Joululahja kyselyä lisää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta toisesta joululahja aiheisesta ketjusta mieleen, että kuinka paljon te toteutatte lasten joululahja toiveita, lähinnä näiden lasten, jotka uskoo joulupukkiin ?
Me yritämmä totetuttaa, lista voi olla pitkä, mutta ollaan sanottu ettei voi ihan kaikkea saada.

Meillä on 5-vuotiaalle sanottu että joulupukki voi toteuttaa korkeintaan pari isoa toivetta. Tosin toiveita ei ole tänäkään vuonna tullut kuin 3 ja muuta ei kuulemma keksi :D
Jos pitkä lista tulisi niin kaikkea ei tietenkään voi saada. Mutta tähän mennessä on kyllä tainnut toivomansa saada kun niitä on tosiaan vain muutama ollut...

Meillä ei lapset mitään ihan mahdottomia oo tainnut koskaan toivoa, eli aika hyvin on voitu toteuttaa.

(Pakko kertoa että esikoinen toivoi viime jouluna lahjaksi mm. päärynöitä ja tiikerikakkua :D )

Meillä lelukirjat on ruksitettu lähes kannesta kanteen :D . Ite ostetaan ehkä yks tai kaks isompaa toivetta, ukki ja mummi yhden ja sit pienempiä saa muilta sukulaisilta.
Tosin ne toiveet on sellasia ... noh, älyttömiä, vauvaleluista Bionicleihin ja poika on 4 v.
Mut siis niistä ikään sopivista saa muutaman yhteensä.

Meillä neiti (6v) leikkasi lelulehdestä varmaan joka toisen kuvan alkuun ja liimasi ne joulupukin kirjeeseen. Tämän jälkeen ilmoitin hänelle, että pukki tuo yhden lahjan toiveiden joukosta ja loput pukki päättää itse, sillä muutoin pukilla tulisi liian kova kiire toteuttaa kaikkien lasten kymmenet toiveet.

Hetken neiti sitten pohti ja päätti ettei halua antaa pukin päättää vaan haluaa itse päättä. Samaan syssyyn kuitenkin kertoi ettei osaa päättää, koska kaikki olivat yhtä kivoja. Lopulta valitsi kuitenkin yhden lahjan (lego eläintarha) ja sen sitten leikkasi yksikseen joulupukin kirjeeseen ja vei sen postiin.

Meillä siis toteutetaan 1 toive ja loput ostetaan sitten sen mukaan mistä tyttö kuitenkin tykkää. Esim listalla varmaankin oli jokunen my little bony ja sellaisia hän saakin mutta ei välttämättä juuri niitä mitä listalla oli, sillä niitä on ajoittain aika vaikea löytää. Samoin hän kaipaa lisää nukenvaatteita, muttei ole osoittanut mitään tiettyä. Niinpä ostin sitten muutaman paketin nukenvaattetakin pukinkonttiin.

No meillä 4,5-vuotias poika toivoo lahjaksi sammakoita (niitä muovisia joita pitää hyppyyttää peräpäästä purkkiin), hirviön (eli jonkin spidermanin tms) ja karkkia. Eiköhän tuon toiveet toteudu ;)

Mutta noin yleensä.. pari järkevää ja tarpeellista toivetta toteutuu, hömppää tulee sitten muilta :D

Mun keskimmäinen, 6 v, on toivonut vaikka mitä, ja kalliita lahjoja lelukirjasta. Kun sanoin pojalle, ettei joulupukilla ole varaa ostaa kaikkia noita kalliita leluja, että voi toivoa vain muutaman lahjan, poika sanoi minulle: 'Tyhmä, eihän joulupukki osta leluja, kun ne apulaiset tekevät ne.' Meni äiti aika hiljaiseksi :laugh:

Meidän 5-vuotias ei ole vielä selannut yhtään lelukirjaa eikä häneltä ole kysytty lahjatoiveita eikä niitä ainakaan äiti kysykään. Ollaankohan ihan tylsimyksiä tän joululahjajutun kanssa :D Mun joulumieli ei vaan kestä liikaa lahjoja ja liian isoja lahjoja.

Uusimmat

Yhteistyössä