***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** maaliskuussa

Mulla lisääntynyt oireet. Onneksi! Oon toivonu sitä hartaasti, jotta en hetkeäkään unohtais olevani raskaana. Ihanat oireet!

Peetruska Mulla on päivällä vilunväreitä ja välistä tosi kylmä. Kahden viltin alla saa olla. Illasta alkaa lievä pahoinvointi ja yöllä kamala pahoinvointi. Sillon en voi sietää miestä vieressä ku mulla on niin kuuma! Örk! Ja se on alkanu välillä haiseen pahalle.. :D Onneksi ei oo tarvinu halata posliinia. Mutta ei sekään haittais.. ;) Mulla ei ainakaan ummetusta ole.

Pitäs jaksaa ens maanantaihin. Silloin olis varhaisultra. Jännittää kovastikin.

moi kaikki.
Mulla menossa kp29/30. Kävin ultrassa kp15/30 ja silloin clearbluen digi-ovis mittari tämähti myös mustaks. Tunsin ovulaation myös erittäin kipeänä ja sänkypuuhia tietysti harrastettiin. Nyt 28/30 sit rakastelun jälkeen rusehtavaa vuotoa ihan hiukan. Eilen sit sellaista ihme tiputtelua, nyt tänään oli jo hiukan punertavaa joukossa. Keskenmeno oli 1.11... vk 5+3.. TÄnään kävin verikokeessa, jotta näkee onko siellä ollut mitään, vai kuvittelinko kaikki oireet.
JÄNNITTÄÄ... olisinko sittenkin raskaana ja onnellinen, vai kääntyykö elämä taas mua vastaan?!
:'( :ashamed: :snotty:

Joulukuun13 Toivotaan, että kaikki on hyvin!

Tänään alkoi sitten kuvotus. Töissä kuvotti ja tuntui, ettei välillä tule mitään, vielä ei yökitytä, mutta eiköhän se tästä sitten etene siihenkin.

Np-ultraan varasin ajan ja siihen perään on sitten vielä labra, toukokuun 13. pvä. Menisipä aika nopeammin!

Taas on tullut paljon tekstiä tänne :)

Kellopeliappelsiini: Ai sulla oli ollut tm-raskaus.. toivotaan että nyt kaikki on niinkuin pitääkin!

pööpötti: muistelisin, että viime raskaudessa pahimmat "menkkakivut" kesti varmaan 2-3 viikkoa?? En oo kyllä yhtään varma :D mutta niistä kun pääsin, alkoi kuvotusvaihe, joka kesti varmaan 4-5 viikkoa :x Jauhelihaa paistaessa etoi ihan älyttömästi, Fairy-puhdistusvaahto haisi tosi karsealta ja meillä oli mun mielestä viemärit tukossa :D mies ei tietenkään haistanut mitään...

Mua väsyttää aamuisin älyttömästi! Meen kyllä ihan aikaisin nukkumaan, mutta nyt oon ainakin viitenä perättäisenä yönä heräillyt monta kertaa, kele! Ja yleensä mulla on tosi kuuma kans, kun herään.

Nyt mun tekis niiiiin paljon mieli polttaa yks rööki!!! En tietenkään oikeasti polta, koska ensinnäkin varmaan pyörtyisin ja oksentaisin, ja toiseksi tää on 4. savuton päivä joten en aio pilata hyvää alkua. Ehkä tämä tästä helpottaa..

Jotain piti vielä kysyä, mutta en tietenkään muista :headwall: no, täytyy lähteä lenkille kun on niin hieno sää!

Yön Musta Ninjapinja, kiva jos ei ne kauempaa kestä, ei sillä että en niitä fyysisesti kestäisi mutta ruokkivat näitä pelkojani. Minua tosiaan on välillä vähän etonut, ja just olen huomannut että tiskiaine ja tiskikone haisevat ihan kalalle, yök! :laugh: Ei ole kertaakaan tuntunut siltä että oksettaisi mutta hajuaisti on kyllä ihan skarppina. =) Paljon voimia savuttomuuteen!! Ole ylpeä itsestäsi, tuo on todella hieno päätös! Joka päivä ilman tupakkaa on voitto, muistahan palkita itseäsi. =) Itse lopetin n. 6 kk sitten noin kymmenen vuoden tupruttelun jälkeen, tiedän siis että helppoa ei ole mutta pystyt siihen kyllä, ja nyt on niin ihana syykin olla polttamatta.

joulukuun13, toivotaan että et joutuisi pettymään, voimia sinne!

punatulkku80, hienoa että oireita on tullut lisää. =) Itsekin toivon että pahoinvointi lisääntyisi (juu ehkä olen vähän hassu) ja rinnat alkaisivat kipuilemaan jne. Varasin myös varhaisultran joka on 27.4, tuntuu että sinne on ikuisuus. :kieh:

Yritän täällä vähän hellittää peloistani ja hemmotella itseäni saunalla ja hyvällä elokuvalla. =)

joulukuun13 täällä pidtään kans sulle peukkuja, että kaikki on hyvin.

Yön Musta Ninjapinja Onnea ja tsemppiä röökin kanssa! Ite poltin viimeksi viikko sitten. Päivää ennenku plussasin... Eli tiedän tunteen...

Nuo menkkakivut on kyllä ahdistavia... Jotenki pilaa tämän alkuraskauden onnen tai tuntuu aina, että tipahtaa maan pinnalle kun ne alkaa kipristellä masussa. Äääh! Toivottavasti ei montaa viikkoa jatku. :headwall:

Niin ja punatulkku Onnea oireista! :D

pööpötti kuulostaa ihanalle tuo sun suunitelma. Rentoutumista ja ajatukset peloista välillä pois.

Toivotaan, että kaikki me saadaan jouluksi pieni ihanalle tuoksuva ja tuhiseva käärö syliimme ilman suurempia vastoinkäymisiä! :heart:

:wave: :wave: :wave:
Eilen kävin lääkärissä ja otettiin raskaustesti joka yllätys yllätys oli positiivinen!
Olin lauantaina tehnyt apteekin testillä testin joka oli ensin nega, mutta myöhemmin siihen ilmestyi haamujen, haamujen, haamujen haamu ja palstalla porukka sanoi et se olis viivanpaikka.

Raskaus ihan alussa, niin alussa kuin olla ja voi, mutta raskaana kuitenkin. Tänään soitan lääkäriin että saan äitipolille mahdollisimman pian ajan jotta raskaus voidaan todeta, että missä sijaitsee (takana kohdunulkoinen raskaus) sekä lääkitysasiat pitää laittaa kuntoon.

Mitään oireita ei oikeastaan ole siis kunnon oireita.

Laskurin mukaan la 8.12, ennätin jo ajatella että ihanaa päästään vauvan kanssa jouluksi kotiin :saint:

Niin ja tupakanpoltto loppui eilen joten tukea tuun siihen tarviimaan aikalailla varmaan

p.s nyt toi vau laskuri antaakin la ajaksi 6.12??? No jospas ultrassa selviää... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
viides09 Wautsi! Sullahan on ollu jännät paikat. :o
Tervetuloa mukaan! :heart:

Täällä herätty "menkkakipuihin" :/ toivottavasti kaikki ok :ashamed:

RV5+1

Muistan aikaisemmista raskauksista (joita takana 8), että juuri kun on saanut tietää olevansa raskaana niin kohta alkaa menkkamaiset kivut (jos ei olisi tehnyt testiä niin luulisi menkkojen alkavan). Mutta se kuuluu kuulemma asiaan, niin on moni lääkäri vakuutellut. sitten jos kivut alkaa olla tosi kovat tai niihin liittyy vuotoa niin kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne

viides09 tervetuloo mukaan =)
täällä kans taistellaan tupakanhimoa vastaan, onneksi se himo käy hetkittäin niin ei ihan kokoajan jyskytä takaraivossa.
tuntuu et aika monella on menkkakipuja, helpottaa tietää että kuuluu asiaan mut inhottavia ne on ja välillä mä ainaki oon tosi kipee.
neuvolaa en oo saanu varattua vielä,onhan tässä aikaa, kai jolleki 9rv antavat ajan. nyt siis menossa 4+5 ( kai...)

delfis Minä laukkaan vessassa kanssa. Ja varsinkin jos tuntuu, että nyt ihan varmasti hulahti jotain. Nyt kipuja on enää lähinnä illalla, ei juuri silloinkaan enää. Kuvotus sitten astui vuoroon.

Nyt on viime päivinä vasta alkanut tajuta koko asiaa ja toivoo entistä enemmän, että kaikki on hyvin.

Wc.ssä ravuuta on täällä myös, itseasiassa tuntuu et pissattaa vähä väliä ja välillä tuntuu et jotain hulahtaa pöksyihin.....ei ole onneksi mitään hulahtanut (valkovuoto vaan runsaampaa)

Sain muuten ultraan ajan vkole 17 ja vika päiväksi neuvolan. oli niin outoa soittaa neuvolaan monen vuoden tauon jälkeen ja kun jo luulin etten tarvitse enää niitä palveluita

onko muilla näin varhain jo väsymystä? musta tuntuu et voisin nukkuu vaikka kellon ympäri.. esikoisesta väsymys alko oikeestaan vasta joskus 10-12 viikoilla ja jatku lähemmäs 20 viikkoa.. nukahtelin työmatkalla bussiin sun muuta mukavaa.. :/ samoin alamahalla jomottelu jatkuu (tuota monen mainitsemaa menkkakipuilua, laimeaa, mutta semmosta jomottelua kuitenki) ja sit esim jos oon sohvalla rönynny jonku aikaa ja tempasen itteni äkkiä pystyyn ni semmosta terävämpää kipua..

samoin täällä tuota runsaampaa valkovuotoa..

mulla tosiaan takana yks tm joten mulla kans vähä pelko koko ajan et onko kaikki niinku pitääki.. yritän maltaa odotella ens viikkoon tai sitä seuraavaan et viikkoja tulis kuitenki 6-7+ ja sit yritän saada lääkärin kautta lähetteen oyssiin et kattovat et kaikki kunnossa, tuolloin kuitenki pitäs sykkeittenki näkyä.. täällä tkssa niin onnettomat laitteet ettei niillä näe/kuule ennen ku vasta 10 viikon tienoilla..

kellopeliappelsiini ja natiainen 5+1 :/

Ihanaa kun olette taas käyneet kirjoittelemassa tänne. =)

Viime yön sain nukuttua todella hyvin, nyt sitten kuitenkin heräsin aikas ärtyneenä. Eilen vielä itketti ja nyt kiukuttaa. :kieh: Menkkatuntemukset on aika lailla hellittäneet, myös kuvotus, nyt siis sitten tietysti sekään ei ole hyvä koska heti pelkään miksi oireet vähenevät. No josko iltaa kohden tulisi taas huono olo, se olisi ihanaa :laugh:

pööpötti ja masukki 4+3

Ilkeänkö kirjoittaa mitä minä tänään tein????? :whistle:

Minulla ollut joka raskaudessa erittäin voimakasta pahoinvointia jos olen odottanut tyttöä, oksennan yöllä, päivällä, aamulla, illalla......kuvottava olo jatkuu noin puoleenväliin raskautta ja aamut alkaa sillä et pitää sappinesteet käydä oksentamassa sitten voi syödä jotain.

Poikien odotuksessa on ollut vain aamu yökkäilyt eli oksennan sappinesteet ja sen jälkeen ei mitään kunnes seuraava aamu koittaa......

Mutta koskaan en muista missä vaiheessa tämä alkaa.
Tänä aamuna kun luin täältä näitä oireita kuinka on jo oksettavaa oloa monella, aloin skitsoilemaan että entäs jos en olekkaan raskaana? jos lääkäri katsoikin väärän potilaan tuloksen. Marssin apteekkin ja ostin apteekin oman raskaustestin, koska siihen tarvitaan raskaushormoonia enemmän kuin niihin herkkiin testeihin.

Äsken tein sit testin ja arvatkaa, kosteus valuu ruutuun, ei mitään viivaa, ei kumpaakaan?
sitten muistan ai niin se tulppa piti laittaa takas paikoilleen :D Laitoin tuli testi viiva, mutta toista ei, ajattelin et se siitä sit, jätin testin tiskipöydälle ja marssin yläkertaan ja sanoin miehelle et saat perua aamulla varaamani neuvolan ja ultran ja huomisen lääkärin :headwall:
Mies lähti samantien alas keittämään kahvia ja kohta kuului: jos mää mitään ymmärrän näistä ohjeista ja jos ei näe kaksois kuvia niin selvä tuloshan tuo on. no mä et niin (pahvi)NEGA!!!!! |O
Menin alas ja kas siinähän pollotti kaksi viivaa!!!!!!!!

Juotiin sit sen kunniaksi kahvit ja mä aloin taas skitsoilemaan et entäs jos se onkin virheellinen vastaus kun en heti sitä tulppaa laittanut kiinni?

Mies sanoi et ei enää yhtään testiä, vie mun kuvan apteekkin et tälle ei saa myydä tässä kuussa yhtään raskaustestiä....vaan mä olen lähdössä kaupunkiin jossa onneksi monta muuta apteekkia :saint:

viides09, mulla ihansamanlaisia fiiliksiä, tekis melkein mieli tilata testejä että voisi varmistella että ovat positiivisia. Taidan tulla ihan sekopäiseksi :headwall: Tulisi nyt niitä ihania oireita oikein kunnolla!!

pööpötti
:
joo niitä oireita odottaa ja mä sitä pahoinvointia (se varmistaa et olen oikeesti raskaana :saint: )
Mut sit kun se alkaa niin sitä ajattelee pitikö tämä taas alkaa, oikeesti se käy tosi rankaksi.
viime raskaudessa makasin sairaalassa nestetipassa kun ei enää mikään pysynyt sisällä.

joku muuten joskus puhui et jos juo tarpeeksi nesteitä niin voisi välttyä raskausajan pahoinvoinnilta. Mietin et voiko se pitää paikkaansa? Minä juon kauhean vähän, en muista juoda kuin janooni ja mua janottaa tosi harvoin. Ruuankin saatan syödä ilman että muistan juoda. Nyt yritän stempata ja alan juomaan :D

Huomenna siis menen ultraan, jossa näkyy onko masussa mitään...ja saa tietää lasketun ajan, kun nyt ei siis ole mitään havaintoa, kun ei kierukan poiston jälkeen ollut ollenkaan menkkoja. Jänskättää...Ainoat raskausoireet on mieletön palelu ja etominen välillä. Kunpa siellä olisi jotain eloa:)

Yhteistyössä