyy ja pitäisi vaan nauttia tästä ajasta joka saattaa viimeiseksi jäädä :whistle:

-odotettu neljäs :xmas:

adel, minä olen opettaja, mutta tosin kotona esikoisen kanssa tällä hetkellä, joten kertomisongelmia ei ole. Edellisestä kerroin rehtorille heti varhaisultran jälkeen, koska opetin ainoana meidän koulussa yhtä kieltä muutaman tunnin viikossa ja rehtori oli jo alustavasti kysellyt tulevan vuoden opetuksista, joten halusin kertoa.

neljäskö, tsemppiä piikityksiin :hug:

Pahoinvoinnista: Täällä alkoi oksentaminen noin viikon yhdeksän kieppeillä ja on jatkunut nyt noin viikon verran. Oksennan 1-3 kertaa päivässä. Esikoisesta oksensin koko raskauden aikana tasan kerran ja oman muistikuvani mukaan voin kyllä paljon paremmin muutenkin. Toisaalta yritän nyt ainakin tsempata itseni uskomaan, että joku tuolla mahassa on, kun oireet pahenivat viikolla 9. Varhaisultraan en pihiyttäni tällä kertaa mennyt.

np-ultra: Täällä tuo kauan odotettu tapaus onkin vasta 24.5. Tai siis onhan se jo aika pian, mutta olin salaa toivonut, että olisi jo viikkoa aiemmin. 21.7. on sitten rakenneultra.

Verikokeista: Mun pitäisi jaksaa raahautua otattamaan verikoe vasta-aineista, kun olen rhesus-negatiivinen. Yksi kaveri just sanoi, että hän otatti ne viikolla 12 ekan kerran, joten eipä tässä vielä niin kiire. En muista ollenkaan, millä viikolla esikoisen kanssa testattiin tuo veriryhmä. Ekan neuvolan jälkeen se taisi olla.

Eka neuvola: Nyt tokakertalaisena melko turha käyntihän tuo oli, kun ei vielä sydänääniäkään kuunneltu eikä ultrattu. Hb-mitattiin (141) ja pissanäyte otettiin ja lähete ultraan, joten toki tärkeä käynti, mutta ei tietty niin mullistava homma kuin esikoisen kohdalla.

Mukavaa äitienpäivää kaikille!:flower:

tetku rv 10+0 tai miinus viisi päivää :-)

Iltaa ja onnea äideille, nykyisille ja tuleville! :flower:

Poppeliini ja joku muukin kevensi mun mieltä kertomalla, ettei se sokerirasitus niin paha ole. Kiitos, se auttoi!

Oho, onpa joillain jo masut näkyvissä! Mulla ei näy juuri mitään vielä, nukunkin välillä vielä mahalleen kun oon tottunut, vaikka yritän jo välttää sitä.

Tällä viikolla oli lääkärintarkastus ja samalla ultra, päästiin siis näkemään pikku papu jo toisen kerran! On se siellä ja kasvaa ihan niinkuin pitääkin, jee :xmas:

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, toivottavasti helpottaa pian! Mulla on tänään ja eilen ollut selvästi parempi olo, tosin nyt taas illalla kun tultiin kotiin pitkiltä reissuilta niin tuli taas kuvotus. Toivon kuitenkin että pahin paha olo olisi jo takana!

Tuisku ja papu 9+4

Jee, vihdoinkin taas sivut toimivat :). Niin pitkä tauko oli etten enää muista mistä lähtien olen päivitellyt, pitänee siis huomenna selata viestejä enemmän.

Tuisku mahallaan (ja selällään) voi nukkua niin kauan kuin se vain sinusta tuntuu hyvältä. Viime raskaudessa taisin vielä rv 30 kieppeillä nukkua osittain vatsan päällä, koska siihen yöllä helposti kierrähdin ja mitään vaivoja ei ollut. Selällään nukkumisessa isommilla viikoilla tulee se vastaan että vauva voi alkaa painaa alaonttolaskimoa (ns. vena cava-syndrooma) --> voi seurata mm. huono olo koska veri ei pääse kiertämään kunnolla. Mutta siis oma vointi ja olo on paras mittari tässäKIN asiassa :)

neljäskö olen synnyttänyt molemmat lapset (käynnistettyina) alakautta, eli kokemusta ei ainakaan minulla ole sektioista.

Aamuisin on alkanut tuntumaan entistä isompi möykky alavatsalla, ihanaa :). Etomista ja väsyä on edelleen, mutta lepo ja tasainen syöminen auttaa parhaiten. Aika asiaankuuluvia oireita siis tällä hetkellä. Pitäis kai itsekin kömpiä sänkyyn kun esikoinen nukahti jo seitsemän jälkeen (koko päivä pihalla oli aika tehokas unilääke), aamulla siis todennäköisesti aikainen herätys |O

Poppeliini ja kolmas muru 9+6 (jei, huomenna poksuu jo kaksinumeroiset viikot :D )

Huomenta! Olinpas koko viikonlopun kuin tulisilla hiilillä, kun en päässyt lukemaan juttujanne :) Mieskin sitten jo eilen illalla huuteli koneelta, että nyt pääsee :D

Itsellä vähän oireet jatkuvat ja epäilen, että eilen saattoi käydä pieni paljastus tilastani. Olimme äitienpäivälounaalla avokin vanhempien luona ja mieheni käly vilkuili minua välillä tosi paljon... myös mieheni huomasi tämän.. ja tämän takana oli se, että kieltäydyin syömästä valmiskakkua (joista en normaalistikaan kyllä pidä) sekä juomasta kahvia... Ja miksi en syönyt valmiskakkua oli se, että se oli tuotu ulkomailta ja on varmaa, että kylmäketju oli katkennut matkalla, tosin siinä oli varmastikin niin paljon lisäaineita, että kylmäketjulla ei ole mitään merkitystä. Mutta ilman lastakin olisin varmasti jättänyt sen väliin.

Väsymyksestä. Minua on alkanut viimeisen viikon aikana riivaamaan armoton väsymys iltaisin ja haluaisinkin kuulla teidän kokemuksia, että onko tämä normaalia? Väsymys siis ei ole sellaista, ettenkö jaksaisi tehdä asioita, vaan enemmänkin, että en jaksa pysyä hereillä. Jos asetun sohvalle, niin silmät alkavat väkisin painua kiinni ja luomet ovat todella raskaat. Tämä alkaa aina töiden jälkeen kotimatkalla ja jatkuu koko illan, kunnes noin klo 21 menen sänkyyn ja nukahdan samantien :| Ja siis, jos vain saan itseni ylös sohvalta ja lähden vaikka lenkille, niin siellä ei ole mitään väsymystä, mutta taas, kun vain vähänkään rauhotun, niin se on pelit seis.
Onko siis väsymyksenne sellaista väsymystä, ettei jaksa tehdä mitään, vai tällaista kuin minulla, että tekee vain mieli nukkua, ja nimenomaan nukkua, pelkkä lepäily sohvalla ei riitä?

7+4

Viimeksi muokattu:
Huomenta! Ihana aurinkoinen äitienpäiväviikonloppu takana :)

Kauris-82 Mä ainakin nukahdan joka ilta sohvalle kun katsotaan telkkaria! Ei siis riitä pelkkä lepäily vaan nukahdan yleensä siinä ysin-kympin aikaan!! Mies aina kampeaa mut siitä ylös kun on itse lähdössä nukkumaan :) Lisäksi toinen väsymyspiikki tulee aina iltapäivisin joskus kolmen-neljän aikaan.. Mulla oli esikoista odottaessa samanlaista väsymystä ja helpotti muistaakseni joskus 13.-14. viikon jälkeen :)

Silona 8+1

neljäskö kyseli, että onko yhtäkään alatien ja sektion kokenutta ja minä voin vastata myöntävästi :wave:
Minulla esikoinen syntyi sektiolla, toinen alakautta, kolmanen kanssa olin jo äitiyspolilla varaamassa sektio aikaa, kun kolmen lääkärin mielipiteen jälkeen sitten "sain luvan" synnyttää kolmannen alakautta ja onneksi niin.

Itse pelkäsin sektiota ihan suunnattomasti, kun se oli "edessä" myös kolmannessa synnytyksessä, vaikka kokemukset sektiosta ovat ihan positiiviset :) kipeä sen jälkeen oli, sitä en voi kieltää. Ensimmäiset sängystä nousut tein kyyneleet silmissä ja sellaista "repäisy"kipua kesti lähemmäs vuoden sektion jälkeen.
Kakkosen synnytyksessä erityisesti sektioarpi sattui supistusten tullessa ihan älyttömästi (1v7kk), kolmosen synnytyksessä (joka oli 7v tuon sektion jälkeen) ei sitä enää tuntunutkaan :)

Kolmosen synnytyksen jälkeen oli ihan mielettömän upea kokemus, kun sain kävellä suihkuun synnytyksen jälkeen!! Ihan mahtavaa!! En joutunut olemaan vuodenpotilaana muutamaa päivää ja mikä parasta, sain syödä NORMAALIA ruokaa, kun kahden ekan jäljiltä jouduin soseruokavaliolle. Nyt toivon, että tämän neljännen kanssa saisin yhtä hyvän kokemuksen, kuin kolmannenkin synnytys oli :)

Oli kyllä kauhea viikonloppu, kun en jostain syystä päässyt kaksplussan sivuille lainkaan :D tuli vaan "server error" kun yritti, hmph! Onneksi taas toimii :D

Me jo melkein paljastettiin lapsille raskaus, mutta ei sitten kuitenkaan. Kun totuushan on se, että kun lapset saa tietää niin sen jälkeen tietää sitten kaikki muutkin. Joten ihan hyvä, ettei sitten kuitenkaan asiasta kerrottu.
Eilen lounaalla tarjottiin viiniä, mutta eipä sitä ihmeteltykään, kun kieltäydyin.

jahas, kait sitä pitäisi töitä alkaa tekemään.

tatomira ja surppi 6+6

Adele: Täällä myös opettaja! Oon just mietiskellyt tuota kertomista kun on kesälomat alkamassa ja minulla tuo ensimmäinen kolmannes olisi takana vasta kesäkuun puolessa välissä. Koulun taas alkaessa olenkin jo "maha pitkällä". Tiukka pohdinta että kerronko tämän lukukauden päätteeksi vai vasta syksyllä?! Äippäloma alkaisi siis marraskuun viimeisinä päivinä...

Kauris-82: Itse oon kans TOSI väsynyt eli uni on tullut sohvalla vaikka kuinka monta kertaa iltasella kun en kerta kaikkiaan oo millään saanut itseäni pysymään hereillä. Päivällä saattaa myös iskeä armoton väsy... oon kyllä kuullut ystäviltäni ja tuttavilta että raskauden aikainen väsymys(varsinkin alussa)on todella rankkaa ja sellaista että sille ei mahda mitään. Joten eiköhän tämä tämmöinen ole aivan normaalia. Unta tulee ainakin kerättyä varastoon ;)

Pahoinvoinnista:
Viime perjantaina oli kauheata oksentamista mutta nyt se tuntuu jämähtäneen sellaiseen kuvotukseen aina jos maha yhtään uhkaa tyhjentyä tai sokeriarvot laskea. Aamupahoinvointi on aina ystäväni aamuisin ja kauheinta on herätä ajatukseen, että "yök, nyt pitää syödä jotain että tämä olo helpottuu". Pakolla kun syön niin olo normalisoituu. Pelottaa tosiaan vähän tämä oma ammatti kun opetan isoja ryhmiä eikä sieltä tuosta vain kehtaa juosta vessaan oksentamaan. Mutta kai se on pakko jos sellainen hätä tulee.... Voin vain kuvitella sitä spekulaatioiden määrää jos/kun sellainen tapahtuu...:p

IHANIA kesäkelejä kaikille :flower:

Huomenta joulutonttujen odottajille!!

Taas on vierähtänyt viikonloppu, enkä ole tänne ehtinyt vilkuilemaankaan. En kyllä yleensä kotona kauheasti koneella viitsi istua, kun päivät töissä sitä teen.

Fantaihana kyselit kenellä muulla väsymys ja paha olo kulkee käsikädessä, mulla ainakin se on niin.. Jos ei ehdi levätä tarpeeksi tai on raskas työpäivä, näkyy se heti kyllä huonona olona.

Susimieli kuulosti ihanalta vanhempienne suhtautuminen.. Olikos teillekin tulossa ensimmäinen?

Kauris82 mä sammun samalla tavalla iltaisin aina sohvalle ja siitä siirryn sit sänkyyn miehen kans yhtä aikaa. Mies kysy multa, että miksi en mee sänkyyn nukkuun, niin vastasin, että kun haluan olla hänen kanssaan, vaikka nukunki :) Mutta siis ihan normaalia toi väsymys on.

Masukuvista, ihania.. Teillä on kyllä jo aivan upeat masut!!! =)

(.) Perjantaina oli eka neuvola. Mieskin pääsi paikalle kun ei ollutkaan perjantaina töitä. Kauheesti asiaa ja infoa. Ja neuvolantäti kielsi multa ihan kokonaan maksalaatikon, kun kysyin että saisinko sitä vähän syödä.. : / Mulla on tehny maksalaatikkoa ja puolukoita mieli ihan hulluna :D Hemoglobiini ja verenpaineet oli hyvät. Sokerirasitukseen joudun jo sukurasitustenkin takia, joskin painoakin on vähän liikaa. Yritti myös kuunnella sydänääniä, mutta ei sieltä mitään kuulunut. En kyllä osaa huolestua asiasta, kun viikkoja perjantaina oli 8+6 - 9+1, ja terkkari sano, että ei välttämättä vielä kuulu. Ultrat meillä tehdään Terveystalolla, jonne pitää itse varata aika. Ajattelin tänään sinne soitella.

Eilen kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille. Tää on kummanki vanhemmille eka lapsenlapsi. Kerrottiin asia äitienpäiväkortissa, jota kumpikaan äideistä ei heti tajunnu ees lukea. Anoppi otti aika rennosti, tuli heti vaan huuteleen masulle, että "mummo täällä".. :) Mun kotona sitten tottakai pillahti kaikki itkuun.. :) Ja äiti tuuletteli sit loppupäivän aivan mielissään. :D Ainoastaan molempien velipojat olivat vähän hämillään, eivät oikein osanneet sanoa mitään, onnittelivat vaan..

Jeps, mutta sellainen äitienpäivä meillä. Hauskaa oli.. Katsotaanpas nyt vaan, että millainen hössääminen alkaa, varsinki meidän äiti alkaa kohta kantaa meille vauvanvaatteita yms.. Ja kun käydään yhdessä salilla tai siis jumpilla niin siellä varmaan tarkkailee ja on koko ajan et "jaksatko, mikä olo.." :)

-MiMa ja Bebé 9+2 (noin)

Oon niin huono muistamaan kuka kysy mitäkin, mut vastailen tällee yleisel tasol mistä on keskusteltu :D
Eli täälläkin on just niin et nimenomaan nukuttaa ja iltasin sammun ku saunalyhty heti kun saan siihen tilaisuuden :) Päivälki tulee hetkii et pakko ois päästä nukkumaan ja tilaisuuden tullen on päikkäreitä otettukin.

Ja siitä ollu et pahoinvointi ja väsymys liittyy toisiinsa ni sen oon myös huoman, viime viikko oli järkky pahoinvoinnin kannalt ku jouduin öisin heräillä ton esikoisen kanssa ja aikasin aamul ylös ni kyl oli huono olokin. Viikonloppuna oon saanu nukkuu ja koko viikonlopun oli tosi hyvä olo ja pystyin normaalisti syödä ym. Nyt taas ku yöl herän ja aamul ajois ni kuvottaa.

Synnytykseen liittyen, toivoisin et saisin alakautta synnyttää kun esikoinen synty sektiolla 36 tunnin salissa olon ja pysähtyneen synnytyksen/ väärän tarjonnan takia jouduttiin sit kiireelliseen sektioon. Se oli vähän pettymys, mut siin kohtaa halus kyl vaan vauvan ulos taval tai toisel :D

Millä rv:l teillä on aikasemmat lapset syntyn? Tääl saatiin odottaa rv42+1 :D Toivotaan et tää masukaveri ei odotuttais itteää niin kauaa :)

Hitsi et huominen ultra jännittää ihan hurjast.....

Astre ja Tipunen 7+1

Astre kyseli, millä rv:llä aiemmat on syntyneet. Esikoinen syntyi rv 38+2, toinen 39+1 ja kolmas 39+2 eli meillä nämä kaikki on tulleet ennen laskettua aikaa ja uskon niin käyvän myös tämän neljännen kanssa :) kovin tosin pelkään, että joudun joulun viettämään sairaalassa :(

Astrelle myös tsemppiä! Itsekin kävin läpi nuo pettymyksen tunteet, kun esikoisen synnytys päättyi lopulta siihen kiireelliseen sektioon! Onneksi silloin sai mies tulla siihenkin mukaan, niin ei ollut niin pelkoa siitä jne. mutta siis, mulla on ekan synnytyksen kiireellisen sektion jälkeen kaksi raskautta päättyneet ihan normaaliin alatiesynnytykseen, joten sekin on täysin mahdollista! :) Toivottavasti sinäkin saat sen kokea! (vaikka täytyy myöntää, että ponnistusvaiheessa kyllä on tullut kaivattua sektiota :D )

Huh, pääsihän tänne vihdoin, meinasi paniikki iskeä jo (koukussa kaksplussaan) :laugh:

Meillä lapset syntyneet 37+3, 40+0 ja 38+3 eli tuon laskuyhtölön mukaan ei yli kyllä tämä mene. Kaikki käynnistetty, 2 ekaa vesienmenon jälkeen kun eivät itse tajunneet tulla ulos, viimeisin käynnistetty raskaushepatoosin vuoksi. Ja kyllä kaikenjärjen mukaan tämä neljäs myös tulee ennen laskettua, tavalla tai toisella :whistle:
Alatie synnytyksiä kaikki, mutta tämä raskaus saattaa päätyä leikkaussaliin suunnitellusti. Oikeastaan raskauden kulku sen päättää ja mikä parasta mulle tulppariskiläisenä.
Tosiaan piikitys alkoi ja jatkuu sydämenreikä sulkuun asti joka todennäköisesti on ajankohtainen aikaisintaan vuoden päästä. En suostu lähtemään vastasyntyneen aikana sairaalaan ilman vauvaa eli maha kirjavana tässä sitten ollaa monta pitkää kuukautta..
No, en mä valita. Olen todennut että tää on mun kohtalo ja pikkuisen parhaaksi myös :heart:

Pahaolo täällä hellittänyt, onneksi. Etovuutta kyllä on ja oksetusoloa mutta en ole 3 päivään oksentanut ollenkaan, eikä ihan lähellä piti tilannettakaan. Hyvä näin.

Matka lähestyy, 2 päivän päästä koneen pitäisi laskeutua Antalyaan josta matka Alanyaan päin. Jännittää jo hurjasti ja lapsia vielä enemmän. Aurinko, täältä tullaan :cool:
Aikoinani plussasin kolmannesta Alanyassa, joten on monella tapaa tärkeä meille :)

).(
Jos vaikka ennen iltavuoroa vähän siivoisin, sitten päiväunet ja hetkeksi ottamaan aurinkoa. Eilen jo mukavasti sainkin väriä joten uudestaan terassille vaan pitkälleen :D
yritän huomenna vielä käydä illemmalla koneella fiilistelemässä reissua tietenkin :D :D :D

Mukavaa alkanutta viikkoa ihan kaikille, voikaahan hyvin ja pitäkään pikkuisista hyvää huolta :wave:

- odotettu 9+3 :heart:

Astre mulla esikoinen syntyi rv 42+2 ja toinen tuli 40+0. Molemmat lapset on käynnistyksellä tulleet, eka yliaikaisuuden takia ja toinen rd:n/kokoarvion/synnytyspelon takia. Alatiesynnytyksiä molemmat. Oon jo asennoitunut että tämäkin käynnistetään, mutta tietysti toivon että saisin kokea normaalin synnytyksen käynnistymisen. Tämä lapsi kun todennäköisesti jää meidän viimeiseksi..

Väsymys on täälläkin välillä ihan sanoinkuvaamatonta. Voin nukahtaa kesken lasten leikkien esim. kovalle lattialle ja jos sohvalla vähänkään makoilen niin uni tulee |O

Mutta nyt ruokaa meidän poppoolle :wave:. Päivittelen listaa vielä tänään.

Poppeliini ja kolmas muru 10+0 *POKS, POKS* (jee, meidän toukka ei ole enää alkio vaan sikiö, joka vain kasvaa loppuajan)

Minä nautin viime viikosta, kun pahaolo loppui ja ehdin jo ajatella, että nyt edes se helpotti näistä raskausoireista, mutta ei. Pahaolo alkoi jälleen eilen.:mad: Minä olen kanssa ollut väsynyt, töissä se näkyy siinä, että ei jaksa keskittyä yhtään mihinkään. Kotona ei tarvitse sentään päiväunia nukkua, mutta kun illalla käyn nukkumaan, niin hetkessä olen unessa. Herään yleensä sitten 2-4 välillä yöllä siihen, että pitää käydä vessassa. Ei se muuten, mutta kun opiskelen työ ohessa ja opinnäytetyötä väsään (pitäisi olla lopullisesti valmis ensiviikon alussa), niin väsymys ei ole yhtään kiva kaveri tällä hetkellä. Huimaus on sitten alkanut voimistumaan. Se on ollut väliin sellaista, että kun nousee seisomaan, niin vähän huippaa, mutta menee tosia äkkiä ohi. Nyt se on kuitenkin alkanut muuttumaan parina päivänä. Huimaus kestää kauemmin.

Ensi viikolla olisi sitten maanantaina eka neuvola käynti. Lisäksi minun pitäisi käydä poistattamassa viisauden hammas. Aloin vain miettimään, että mitä siitä tulee, jos on koko ajan huono-olo. Kuinka ne lääkärin kumihanskat alkaa tekemään pahaa (ne haisee kuitenkin aika voimakkaasti) ja se, että kaiken näköistä välinettä tungeta suuhuun. Voi tulla mielenkiintoinen kokemus.:D

Heips!
Täälä onkin ollut vähän rauhallisempaa viikonloppuna. Taisivat olla kaikki äitienpäivän vietossa. Niin toki mekin. Molemmissa mummuloissa tuli käytyä ja kotona sain aamiaisen sänkyyn ja lapsien kortteja ja lahjoja. Esikoinen oli korttiinsa kirjoittanut...tai siis tädit oli tarhassa kirjoittaneet...että "äiti on kiva silloin kun se nukkuu!" . Aika hauska juttu oli tuo :laugh: Varmaan pitää paikkansakin sillä olen kyllä viime viikot ollut ihan hermo piukeena ja räjähdellyt ties mistä kun en kestä yhtään meteliä enkä mitään. Pelkkä se lasten riehuminen voi saada etomisen alkamaan pahemmin.

Sairasloma jatkui taas tänään. Eilen illalla tuli oikein oksennuskohtaus ja sit oli pakko soittaa töihin etten aamulla kyllä kykene tulemaan. Viikon sain taas "lepäilyä" lääkäriltä. Josko tämä sitten pikkuhiljaa rupeis helpottaan niin että pystyisin töissäkin olemaan vaikka huono olo onkin. Hitsi kun en muista et oliko tässä pahoinvoinnissa joku pahin kausi vai oliko se tällaista sinne noin 18 viikoille mihin tää on aina jatkunu. Täyttelin edellisistä raskauksista sitä raskauskalenteria, minkä neuvolasta sain...siis se kierrekantinen pikku kirjanen mikä on sekä äidille että isille...mut vissiin oon sen viskannu roskiin kun en sitä mistään enää löydä ja tosiaan kun tätä kolmatta ei enää pitänyt tulla. Nyt ois kyllä ollu hauska lukee miten edellisissä nää asiat on menny kun se on niin ihme juttu miten kaikki unohtuu.

Synnytyksistä mulla on molemmat käynnistynyt spontaanisti supistuksilla, viikoilla 39+6 ja 40+3 Eli odottenen tämänkin menevän aika lailla sinne laskettuun aikaan tai ehkä vähän yli. Alateitse olen siis molemmat synnyttäny. Sehän on se mörkö mikä sielä tulevaisuudessa kummittelee, mut sitä on nyt vielä ihan turha miettiä yhtään.

Ihanaa ja lämmintä alkavaa viikkoa!!

Muisku 9+1

Hui hai paha olo alkaa helpottamaan! Kävin sitten heti salilla pitkästä aikaa, kun olo oli sen verran hyvä. Ja kyllä olikin mukava käydä! Väsymys tuppaa vielä painaa ajoittain ja viimeistään illalla sammahdan nojatuoliin.

Meillä lapsukaiset ovat syntyneet 38+4 ja 40+6, että tiedä tästä nyt sitten koska tahtoopi tulla. Synnytykset ovat olleet ajallisesti nopeita, niin viimeksi lääkäri suositteli seuraavan lapsen kohdalla lähtöä heti sairaalaan eikä jäädä kotiin odottelemaan. Eli olen varmaan telttamajoituksella Taysin pihassa jo etukäteen.:laugh:

Nt-ultraan olisi aika 24. päivä ja huomenna käyn seulan verikokeissa, että ehdin saamaan tulokset ultraan mennessä.

garden ja juniori 9+6

Ekassa neuvolassa käyty. Oli ihan mukava kokemus, mutta samoja asioita siellä aina käydään. Seuraava käynti onkin jo alkuraskauden lääkäri, jolloin myös ultrataan. Alkoi pikkaisen jännittää tuo ultraaminen, että onko siellä yksi vai kaksi matkustajaa. Joudun vielä kaiken lisäksi kaksi kertaa sokerirasitukseen kun omistan PCO-ominaisuuden. Jippii :headwall: Olen kerran siinä aiemmin käynyt ja se oli aivan kauheaa. Ja nyt joudun kaksi kertaa. Kyllä potkii elämä...

Täälläkin eka neuvola takana. Olihan se kokemus näin esikoisen odottajalle. Samantien tällä viikolla sokerirasitukseen ja liutaan verikokeita. Raskausissias NYT JO läsähtänyt päälle, lauantaina en voinut itkemättä kävellä. Nyt repii oikeeseen jalkaan koko ajan...ja vielä siis 7,5 kk pitäisi jaksaa :kieh: Verenpaine huusi 170/104 ja sain Käskyn mitata viikonlopun ajan kotona. Kotona se olikin sitten 130/89, joten se siitä:) (MIKÄ VALKOTAKKIKAMMO?)

Kohdussa (mahassa) ihan ihmeellistä vilinää, porinaa ja nykimisiä. Toiv. kuuluu asiaan, en tiedä en :confused:
Miten miehelle muuten saa vannotettua, että seksi ei tapa sitä alkiota? :O Ei tullu neuvolaan mukaan, joten ei kuullut sitä totuutta viisaammalta. Minuahan se ei usko. Sanoo vaan, että
"loppuelämän syyllisyys jos jotain käy"
:(

Paha olo on kadonnut, mutta ottaisin sen takaisin mieluusti. Tämä selkäkipu on pakko olla tästä johtuvaa, koska se oli aina kunnossa ennen raskautta :mad:

Hyyppis+ Höömö 9+1 (neuvola) 8+1 (v.ultra) :p

Hei taas. Onnea hyvistä ultra-uutisista :) Olen käynyt kyllä lukemassa uudet viestit, mutta en ole saanut aikaiseksi päivitellä omia kuulumisia.

Kävin itse juttelemassa mukavia ensimmäisessä neuvolassa viime viikolla, eli mitään ylläreitä ei siellä ollut, mutta ajan he halusivat antaa minulle jo 7+4 (neuvolan RV 28pvän kierrolla) itse olen sitä mieltä, että 7+1 olisi ollut parempi ja sen olen tännekin ilmoittanut, tarkistetaan NT-ultrassa. Minulla siis on ollut ainoastaan yhdet kuukautiset synnyksen jälkeen (1v3.5kk myöhemmin)

Sokerirasitukseen joutuu ilmeisesti meidän alueelta järjestään kaikki viikolla 26, ei se ole mukavaa, mutta kyllä siitä selviää. Olin kyllä itse jo henkisesti muutoinkin valmistautunut siihen kun BMI on 26, ei siis tällä kertaa oikeasti tarvitsisi tulla juurikaan lisää painoa. Katsotaan lopetanko jossain vaiheessa puntarilla käynnin, kuten aiemmin jo mietin. :kieh:

Oli muuten hyvänäköisiä masukuvia :) Itselläni on vatsanseutu jotenkin veltostunut ja turvonnut, eikä olo tunnu mukavalta normaaleissa vaatteissa, mä en käsitä miten mä pursuan, niin olen itsekin käynyt hakemassa parit mammahousut. :xmas: Jotenkin tuntuu nololta laittaa sellaisia jalkaan jo tässä vaiheessa, toivottavasti ne menee kuitenkin edes vähän aikaa :D

Synnytyksestä. Mä tunnen, että mä pääsin jotenkin helpolla edellisellä kerralla, spontaani käynnistyminen rv 38+4 ja kesto säännöllisistä supistuksista 6h. Minusta on tuntunut, että se synnytys oli huomattavasti helpompi kuin raskausaika :)

zenn + goa'uld 7+6

Täälläkin alkaa huono olo helpottamaan :)

Keskiviikkona pitäs mennä allekirjottaan työsopimus, taitaa jäädä lyhyeks mun työt siellä.. 4kk koeaika, ja sit vasta vakinaistetaan, prkl :headwall: En mä kyllä mitenkään saa pidettyy tätä raskautta salaisuutena 4,5kk vielä.. : /

Ihania masukuvia täällä oli :) Mulla itelläni näkyy iltasin että kyllä siellä masussa jotain on :D Odotan sitä että olis jo sellanen vauvamasu :)

Torstaina olis eka neuvola, ihanaa.. vaikka se onkin vaan sitä lappujen täyttelyä ja purkkiin pissaamista :D

-Sokruli ja minikirppu 7+0 *POKS POKS* :heart:

Edelliset synnytykset on ollu 37+3 ja 38+2, eli nyt pitäis tulla viimeistään 39+1 ;). Molemmat ollu alatiesynnytyksiä ja muakaan ei mikää hirvitä niin paljon kun ajatus siitä et joutuisin sektioon. Oikeesti se ei varmaan niin kauheeta ole, mut ajatuksissa se tuntuu aivan hirveeltä. Mä oon kans piikkikammonen, sillon kun en itse nää pistokohtaa. Verikokeet ja verenluovutus ei tunnu missään mut esim. hammaslääkärin puudutus on aivan hirvee kokemus. Sen takia mulla on molemmat synnytyksen hoitunu pelkän hapen avulla koska mä en kertakaikkiaan voi edes ajatella sitä että epiduraalineula tökätän mun selkäytimeen. Koulussakin teki pahaa kun anestesiologian tunnilla lääkäri näytti niitä neuloja.

Varasin äsken nt ja rakenneultra ajat. Nt:n sain 23.5 klo. 12.45, eli esikon päiväkotipäivälle ja kuopuksen päiväuniaikaan niin ei tarvitse pyytää ketään lastenvahdiks. Miehellä on sillon koulupäivä, mut ei varmaan työharjottelupäivänäkään viitsis tulla. Katotaan sit mitä hän on mieltä rakenneultrasta. Rakenneultra on 25.7. Sillon voin jo pyytää äitiä lastenvahdiks.

Sokerirasitukseen mä yritän varata ajan toukokuun lopulle niin olis esikko vielä päiväkodissa eikä tarttis molempia raahata mukaan.

Väsymys ja huono olo tulee menee, huomenna mulla on taas yövuoro ja sen tietää että keskiviikko on sitten taas aivan hirvee päivä.

Nyt pitää hakea esikko päiväkodista, mut kait siinä tuli ne tärkeimmät.

Fantaihana 9+5

TÄÄLLÄ UUSI MUKAAN ILMOITTAUTUMINEN Laskettuaika olisi näillä näkymin 30.12.2011, (sairaalana PHKS) nyt menossa siis rv 6+3... Plussasin rv 4+0, Odotan toista lasta, ja esikoinen on pian 10kk ikäinen...

Yhteistyössä