Joululahjojen hankkiminen lähestyy! Lahjavinkkejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahjoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lahjoja

Vieras
Nyt täytyy aloittaa taas pikkuhiljaa hankkimaan joululahjoja, jotta ei tarvitse taas viettää yhtä joulukuista lauantaita paniikissa ideaparkissa kaikkien muiden panikoivien kanssa :D

Kaikkein suurta pään vaivaa aiheuttaa nuo omat vanhemmat, anoppi ja appi, tädit.. Eli tuollaiset viisikymppiset, joilla on kaikkea mitä tarvitsevat ja budjetti ei riitä mihinkään matkalahjakortteihin.

Eli millaisia kivoja lahjavinkkejä teiltä löytyisi?

vanhemmat maksan ulkomaille pariksi viikoksi lomalle, äiti on sen ansainnut.
pikkuveli saa kotiteatteri systeemit, uuden ison telkkarin ym systeemit siihen mukaan mitä haluaa.
isoveljelle on vielä mietinnässä.
miehen sisaruksille mietitään vielä kanssa.

Mulla on vähän sama ongelma. Lähinnä anopin kans. Se on niin epäluuloinen, ettei varmasti suostu syömään mitään herkkukoria, jos siinä ei ole just niitä tuttuja ja turvallisia juttuja.

Mulla on vähän sama ongelma. Lähinnä anopin kans. Se on niin epäluuloinen, ettei varmasti suostu syömään mitään herkkukoria, jos siinä ei ole just niitä tuttuja ja turvallisia juttuja.

Mikä estää ostamasta siihen juuri niitä tuttuja ja turvallisia juttuja? Ei kukaan kiellä tekemästä sitä koria itse ja laittamasta sinne vaikka sitä Juhla Mokkaa, Fazerin sinistä ja Dominokeksejä :D

• Tykkää
Reactions: lissukka.

Laita koriin vaikka saunatarvikkeita (jos on sauna ja tykkää saunoa).
Tai jos on leipojaihmisiä, vaikka erilaisia muffinivuokia, strösseleitä, muotteja, vuokia, leivontaikirja. Mitä niitä nyt onkaan.
Tai jos neuloo/virkkaa, erilaisia lankoja, ohjeita, puikkoja. =)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27212751]Mikä estää ostamasta siihen juuri niitä tuttuja ja turvallisia juttuja? Ei kukaan kiellä tekemästä sitä koria itse ja laittamasta sinne vaikka sitä Juhla Mokkaa, Fazerin sinistä ja Dominokeksejä :D[/QUOTE]

Niin, ei kai mikään. Tulee vaan itellä sellanen fiilis, että "ostin nyt kauppareissulla teille samalla vähän evästä".

Mutta joo, ehkä vois katella olisko tuossa naapurikaupungissa teatterissa menossa mitään anopille sopivaa joulun jälkeen.

Entäs miehelle? Mitä te hankitte? Mulla on ihana puoliso joka ostaa aina super upeita lahjoja ja sit mie oon tyyliin kutonut sille villasukat :D se ostaa aina kalliita hemmottelu lahjoja.. Auttakaa!! Mikä on paras lahja mitä miehenne on saanut? Mun ukko on siis vähän alle kolmekymppinen, eikä ole urheiluihmisiä (liput matsiin ei siis ole vaihtoehto)

[QUOTE="Vieras";27212804]Entäs miehelle? Mitä te hankitte? Mulla on ihana puoliso joka ostaa aina super upeita lahjoja ja sit mie oon tyyliin kutonut sille villasukat :D se ostaa aina kalliita hemmottelu lahjoja.. Auttakaa!! Mikä on paras lahja mitä miehenne on saanut? Mun ukko on siis vähän alle kolmekymppinen, eikä ole urheiluihmisiä (liput matsiin ei siis ole vaihtoehto)[/QUOTE]

lehti-tilaus

Mun anoppi on myös henkisesti ruokarajoitteinen, joten laitoin tuollaiseen koriin pienen rasian kotimaisia konvehteja erikoisliikkeestä, paketin servettejä, erilaisia kynttilöitä ja huovan.
Miehen tädille (meille hyvin läheinen) laitoin pieneen koriin pullon luomupunaviiniä, luomuglögiä, pähkinöitä, kotimaisia konvehteja ja yhden kynttilän.

Niin, apua miehellekin pitää keksiä jotain! :D Ehkä mä ostan sille taas kellon, kun se rikkoo niitä sellaista vauhtia! :D

Anopin äiti on kyllä vaikea tapaus myöskin, hyvin rajoittunut makumaailmaltaan. Ei kestä käydä edes ravintolassa koskaan. Ja kaiken pitää olöla sitä tuttua ja turvallista aina. No onhan hän kyllä iäkäskin jo.. Ostan varmaan taas vaihteeksi kynttilöitä sille sitten :D

Onko muillakin lahjojen hankkiminen naisten puuhaa? Itse joudun miehenkin suvun lahjomaan, kun mies ei saa millään aikaiseksi. :(

Mä aattelin tehdä paholaisen hilloa ja mahdollisesti koristeltuja pipareita (lapset saa koristella). Lisäksi virkkaan enkeleitä, jotka voi joko ripustaa kuuseen tai pitää pöydällä (pysyy pystyssä).

Joulukortteihin meillä kiinnitetään virkattuja lunihiutaleita ja lisäksi tyttö saa liimata pari tähtitarraa jokaiseen korttiin.

Meidän sukulaiset ei odota mitään isoja lahjoja, parhaita on lasten tekemät jutut isovanhemmille ja isomummulle sekä isopapalle.

Lehtitilaus
Hajuvesi
Käsivoide + saippua
DVD
Digitaalinen valokuvakehys
Lahjakortti Bodyshoppiin
Lahjakortti ravintolaan (nuoriso tykkää Amarillosta)
Sushi-tarvikkeet
Lahjakortti Alkoon (kaukana asuvalle, voi hakea jouluksi punaviinin)
Lahjakortti kukkakauppaan
Irtonumeroita lehdistä (esim harrastukseen liittyviä)

Odotan innolla vielä muiden ideoita :-)

Mä ajattelin antaa meidän äidille Nominationiin palan jossa on valokuva meidän lapsista. Sisko hankkii omista lapsistaan myös palan niin mummo saa sitten lapsenlapset ranteeseensa. Valokuvista teetetään myös kalenteri lastenlasten kuvilla. Nämä kivoja lahjoja jos kaikkea jo on.

Lasten kummeille olen virkannut kuteesta korit joihin laitan kynttilöitä, itsevirkkaamiani kuusenkoristeita (lumihiutaleita), Brunbergin suukkoja tai jotain muuta vastaavaa.

Anoppi saa kans pienen korin jossa on kaksi jännityspokkaria ja kerä villalankaa.

Mä ajattelin antaa omia etikkakurkkuja ja leipomuksia ja yhdistellä niitä herkkukoriin, jonne myös jotain pientä kivaa riippuen lahjan saajasta, reseptikirja, koru tms.

Aika vaatimattomat lahjat annetaan tänä vuonna, kun remontti vei niin paljon rahaa.

Villasukat kudon ainakin isälleni ja hänen vaimolle, ehkä myös joillekin muille. Varmaan aika pitkälti omatekosilla lahjoilla mennään, budjetti tänä jouluna aika tiukka.

[QUOTE="Vieras";27212804]se ostaa aina kalliita hemmottelu lahjoja.. Auttakaa!! Mikä on paras lahja mitä miehenne on saanut? Mun ukko on siis vähän alle kolmekymppinen, eikä ole urheiluihmisiä (liput matsiin ei siis ole vaihtoehto)[/QUOTE]

hemmottele sitä suikkarilla. Tuskin parempaa olisi voinut toivoakaan.

Muutama vuosi sitten tein anopille joululahjaksi sisustukseen sopivan huovutetun korin (pohjatyö siihen virkkaamalla). Koriin sitten hyviä lyijykyniä, pyyhekumeja, kortti ristikkolehden tilauksesta sekä numero ko. lehteä ja kasa hänen lempikarkkejaan vielä. Anoppi tykkää tosi paljon tehdä ristikoita ja piti lahjastaan todella.

Tänä vuonna olen ajatellut tehdä valaistut käpykranssit sekä äidilleni että anopille. Nämä ovat vähän joulukukan korvikkeita. Varsinaisista lahjoista heille mulla ei ole vielä ajatusta.

Aika monet toivovat villasukkia, kaulahuiveja, lapasia jne. Niitä olen alkanut tekemään jo jokin aika sitten.

Kaverit saavat kehittelemäni sienirisotto/sienikeitto paketin sekä muita herkkuja. Kesällä kuulin jo "pieniä" vihjailuita hilloista ja kakuista. :D

Yhteistyössä