Joululahjan hinta jälleen askarruttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummitäti

Vieras
Olin ajatellut ostaa kolmelle kummilapsellemme jokaiselle lahjaksi samanlaisen lelun, jollainen on omalla lapsellamme (hän siis pitää kovasti tuosta lelusta ja ajattelin että samanikäiset kummilapsetkin voisivat siis pitää). Hinta oli muistaakseni 24,90 euroa, ja huomasin nyt että on jo tarjouksessa ja maksaa nyt 19,90 euroa. No eilen sitten luin tällä palstalla kuinka kummilapsen lahja voi maksaa reilusti yli 50 euroakin. Joku oli ostanut jopa 99 euron robotin. Tuli ongelma että onkohan tuo nyt sitten liian vaatimaton lahja????? ei olla mitään upporikkaita, mutta kyllä kummilasten vanhemmat tietää ettei puutteessakaan eletä.

Mitä's hyvät palstalaiset tekisitte?

Me ostetaan kummilapsille (tai no, miehen kummilapsia ne on mutta kuitenkin) parin kympin lahjoja.
Kummilapsen rippilahja saa sitten maksaa sen 50 euroa mutta enempää ei.

Ei se ole liian vaatimaton lahja. :)

Minä tulen elämässäni hyvin suurella todennäköisyydellä saamaan korkeintaan yhden kummilapsen ja sekään ei ole vielä varmaa, kun kyseistä lasta ei ole pistetty alulle. Sitä on sitten mahdollista hemmotella vaikka millä, mutta jos kummilapsia olisi tusinoittain, olisi lahjakin automaattisesti vähän halvempi.

Tärkeintä on muutenkin se, että lahja on hyvä ja mukava ja sopiva ja ajatuksella valittu, eikä sen hinta. Käytithän sinäkin jo 75 euroa kummilastesi lahjoihin, ajattelepa asiaa siltä kantilta.

Mikä lelu muuten oli noin mieluisa? :)

Mä ostaisin sen 19 euroa maksavan lahjan, jos se kerran vaikuttaa mieleiseltä. Yli 50 euroa kummilapsen lahjaan on aika paljon. Varsinkin kun on enemmän kuin 1 kummilapsi.... huh jos ostaisin 50 tai 100 euron lahjat omille 5 kummilapselle... siinä jäis omat lapset ilman. Ja meilläkin ihan kohtuulliset tulot.

Mulla ei ainakaan ole mitään hintarajaa ylipäätään lahjojen ostossa, vaan ostan sellaista mistä oletan lapsen pitävän. En rupea väkisin keksimään mitään lahjaa jonka on pakko maksaa esim 50e, eikä mulla olis edes varaa semmoseen, kun on monta kelle lahja pitää hankkia. Eihän se hinta mitään ratkase.

Ja voihan siihen ostaa jotain lisäks jos siltä tuntuu, alusvaatteita ja sukkia tai vaikka jotain karkkia. Mun mielestä kyllä hinnaltaan ihan riittävä pelkästäänkin.

Kyllä musta ainakin se on tärkeämpää että löytää mieluisen jutun kummilapselle, kuin paljonko se maksaa. En niinkään hintaa katso kun lahjan ostan, jos se onmieluinen (tosin kyllä mulla siellä 4-5kympissä on kipuraja) Nytkin ostin eri hintaisia lahjoja kummilapsilleni.

No mä annan kummilapselle joululahjaksi itse tekemäni villapaidan sekä itsetekemäni nalle, materiaalit niihin maksoi n. 10-15 ? lisäksi ostin kirja-alesta satukirjan hintaan 8 ?.

Kiitokset vastauksista. Taidan tuon lahjan sitten ostaa. Lapset on aika pieniä. Vuoden molemmin puolin. Ja se mukava lahja, joka on meidän 1,5 vuotiaalla joka päivä käytössä vaikka on vuori muitakin leluja, on Fisher Pricen elektroninen lorukirja. Aina vain jaksaa siitä innostua =)

Eiköhän se 20 oo ihan hyvä. Pääasia, että lahja on mieleinen. Ite ostan 20-30 ?:n lahjoja kummilapsille, muille 20 on maksimi. Mä en kyllä ite edes haluaisi, että kummit tois mun lapsille 50 ?:n lahjoja.

Yhteistyössä