Joulumieli hukassa, sotatila päällä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sareiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sareiv

Vieras
Ei jaksa. Ei oo enää yhtään joulumieltä. Lapset sairastaneet jo kuukauden putkeen ja viimeiset 4vrk olen valvonut lähes kokonaan. Kuopus vähän väliä tosi ahtaalla, eikä lääkkeet auta kuin pari tuntia. Lisäksi toinen auto hajos, enkä pääse tänään käyttämään poikaa lääkärissä, vaikka tarve olis. Miehen kans hirveä sota päällä, kun hänen mielestään kuvittelen koko asia, ja poikaa ei mikään vaivaa. Hyvähän se on sanoa, kun ite nukkuu kuin tukki, eikä näe niitä pahimpia kohtauksia mitä yöllä tulee, kun toinen haukkoo henkeään ja yskii tukehtumisen partaalla.
Lisäksi kaikki on mun syytä miehen mielestä. Ihan sama, vaikka mulla ei olis osaa eikä arpaa mihinkään, niin kaikki on jotakin ihme kautta minun vika. :headwall: En jaksa!
Jouluruokia ym pitäis leipoa/tehdä ja käydä ostoksilla, mutta en jaksa.

Meillä ei kummonen joulu tuu olemaan.

unoha ukko ja vietä rauhallainen kiireetön joulu ilman hössötyksiä. ole iloinen siitä että saat olla rakkaiden lastesi kanssa. menette ostoksille sitten ku olette terveitä ja alet alkanu, säästyy aikaa, rahaa ja hermoja. joulu ei oo pakollinen :)

Voimia. Tiedän tunteen. Meillä 2 astmalasta ja MINÄ se olen, joka valvoo yöt ja lääkitsee. Mies unohtaa jopa astmalääkkeet.... Ei kai ne ottais tosissaan kuin vasta silloin, jos on sairaalareissun tarve ,jos silloinkaan. Toviotaan lapsillesi pikaista paranemista ja unohda noi ukon jutut.... Olet huolehtiva äiti :)

teillä on kuitenkin kaksi autoa, vai eikö toinen ole käytettävissä? Olis varmaan mukava päästä sinne lääkäriin pojan kanssa, sanoi mies tosiaan mitä vaan, sinähän se olet lapsen kanssa valvonut.
Elä ota stressiä, se joulu tulee jokatapauksessa. oli ne sitten itsetehdyt pullat pöydässä tai sitten kaupan valmiit!

Hei! meilläkin nyt vähän sairasteltu koko porukka juuri jolun alla...Ja muutenkin kiirettä, esitksiä juhlia, siivousta ja lapsiperhearkea....Mutta koita löytää joulumieli. Minulla oli hukassa se, mutta tyttöni 6v on niin jouluihminen (kaikki lapset kai on) juttelee tontuista, miettii lahjoja, pipareien koristelua, että joulumieli tarttuu aikuisiinkin..

plaa plaa plaa...voe voe.sano miehellesi että haluaisit nukkua ensi yönä ja kerro myös ettet jaksa yksin laittaa joulua.osta laatikot kaupasta,elä leivo sen kummempia.huomenna yhdessä lasten kanssa pipareita niin siitä se jouluntuoksu tulee.mene taksilla lääkäriin tai pyydä kyyti tarvittaessa joltakin.ei kannattaisi ressata niin valtavasti.joulu tulee ja menee.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
teillä on kuitenkin kaksi autoa, vai eikö toinen ole käytettävissä? Olis varmaan mukava päästä sinne lääkäriin pojan kanssa, sanoi mies tosiaan mitä vaan, sinähän se olet lapsen kanssa valvonut.
Elä ota stressiä, se joulu tulee jokatapauksessa. oli ne sitten itsetehdyt pullat pöydässä tai sitten kaupan valmiit!

Ei se toinenkaan auto ole pihassa, kun mies töissä ja sen jälkeen menee jouluostoksille ja itse lääkäriin. Päivystykseen pääsen tietysti yöllä käymään pojan kanssa jos on tarve, mutta ajokunnossa tuskin siinä vaiheessa olen. Tuskin olis nytkään autonrattiin musta, kun olen niin vähän nukkunut viime aikoina. Tuohon kylälle toki jaksaisin tk:hon ajaa, kun on alle 10km, mutta päivystykseen on sitten paljon pitempi matka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tilaa taksi sitä lääkäriä varten, pyydät lääkäriltä matkalaskua varten todistuksen, kela korvaa 9,75? ylimenevän osuuden.

Niin se on tehtävä, mutta ei olisi oikein voimia lähteä neljän pienen kanssa sinne lääkäriin taksilla.

Mut pakko se tietysti on, jos tilanne tuosta yhtään pojalla pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tilaa taksi sitä lääkäriä varten, pyydät lääkäriltä matkalaskua varten todistuksen, kela korvaa 9,75? ylimenevän osuuden.

Niin se on tehtävä, mutta ei olisi oikein voimia lähteä neljän pienen kanssa sinne lääkäriin taksilla.

"ei oo voimia" huh kannattaa varmaan sitten soittaa apua.soita miehellesi ja sano etten jaksa.vai et äiti väsyy ku lapsi on kipee.huh

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
plaa plaa plaa...voe voe.sano miehellesi että haluaisit nukkua ensi yönä ja kerro myös ettet jaksa yksin laittaa joulua.osta laatikot kaupasta,elä leivo sen kummempia.huomenna yhdessä lasten kanssa pipareita niin siitä se jouluntuoksu tulee.mene taksilla lääkäriin tai pyydä kyyti tarvittaessa joltakin.ei kannattaisi ressata niin valtavasti.joulu tulee ja menee.

Ei se mun halusta ole kiinni. Mies yks yö vähän aikaa valvoi pojan kanssa, mutta heräsin itse sitten siihen, että poika ihan tukossa, eikä miehen mielestä lapsella ollut mitään hätää ja nukkumaan olis vaan vienyt lapsen. (ei kyllä olis nukahtanut, kun oli niin hankala olo) Ei siis tajua yhtään mitään! :headwall:

Valmislaatikot on aika pahoja, kun on omatekemiin tottunut, mutta eipä tässä tilanteessa nyt muutakaan voi kuin ostaa kaupasta. Jos siis sinne asti joskus pääsen ennen joulua.

Alkuperäinen kirjoittaja rdefg:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

"ei oo voimia" huh kannattaa varmaan sitten soittaa apua.soita miehellesi ja sano etten jaksa.vai et äiti väsyy ku lapsi on kipee.huh

Siinäpä se, kun ei miehen mielestä pojalla ole mitään hätää, vaikka maksimi lääkkeet menee ja kahen tunnin päästä on tukossa. Ei siis auta miehelle soittaminen.
Kyllä mulla olossa alkaa tuntumaan neljän vuorokauden valvominen samoilla silmillä, muutamien pikkupätkien torkuilla. Ja tuo huoli vielä pojasta..

Yhteistyössä