***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mötkylälle onnea tämän päivän johdosta!! :flower: :flower:

Shamandalie: Munki mies värjäsi viimeksi mun hiukset. Luulin että mun ukko olis ainoa joka moiseen suostuu. :p

Nyt kun noista vaunuista on ollu hirveesti porinaa niin kysyisinki että onko kellään kokemusta noista vaunuista mitä tuolla vaunula.fi kauppaa?? Kuten jo sanottu mullahan on ihan hyvät vaunut jo kotona mutta ku tahtoo vaan jotain uutta.. :ashamed: ja kun tuolla ei hirveen hintaisia ainakaan ollut. Ja sama homma noiden turvakaukaloiden kanssa. Paljon halvempia kuin lastentarvikeliikkeessä.
Niissä on puolen vuoden takuu. Mutta ei kai ne sit sellaisia oo että ensimmäisen lenkin jälkeen saa alkaa liimamaan renkaita kii tai jotain??

minimi kö se oli nukkunut huonosti. Sama vika täällä. Kipeenä oon ollu ja toivon että ne ovat kasvukipuja. Yöllä kun en voi kylkeä kääntää ettei heräisi kipuiluun. Ja viime yönä sit helikopteri halusi välttämättä lennellä tuossa meidän talon yllä ja lähimaastossa tovin aikaa. Hirveet valonheittimet keulassa pörräsi tuossa. Ja minä kun nukuin ikkuna auki niin voitte kuvitella säikähdyksen määrää kun yhtä äkkiä pikkusen katon yläpuolellä pörrää joku jättiläis ötökkä. Kellohan oli silleen sopivasti 02.30-03.00 ja kun sikeestä unesta herää niin siinä oli sit unet. Isäntä oli vielä yön töissä ja itsellä mielikuvitus alkoi juosta että nyt ne poliisit etsii jotain tyyppiä ja kohta se tyyppi varmaan tunkeutuu meille.. :o :whistle:
No ei meille sit kuitenkaan kukaan ollu tulossa.. :ashamed:
Soitin kyllä isännälle että etkö vois tulla vähä aikasemmin kotia?? tulihan se.. :ashamed:

Nyt täytyy lähtee hakee kumisaappaat jalkaan ku tuli ukkonen.. =) :laugh:

Nähdään!!

ihanaa kun ihmiset löytää oikean kumppanin.... =) :flower:

maija80 olipa hurja juttu,varmasti iso ja ikävä yllätys siellä ultraustilanteessa.mutta onneksi löytyi,tai siis,jos et olisi vaavia kasvattelemassa masussa,olisi kasvaimen havaitseminen voinut siirtyä....... ja hyvä että saivat leikattua niin että vauvakin pysyi menossa mukana............ varmasti henkisesti prosessi on vielä kesken,joten tännekin vaan purkamaan,jos vaikka helpottais.... :hug: ei varmasti ole helppoa.itse pelkään juuri jotain tälläistä käyvän.....

itse siis kävin neuvolassa viime ti,ja täti kun puhui että terveysasemalle heti jos jotain tulee,esim epäilys lapsiveden tihkumisesta tai vastaavaa,niin tietenkin muutama päivä sitten aloin ihmetellä kun pöksyihin ei ollutkaan tippunut valkovuotoa vaan pelkkää nestettä,ihan kuin vettä......veskissäkin kun kävi niin pyyhkimisen jälkeen tippuikin tippoja,ja sormella koitin,ja ihan kirkasta! paniikissa sitten eilen menin kylän ARVAUSkeskukseen,jossa joku lainalääkäri,nuori mies,ihan vaikeena kyseli oireita,sitten tehtiin sisätutkimus,ja sattui niin perkuleesti että taisi herra unohtaa jonkin tärkeän työkalun! ei osannut sanoa mitään,sopersi vain että pelkkä epäilys lapsiveden vuotamisesta on syy lähetteeseen äitipolille.johon sitten kirjoitti mm emättimessä kirkasta nestettä,ei arista(!?),kohdunsuu tuntuu pehmeähköltä(mahtoikohan tietää että ainahan se tuntuu...... :D ).........sitten vaan lohjalle päivystykseen jossa oli nopeeta toimintaa,heti otti tikulla näytteen ja sano että on kuivat limakalvot,testi näytti että ei ollu lapsivettä,luojan kiitos.ultralla katteli että vettä on paljon,vauva liikkuu ja sydän lyö,lääkäri vielä tutki napanuoraa,ja kattoi että kohdunsuu on kiinni ja kiinteä ja tuumasi että saattaa olla alkava hiivatulehdus,bakteeriviljelyn tulokset tulee vasta ens vkolla.joten tästä opin että HIIVATULEHDUSVUOTO VOI OLLA KIRKASTA JA JUOKSEVA KUIN VESI :headwall: :o en olis mitenkään voinu epäillä,kun on noita hiivatulehduksia parit ollu,ja nyt ei mitään oireita,ja sitä "vettäkin" ihan tipoittain valui vain,kerran ihan lorauskin......... hävetti mennä sitte mahollisen hiivatulehduksen takia isoon sairaalaan ensiapuun,ja taksilla vielä......... :ashamed: mutta ei se oman kylän lääkäri edes epäilly hiivaa! kysy että kutiaako..mutta ku ei.no onneks asiat vauvalla hyvin.ja itseasiassa painoarvion(818g) mukaan pari päivää oletettua vanhempi.....että oiskohan poika kun niin paljon siskoaan isompi on,vai onkohan muuten vaan........ei ultrassa kyllä näkynyt ainakaan mitään huomiota vieviä ulokkeita.

niin ja
tuli muuten tuosta reissusta sellainen olo että tää tyttö vois jo synnyttää! ei tarttis stressata vauvan voinnista,sais sen jo sylkkyyn turvaan.mutta onneksi pysyy sisällä vielä.

ADHD-vauva tuntuu täälläkin olevan.........pitää mut öisinkin hereillä.ja tuleva isosiskokin(siis 2,5v) sai tuntea kunnon potkut,ja tuumasi että ei hänen vauvat vielä noin potki... :laugh: siis hänellähän on kans ollu alusta asti mahassa vauva,kaksin kappalein! :D

menninkäinen 24+2 (24+4)

Tervehdys kaikille tasapuolisesti. Viikon olen ollut lukematta tätä postia, sillä työt alkoivat, samaten sitten kuopuksen hoitoruljanssit ja esikon koulu :heart: Uskomatonta, että meidän pieni tyttö on nyt ekaluokkalainen. Aikas raskaaltahan tuo eka viikko aamurumbineen tuntui. Vielä n. 2 kk pitäisi töissä jaksaa. Toivotaan parasta. Mulla on kyllä jo ihan kamalan iso maha. Onkohan kellään muulla tällaista pötsiä vielä. Huomenna tulee rv 25 ja tää maha on ihan ku joku jalkapallo.

Ootteko muut nähneet jo omituisia raskausunia? Minä juoksin viime yönä maratoonin :D Juoksin muka jossain maastossa ja välillä tulin joihinkin kaupunkeihinkin ja moikkailin samalla tuttuja. Mut niinhän sitä sanotaan, että synnytys vastaa vähän niinkuin maratoonia, että jospa tämä käy synnytysvalmennuksesta...

Työpaikan puolesta mun äitiysloma-asiat on kunnossa, mutta Kelalle en oo saanut vielä toimitettua lomakkeita. Ensi viikolla sitten.

Ainiin, vauvan asennosta kohdussa. Mulla on sellainen olo, että tää kaveri on ihan poikitellen täällä. Molemmilla puolilla tuntuu moukarointia, eli varmaan sitten kädet toisella puolella ja jalat toisella. Onko kellään muulla näin? Ehkä tämä kaveri on siksi jotenkin kevyemmän tuntuinen kantaakin sisällään, kun ei vielä paina mitenkään tonne alas. Mulla oli noi 2 ekaa muksua ilmeisesti aika alusta jo pää alaspäin tai sitten mulla oli muuten vaan enemmän sellaista paineentuntua silloin. Tietysti tää tuntuu ihan hyvältä, kun ei vielä paina alaspäin. Pyöräilyssä alkaa jo tuntua, että tää maha on tiellä, ei voi nostaa jalkoja ihan yhtä korkeelle kuin ennen. Mites muilla?

Mötkylä Onnea hääpäivän kunniaksi :flower:

Shamandalie Eilen mies tunsi ekan kerran potkut tuli oikeen kunnon potkut. Potkut on vahvistunut päivä päivältä =)

Maija80 Oli tosissaan hurjan kuuloinen tuo sinun kokemus, onneksi sinulla ja pienellä on kaikki nyt hyvin :hug:

Suonenvedoista kärsijät kokeilkaa magnesiumia mulla hävis kun aloin syömään. Ennen sitä oli melkein joka toinen yö suonenvetoja jalassa, nyt ei mitään =)

Jee me ostettiin tänään Brio Novan yhdistelmävaunut. Vauvatalo Johannassa myytiin vanhat mallit pois. Olin tosi tyytyväinen valintaan, hinta oli 449e ja punainen väri valittiin. Voi kun sais jo joitan mitä laittais vaunuihin.
Vaunujen oston jälkeen on energiaa riittänyt, oon siivonnut ja laittanut ruokaa, nyt täytyy lähteä ottamaan lasange uunista pois...nam =)
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Misse81 ja Väinö 21+1

Eilen vielä itkin vaunuista, mutta tänään sit käytiin miehen kans tutkiis niitä ja kotiin tuotiin brion duot 06 mallia uutena. Olivat 300 euroa halvemmat ku 07 malli. =) Nyt loppui vaunujen etsintä ja stressaus!

Lumienkeli: Tarkoitat ilmeisesti niitä Firkonin vaunuja. Ystävälläni ovat ne ja ei hän ainakaan ole moittinut. Ja tää mun ystävä ostaa yleensä kaiken viimesen päälle ja periaatteella maksoi mitä maksoi. Kyllä se on niillä mennyt ahkerasti päivittäin kaikki koiran lenkitykset ja kaikki. Kun ite kyselin vaunuista, hän sanoi, ettei välttämättä ostais niitä jos olisi pitempiaikaiseen käyttöön ajatellut, mutta hyvin ainakin yhden lapsen on palvellut. Eikä niissä siis yhdenkään jälkeen vikaa ole, lähinnä hän vain haluaa haluamisen vuoksi saada seuraavalle uudet. Toivottavasti selvensi jotenkin. :)

Mulla myös Misse81 energiataso nousi ku kotia tultiin vaunuosoksilta. Se oli kuitenki eka iso hankinta ja jotenkin tuli niin hieno fiilis, ku sai hankkia vauvalle jotain isompaa! =)

Schätzchen: Kyllä, liikkuu ja välillä ihan äärettömän paljon. Mietityttää jopa joskus, et nukkuukse ollenkaan. :D

Lauantai-iltaa joulukuisille!

Mulla on ollu ihan hirveen kiire viikko omassa ARVAUSkeskuksessani ( ;) :whistle: ), ja potilaita on ollu hurjan paljon. Keskiviikkoisin ja torstaisin pidän neuvolaa ja varsinkin keskiviikkona oli aivan ihania lapsia, mm. yks kuusiviikkoinen ekassa lääkärintarkastuksessa :heart: Ja ne pienet tuntui oikein järjestään potkivan mun mahaa :)

Oma Pieni mahassa oli aina näihin päiviin saakka koko kuluneen viikon suht hiljainen, varmaan johtuen stressistä ja työmatkoista, mutta tänään on onneksi myllertänyt tosi mukavasti. Käytiin miehen ja koirien kanssa Ruunaalla päivän reissu, tosi mukavaa oli, vaikka välillä vähän supistelikin (kivuttomasti).

Perjantaina käytiin varaamassa/tilaamassa vaunut - Teutonian Prestiget me sitten ostettiin. Ja se Stokken Sleepi mennään varmaan tilaamaan joskus syyskuun puolella :heart:

Mötkylälle paljon onnea ja rakkautta tämänpäiväisen avioitumisen johdosta! :heart: :heart: :heart:

- Asrai ja Tiitiäinen rv26+1 -

Mötkylälle ONNEA tuhannesti! :)

Tää tättärä on myös adhd tyyppiä, ainakin aina iltasella ja tunkee kurjasti aina kylkiluiden alle. yritä nyt siinä sitten istua, kun toinen tunkeilee, heh.

Mulla on ens viikon perjantaina neuvolalääkäri, joten katsotaan mitä täti sanoo. Suppareita on edelleen n. tunnin välein keskimäärin. Taju meinaa välillä lähteä jostain syystä.. siinä ne pahimmat ns. huolenaiheet.

Schätzen: meidän Pikku tuntuu olevan rauhallisempaa sorttia. Sekä np ultrassa että rakenneultrassa toinen veteli sikeitä ja sitä piti vähän tökkiä että suostui tekemään muutamat kuperkeikat. Papu tuntuu olevan iltavirkku niinkuin isänsä - töissä iltapäivällä tuntuu aina päivän ensimmäiset potkut, ja sitten iltapalan jälkeen kotisohvalla alkaa aina hillitön myllerrys, joka jatkuu yöhön saakka :heart: :heart: Se on kyllä maailman ihanin tunne - töissäkin kun pieni potkii niin katoaa ne vähäisetkin keskittymiskyvyn rippeet mitä vielä on, ja tuijottelen vaan hymyillen kaukaisuuteen käsi masun päällä :)

Polka: Täällä ilmoittautuu toinen jättimasu :wave: Toisaalta luin liberon raskauskalenterista että näillä viikoilla kohtu on tosiaankin jalkapallon kokoinen. Siltä se just näyttääkin.

Ihania rattaita kaikki on ostaneet! Ei kyllä yhtään helpota mun ostopäätöstä - edelleenkin kaikki mallit näyttää luksusihanilta. Saattaa olla et päädytään Emaljungiin tai Brioihin ihan siitä syystä että meiltä on puolen tunnin kävelymatka kauppoihin ja iso tavarakori olisi kätevä.

Oletteko miettineet jo nimiä? Mulla on ollut tytön nimi valmiina n vuodesta 1990, mutta nyt kun kaikki minä itse mukaanlukien ennustaa että Pikku on poika, niin olen paniikissa yrittänyt miettiä kivoja pojan nimiä - ja n viikko sitten löysin kaksi nimeä joista pidän kovasti! Molemmat on ihan tavallisia suomalaisia nimiä, meidän pienokaisesta ei tule Gustaf Maximiliania tai Brooke Petronellaa. Eilen ostettiin nimikirja kun mies panikoi jäävänsä ihan jälkeen kun mulla on kaksi nimiehdotusta ja toisella ei vielä yhtään :) Toisaalta molemmat mun ehdotukset kuulosti isännästäkin ihan omilta. Kauhea vastuu tämä nimeäminen, kun rakas oma lapsi joutuu sitä kantamaan loppuelämänsä, hui.

Heissan vaan kaikille joulukuisille vähästä aikaa,on ollut mukava lukea teidän kuulumisia =)
En nyt muista oliko täällä ketään raskaan fyysisen työn tekijöitä?Mutta oli tai ei niin onko teistä kellään ilmaantunut kovan rehkimisen tai kantamisen jälkeen että koko maha ihan älyttömän kipeä parisen päivää..ei ees liikkumaan pääse.Ei siis mitään supistuksia vaan ihan konkreettista jatkuvaa särkyä kyljet mukaan lukien.Ainoo mikä auttaa on lepo(mikä tietty on meidän taloudessa mahdotonta :/ ).
Oonko mä ainoa joka ei pysty liikkumaan manailematta?Särkylääke ei auta.
Kertoilkaa ihmeessä...ja hyvää jatkoa :hug:

Huomenta :wave: !

Tracy:
Se on kyllä maailman ihanin tunne - töissäkin kun pieni potkii niin katoaa ne vähäisetkin keskittymiskyvyn rippeet mitä vielä on, ja tuijottelen vaan hymyillen kaukaisuuteen käsi masun päällä :)
Mun mielestä kans se on ihanin tunne :heart: . Nostan sit paidan helmaa sillai ettei muut huomaa (kauhistun karvoja mahassa |O ) ja silittelen masua autuaan onnellisena. Toivottavasti meillä ei oo töissä kameravalvontaa :whistle: ...

Voiko vauvalla muuten olla nyt jo hikka? Oikean kyljen vieressä tänä aamuna tuntui sellainen hassu tunne parin sekunnin välein. Mieskin sen tunsi ja epäiltiin, et poloisella on varmaan hikka kun se oli niin tasainen pieni liike.

Nimistä. Meillä on tytön ja pojan nimet valmiina, mutta molemmissa on nyt pieni epäilys. Tytön nimi on tismalleen sama kuin miehen suvussa erään edesmenneen lähisukulaisen (siis vain etu-ja sukunimi, ei 2. ja 3. nimi) nimi ja jos se loukkaa lähisukua, niin sitten emme sitä halua antaa, vaikka se olis just se ainoa oikea :heart: . Myöskin perinteinen suomalainen nimi, vaikka kieltämättä aika hupaisia noi Tracyn esimerkkinimet :laugh: .
Pojan nimi taas on alkanut isukkia hämäämään siksi, ettei siitä pysty keksimään lempinimeä...

Kummiasia otettiin myös nyt viikonloppuna uudelleen esille ja päätettiin , keitä pyydetään. Paljon olis hyviä kokelaita, mutta kaikilla on paljon kummilapsia tai sit ihmiset elää sellaisessa elämäntilanteessa, että tulee hankalaksi päättää pyytääkö sitä tiettyä yksin vai puolisonsa kanssa, joka taas ei ole vielä oikeastaan ollenkaan tuttu jne. Ja sit on vielä ne huipputyypit, joista ei kuitenkaan voi olla ihan varma, että kantaako ystävyys läpi elämän, joten ne täytynee säästää sitten toisen lapsen kummeiksi. Ei oo hyvä asia siis sekään, et on "liikaa" vaihtoehtoja.

Nyt mulla (ja vauvalla ;) ) on nälkä.

Sunnuntai aamupäivää! Mistähän aloittais.. vähän huono aamu kun riideltiin miehen kanssa illalla. :/ Samasta asiasta kun aiemminkin ja ajattelin kysäistä teiltä kommentteja kun en tiedä et oonko mä nyt tässä jotenkin liian joustamaton. Siis: tilanne meillä se että miehen lapsi asuu ensinnäkin 500 km päässä ja käy meillä n. 3vkon välein. Tapaamiset sovitaan aina vuodeksi ettenpäin jotta säästytään ylimääräiseltä säätämiseltä. Noh, nyt ongelma siis se että meillä LA 29.12. ja miehen lapsi pitäisi olla meillä joulu (pois just laskettuna pv). Meillä ei kummankaan vanhemmat asu lähelläkään vaan monen tunnin ajomatkan päässä eikä pojalla täällä muutenkaan varteenotettavia hoitajia koska tosiaan ei asu täälläpäin. Ollaan yritetty keskustella aiheesta mutta mies pitää kiinni joulutapaamisesta koska on hänelle tärkeä saada lapsi tänne jouluksi (tietenkin!) MUTTA mä pelkään että joudun lähtemään yksin synnyttämään!! Mitä jos tulee etuajassa? Tai just kun mies on viemässä poikaa, siinä menee koko pvä ja miehen ex ei todellakaan tule hakemaan tai mitään muutakaan... tai jos tulee kun poika meillä ja vaikka saataiskin joku hoitamaan niin mies lähtee heti synnytyksen jälkeen päiväksi pois viemään lasta äitinsä luo. Hirveä stressi aiheesta kun tää on minun ensimmäinen ja haluaisin keskittyä siihen ilman että tarvitsisi miettiä tuollaisia kuvioita. Ehdotin siis varovasti että josko tapaamista voisi muuttaa, eli ettei lapsi tulisi meille jouluksi mutta siitäkös sota syttyi. Olen kuulemma itsekäs enkä yhtään ajattele mieheni tunteita! :| Entäs minun tunteeni ja meidän yhteisen lapsemme syntymä?? :'(

Anni76: Mun mielestä sä et oo yhtään joustamaton.
Minkä ikäinen miehesi poika on? Eikö se voisi mennä linja-autolla tms. takaisin kotiin?
Teidän yhteinen ensimmäinen lapsi syntyy tasan yhden ainoan kerran ja miehen poika tulee kuitenkin 3 viikon välein. Siinä on aika suuri ero.
Kukas sun kanssa sitten synnyttämään tulisi, jos ei hän????
Toivottavasti mies ymmärtäisi joustaa näin ainutkertaisessa asiassa :hug: !

Heipsan vaan!

Takana kolmen päivän vapaa, ja just nyt kun pitäis vääntyä iltavuoroon töihin, paistaa ulkona aurinko, ja tuoksuu niin ihanasti syksylle. Haaveissa on ollut käydä testaamassa, josko selkä vielä taipuis mustikan poimintaan, mutta kun on koko ajan satanut. Nyt sitten kun ilma suosis, niin työt kutsuu. :|

Huomenna olisi neuvola, ja meinaa vähän jänksättää miten noi puntarin viisarit värähtää. Ei auta alkaa kierteleen turvotuksista, kun peilistä löytyy ihan täysin syy painon nousuun. Mutku alun pahoinvoinnin jälkeen ruoka maistuu niiiiiiiiiiiiin hyvälle, ja se ennen aina olkapäällä istunut pikkupiru, joka kyseli tyyliin: "oletko varma että toi jäätelö tms. kannattaa syödä?" on täysin loistanut tämän raskauden ajan poissa olollaan, niin tässä sitten tulos. Noh, sokerirasitus on tiedossa. Mulle neuvolassa sanottiin et se tehdään viikon 30 tienoolla. Vaikuttaa vaan, et toisille tehdään jo aijemmin, eli mitenkä on käytännöt teillä muilla, joilla on tuota lillingin juontia tiedossa?

suurperheellinen Täällä ilmoittautuu raskaan ja fyysisen työn raataja. Eli kuten on tullu mainittua, työskentelen vanhusten parissa, hoivaosastolla. Työ on fyysisesti rankkaa. Selän päälle ottaa hoitamiset, siirrot yms, ja lähes koko päivä tulee oltua jalkojen päällä. Loman jälkeen oli selkä kovilla, mutta apua löytyi tukivyöstä. Nyt kun selän kanssa pärjää, on vatsan seutu kovilla. Kivistää, ja huomaa että noita harjoius suppareita on paljo enemmän työpäivinä kuin vapaalla. Työkaverit arvuutteleekin, hyvä etteivät pitkävetoa vedä siitä, kuinka kauan mä vielä pystyn töissä olemaan. Olenkin päättänyt, että vauva on ykkönen, ja jos alkaa työt raskaaksi käymään, niin jään kotiin. Kyllä noita töitä vielä ehtii vuositolkulla tekemään.

Schätzchen (jopa oli kirjoittamisessa toi sun nickisi. =) ) Kun pohdit tuota kaima-asiaa lähisukulaisen kanssa, niin tuli mieleen, että voihan olla että teidän sukulaisille olisi pikemminkin mukava asia tuo, että käytätte lapsellanne suvussa kulkevaa nimeä. Hassua olisi, jos sellaisesta loukkaantuisivat. Meidän tuleva neiti saa toiseksi ja kolmanneksi nimeksi edesmenneen mummonsa nimet. Haluamme mieheni kanssa tällätavoin säilyttää lapsella edes jonkunlaisen kosketuspinnan mieheni edesmenneeseen äitiin. Koska muuten ei häntä tule tuntemaan.

Että tällaista tänne. Ei se auta kun lähteä töitä kohden. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

T: Jennipenni ja tylleröpyllerö rv 23+1

Anni76: Ymmärrän hyvin sinun kantasi, mutta myös miehesi. Älä ota asiasta vielä suurempaa stressiä, suuremmalla todennäköisyydellä teidän esikoinen syntyy tammikuussa =) Jos lähempänä joulua neuvolassa tai lääkärissä ollaan sitä mieltä, että lapsi syntyy etuajassa, sitten vasta kannattaa ottaa asia uudelleen puheeksi. Rauhoittakaa nyt tilanne ja jos sitten näyttää muulta niin koittakaa saada vierailu järjestettyä toisin. Miehesikin ehtii ajatella asiaa omassa rauhassaan. :hug:

Anni: Toki painaa, niin painaisi minunkin mieltäni, jos asia olisi omalla kohdalla. Näin ulkopuolelta on niin helppo neuvoa, mutta auttaa varmasti jos saat asian hetkeksi unohdettua.

Jennipenni mulla on sokerirasitus ensi torstaina eli viikkoja silloin 22+3, vähän kyllä jänskättää miten pystyn siihen, kun aamupahoinvointi alkoi uudelleen... Ja vähän kyllä kritisoin koko sokerirasitusta, kun esikoinen oli alle 3kg ja mulla ei ole noussut raskausaikana paino vielä yhtään. Tosin ennen raskautta +10kg suosituksiin. Mutta hyvä kai sinne on mennä... sittehän näkee et kaikki on kunnossa.

Anni76 kieltämättä hiukan kinkkinen tilanne. Mutta vauvan tulosta ei voi olla varma, voi tulla etukäteen tai jälkikäteen. Entä jos miestäsi "pelottaa" tulla synnytykseen mukaan ja tämä on hyvä syy? Oletteko keskustellut asiasta muulta kannalta kuin miehen lapsen?
Itse joudun olosuhteiden pakosta menemään synnytykseen yksin, mutta mieluusti ottaisin sinne kaveriksi jonkun, jos saisin. Ja minuakin mietityttää joulun aika. Harmittaa esikoisen (8v) joulu, jos olen pois. Vaikka hänellä onkin hyvä olla mummilla, mutta silti jouluna perheen tulisi olla koossa. Mutta näitä on toisaalta turha murehtia etukäteen, kun ei tiedä koska vauva päättää saapua. Se on vaan on vaikeaa, pakostakin miettii... Yritetään kestää epävarmuus :hug:

Hirvittää se sairaanhoitaja myrkyttäjä! Nuorin oli 8kk vauva! Näin jo sieluni silmin itseni sairaalassa ja en päästä lasta silmistäni hetkeksikään! Järkyttävää, että tuollaisia voi olla töissä!

Mulla on kanssa vilkkaan puoleinen tyttö. Potkut tuntuu tonne alavatsaan on selkä ylöspäin ja virtsarakko on kovilla kun pääsee vauhtiin. Pelkään jatkuvasti lirauttavani housuun :ashamed:
Poika tunsi ensimmäiset potkut vatsan päälle viikko sitten, kun vihdoin malttoi pitää kättään pidempään mahan päällä. Voi sitä riemua! :heart:

Saunassa eilen aloitti oikean potku-nyrkkeilymatsin - en tie oliko innoissaan vai halusiko karkuun kuumuutta???? Isänsä on himo saunoja, minä taas en niin kamalasti välitä, nautin lämmöstä ilman löylynheittoa lauteilla maaten...

Mukavaa sunnuntaita!
Pinkeiju+pikkukeiju

Jennipenni: mulla tehtiin sokerirasitus jo rv 15, koska edellisessä raskaudessa oli sokerit koholla. Paastoarvosta napsahdin joten raskauden loppuun joudun kuukauden välein käymään rasituksessa.
Olis normaalisti ollu rv 26 toi sokerirasitus mut äitipolilta pistivät aikasemmin sinne. Edellisellä käynnillä oli arvot kohillaan,saas nähdä mitä ne on perjantaina.

Minky: Kiitti infosta! Joo vissiin ne oli ton merkkiset. Just sen takia mietinki tuota vaunu hommaa ku minulla on ne hyvät vaunut.. Mutta minkäs teet jos tahtoo jotain uuttakin.. Kyllähän ne varmasti asiansa ajaa siinä missä muutkin.

Sätseen: ( En jaksanu luntata miten toi sun nikki kirjotetaan.. Ei voi blondilta oottaa että osaisi kaiken :p ) Kyllä mun mielestä vauvalla voi olla jo hikka. Minä olen itseltä ainaki diagnosoinu tuollaisen tuntemuksen hikaksi. Se kestää vähän aikaa ja loppuu sit.

Anni: Tosi ikävää tuo että joutuu riitelee moisesta asiasta. Ymmärrän kyllä molempien mielipiteen, mutta voin ajatella tilanteen myös omalle kohdalle. Meillä on miehellä lapsia edellisestä suhteesta ja olemme puhuneet asiasta että jos lähtö tulee tapaamisvkl:na. Meillä on onneksi mies sitä mieltä että jos niikseen sattuu niin lasten tapaaminen siirretään että isukki pääsee synnytykseen mukaan. :heart: Tietenki tässä valitettavasti on se mutka matkassa miten miehen ex haluaa alkaa temppuilla mutta se katotaan sit. Taipumusta kun sillä siihen ikävästi on. Mutta en jaksa murehtia sitä vielä!! Ei tannut musta apua olla mutta eiköhän ne asiat lutviinnu omalla painolla sit!!

Nyt varmaan täytyy lähtee päiväkahvin keittoon!!
Sunnuntain jatkoja!!

Kiitos kaikille mielipiteistä.. auttaa edes vähän kun voi täällä puida asiaa! En kyllä usko että miestäni pelottaa tulla synnytykseen, oli myös tuon esikoisensa synnytyksessä ja koko ajan on ollut tulossa - ei puhettakaan etteikö tulisi. Olen myös tehnyt selväksi etten mene yksin synnytykseen ja mies on luvannut hoitaa asian mutta mites se mahtaa hoitaa kun niitä hoitajia ei niin vaan löydy ja ei millään pysty keksimään niin aukotonta suunnitelmaan etteikö olis mahdollista että ei pääse mukaan. :| Kun se ei kerran ole vaihtoehto että lapsi ei tule jouluksi... Jotenkin ihan uskomatonta ettei mies tajua tilannetta.. ihan kun ei tajuaisi että meille tosiaan tulee vauva! :/ No joo.. nyt päiväkahvin keittoon, jos söisi vaikka jätskin niin tulisi parempi mieli. :)

Jennipenni: Mä ajattelisin itse kans niin, että se olis nimenomaan kunnia, että otetaan se nimi käyttöön. Etenkin kun kaikki tietävät, että kyseinen henkilö oli minustakin aivan ihastuttava :heart: . Toivotaan, että asianosaiset ajattelevat yhtö fiksusti kuin me ;) .

Sokerirasituksesta: Mä meen viikolla 26. Meen samalla sit sinne kariesbakteeritutkimukseen. Olikos sinne kariekseen muut menossa?

Menninkäiselle piti jo aiemmin kommentoida, että onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä, eikä kyseessä ollutkaan lapsivettä
:hug: .

Nyt on taas nälkä... :p

Hei!

Tänään kotiuduttiin hääreissulta, oltiin yö tuttavien luona ja yhä edelleen oon sitä mieltä et se oma sänky on paras paikka (huonosti nukuttu yö takana..) Anoppi innostui ottamaan vähä valkkaria siel häis ja joo, eipä tarvi onnex hänen kanssaan kippistellä varmaan koskaan, voi olla aika raskas ihminen humalas kun on sitä selvinki päin.

Shamandalie: Meillä kans mies on aina värjänny mun hiukset, pari kertaa parturi ja pari kertaa joku muu mutta viimeisten vuosien aikaan ukkokulta on hoidellu mun pään ja onpa raitojaki laitettu.

Maija80: HUI! Pelottava kokemus, toivottavasti kaikki on nyt ok :)

Sätseen: Täällä kans yx ikiliikkuja/adhd tapaus, tuntuu ettei jorma elpaa koskaa :D
Niin ja hikkahommelista et jorma ainaki on liikkunu säpsähtäen jo jonkin aikaa, sillee rytmikkäästi et hikkaepäilys täälläki mut tiedä sitte.

Sokerirasitustesti ois reilun viikon päästä, viikkoja silloin 26+, etoo jo valmiix :$ Niin ja tuo hammastestihommeli, nyt en mee testiin, tyttöö oottaes olin ja kiitettävän vähän on kyseistä bakteeria mun suussa, olikohan se toinen pykälä mikä oli, ja eka oli et ei ollenkaa.

Jalat paisui ihan sairaasti eilen siel häissä ja supisteli ihan älyttömästi.. Ei mitenkää nautinnollinen kokemus. Ruokakaan ei ollut mielestä ja valivali.. :ashamed:
Kaiken kruunas kun tyttö parin päivän ummetuksen jälkeen väänsi sellasetki ruikut et siinä oli juhlamekko, rattaat ja miehen puvun takki vellis joka haisi ihan kissanpaskalta.. Juu ja se löyhkä leijui sit loppuajan meidän ympärillä.. Noo..aina jotain, niinhän se menee :kieh: :kieh:

Juu mutta eipä tähän napaan mitään uutta, paljon ois kommailtavaa vaikken ollu ku vähä toista päivää pois maisemista. Jaksamista ja vointeja kaikille, kohta on jouluuuu!!!! :xmas:

Maukkis ja jorma 25+1

Maija80, kauhea ultrakokemus ja sairaalakeikka sulla :o ! Onneksi taisitte vauvan kanssa molemmat selvitä ehjinä tapauksesta :hug: . Hui, miten säikäytti lukea kertomaasi. Toivottavasti paranet pian :flower: .

Luin viikonlopun kirjoituksenne, mutten jaksa istuskella koneella kommentoidakseni. Ostettiin eilen Teutonian Spirit S3-yhdistelmävaunut tykötarpeineen ja siihen sopiva turvakaukalo Babysafe plus. Ihme on tapahtunut, sillä mieheni vastusti noita vaunuja henkeen ja vereen aiemmin. Nyt hän itse sanoi eilen kaupassa, että me otetaan nuo :heart: . Sain jopa sen värin, mitä olin itse suunnitellut. Vaunukaupoista innostuneena ostettiin Iittalan myymälästä 8 Muumi-mukia, niin onpahan lastenkutsujen astioitten keräys jo aloitettu. Käytiin myös kylässä kaveripariskunnan luona ja oli mukava jutella raskausjuttuja tyttöjen kesken, kun mieheni kaveri puolisoineen odottaa vauvaa marraskuun lopulle =) .

Mun maha bongattiin tällä viikolla töissä ja nyt se viimein näyttää nätiltä vauvamahalta, ei ole levinnyt sivusuunnassa eikä ole enää pelkkää läskia. Aika ihq ja sisällä mylläävä vauvakin on ihq :heart: .

tivoli 22+2 tjsp.

heh,asrai ei siis mitenkään terveyskeskuksien hoitohenkilökuntaa pilkaten,arvostan suuresti kaikkia lääkäreitä ja hoitajia(mutta täällä kylässä kun on kauhea lääkäripula,niin on palkattu kauheasti vastavalmistuneita,jotka ei kehtaa sanoa jos eivät tiedä....paikkakunnalla tiedetään,että liian usein saa vain burana-reseptin.kun minulla todettiin iskias,sain särkylääkereseptin,ei mitn tietoa taudista eikä parantumisesta.kun lääkkeestä alkoikin ilmetä allergista ihottumaa,jonka takia juoksin päivystyksessä,hoitaja ei päästänyt lääkärille,johtui kuulemma stressistä.seuraavana yönä ambulanssilla kun hengitystiet turposivat....kun meidän tyttö oli vajaa 1v,ja kaksi päivää ollut korkea kuume ja kauhea oksennus,lähdimme päivystykseen kun oli niin rajun näköinen tauti.kyselin sitten nuorelta mieskandilta olisiko se "vauvarokko",mikä ollut aikoinaan kaikilla perheessäni ja siskonlapsilla,lääkäri naurahteli ettei sellaista olekkaan,ainakaan enää.ja kolmantena päivänä tyttö virkosi ja näpyt nousi....onneksi yksi lääkäri on ammattitaitoinen ja ottaa selvää jos ei itse tiedä!)anteeksi tilitys.....

anni76 ,luulisi että miehen ex sen verran tajuaisi ettei alkaisi hankalaksi jos SYNNYTYKSEN takia lapsi pitäisi vaikka hakea......ja jos ei tajua niin on jotain vinossa.miehen työ olisi nyt keskustella exänkin kanssa tästä tilanteesta,alkaa jo miettiä vaihtoehtoja.tottahan on että se lapsi syntyy vain kerran!
musta olis ollu kauheeta jos mies ei ois lähteny synnytykseen....oli se kuitenkin se paras puudutus.nytkin onneks lähössä jos vaan sallin tulla,vaikka erottiinkin.itseasiassa se just siitä alkoikin puhumaan,ja yllätyin että se oli jo asiaa miettiny ja oli niin halukas lähtee.(tosin asetan ehdon,että kertaakaan en halua kuulla että on tylsää tai ruoka on pahaa! siinä vaiheessa saa lähteä kotiin jos on unohtanut mitä toinen on kokenut ja kokee.....)
olin mäkin miettiny mutten vielä nähnyt kiireelliseksi puhua synnytykseen tulosta.toisaalta jos se ei lähtis,menisin yksin....

juu mua tosiaan helpottais kuulla että on normaalia sellainenkin hiiva,joka on vetistä,jos joku on kokeneempi.....? tosissaan säikähdin ja pelkäsin jo keskosuutta ja kaikkea.......mutta mieluummiin hiiva! :D

eipä tässä tärkeempää.innolla odotan että mötkylä laskeutuu arkeen ja tulee kertomaan häähumuistaan...... =)

heh,vedin taas vaihteeks mamma-alkkarit jalkaan ja tyttö alko nauraa että on hassut housut,ja ihastuneena hiveli mahaa ja isoja housuja,sano että äitillä on liian iso maha.kun kerroin että se kasvaa vielä isommaksi,kun se vauva siellä kasvaa,niin tytön silmät pyöristy,mahtoi mielessä kuvitella miten iso.........ja maha eli vauva on kuulemma hihi.(tytön mielikuvituskavereita on huhi ja huki,eli on päässyt tärkeiden joukkoon tämä maha! :D )

jätän vähän tilaa muillekkin...... :ashamed:

Yhteistyössä