Joululahjaärsytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Kummallinen otsikko minulta, myönnän sen itsekin, sillä olen oikea lahjojen himo-ostaja ja nautin lahjojen antamisesta. No tarina menee näin, että kun minä olen siis tuollainen ja olen lapsuudenkodissani samaan tottunut, että lahjoja osteltiin lahjojen antamisen ilosta niin aikoinaan anoppini tapa oli mulle suoranainen järkytys. Hän kun aina kehitti kauhean paniikin lahjoista (tiedän kyllä miksi ja se on hyvin syvällä historiassa) ja ilmoitti ettei itse sitten tarvitse lahjoja. He eivät appiukon kanssakaan osta toisilleen lahjoja. Toki hän lapsilleen hankkii ja lapsenlapselleen, mutta sekin sitten suurinpiirtein niin, että tiedämme etukäteen jo saavamme jonkun asian kun ei malta paniikissaan olla hiljaa kun pelkää ettei sitten tykättäiskään lahjasta. No tuota asiaa on jo oppinut hillitsemään kun olen ehdottomasti ilmoittanut etten halua tietää lahjojani etukäteen. No tämän jälkeen hän on sitten omiin nimiinsä siirtynyt vanhimman poikansa kanssa linjalle, hankitaan joku kimppalahja.. eli torpedoidaan mun jouluni idea jolloin saan antaa jokaiselle lahjan jonka haluan antaa. Taas mieheni ilmoitti, että äiti jo kertoi että hankkii sitten sen isän lahjan ja pyytää rahan meiltä. Mulle tämä nyt vaan ei passaa kun en halua olla kimppalahjassa jouluna. minusta jouluna annetaan paketti sille jolle halutaan jos halutaan eikä tehdä lahja-asiasta mitään showta!

on kiva lukea tuosta. Meidän suku kuuluu siis anoppisi kastiin tavoissaan. Minä myös! Olen tottunut mainitsemaasi tapaan, enkä enää edes osaisi miettiä jotain pientä kaikille suvunjäsenille. Kimppalahjana mennyt jo niin kauan kuin muistan. Show meillä tosiaan alkaa joka joulukuu, koska kaikki miettivät mikä millekin perheelle sopii kimppalahjaksi. Tosin ihan kiva on saada hieman arvokkaampi lahja koko perheellemme, eikä 20 pientä pikkulahjaa. Tapansa kullakin. Minä en enää edes osaisi miettiä jokaiselle henkilölle omaa lahjaa. Voi kuinka väsyttäävää se olisi. Omille lapsille kyllä lahjoja ostetaan enempi. Näin meillä, eikä se ole huono tapa, mutta ei tuo sinunkaan tapa olisi huono. Et siis pidä SHOWSTA !! Minä pidän, kuuluu jouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos Strawberry fields !:
on kiva lukea tuosta. Meidän suku kuuluu siis anoppisi kastiin tavoissaan. Minä myös! Olen tottunut mainitsemaasi tapaan, enkä enää edes osaisi miettiä jotain pientä kaikille suvunjäsenille. Kimppalahjana mennyt jo niin kauan kuin muistan. Show meillä tosiaan alkaa joka joulukuu, koska kaikki miettivät mikä millekin perheelle sopii kimppalahjaksi. Tosin ihan kiva on saada hieman arvokkaampi lahja koko perheellemme, eikä 20 pientä pikkulahjaa. Tapansa kullakin. Minä en enää edes osaisi miettiä jokaiselle henkilölle omaa lahjaa. Voi kuinka väsyttäävää se olisi. Omille lapsille kyllä lahjoja ostetaan enempi. Näin meillä, eikä se ole huono tapa, mutta ei tuo sinunkaan tapa olisi huono. Et siis pidä SHOWSTA !! Minä pidän, kuuluu jouluun.

Toisaalta minusta on aivan sama jos joku nauttii tuollaisesta, mutta kun minusta tuntuu, että mut pakotetaan tahtomattani siihen samaan ja kun sanon ääneen, että en halua ja tein jo toisin niin saan vastahakoisen miniän leiman otsaani (tai no se mulla on jo ollut aikoja sitten otsassani) eikä se taasen minusta kuulu jouluun laisinkaan. Joudun myös kuuntelemaan voivottelut lahjamääristä ja mutinat lahjoista jos olemme anoppilassa joulun, tänä jouluna tosin emme ole.

Yhteistyössä