Joulun vietto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emilia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emilia"

Vieras
Tiedän, että kesää vielä elellään, mutta kun töissä tuli jo vahvistettuina syksyn lomalistat ja kävi niin onnellisesti, että pitkästä aikaa saan pitää jouluviikon lomaa, niin heti alkoi tehdä mieli suunnitella joulun viettoa jossain muualla kuin kotona. Mies ehdotti, että vuokrattaisiin jostain lomakeskuksesta lomaosake ja lähdettäis koko perhe sellaiseen joulua viettämään ilman mitään hössötystä ja kiirettä. Tavallaan tuo ajatus houkuttelee, mutta tuntuukohan joulu sellaisessa paikassa miltään, itse kun olen kovin jouluihminen ja tykkään tunnelmoida jouluna. Kokemuksia kenelläkään?
P.s. varata pitäis kuulemma ajoissa, ettei tarvi ottaa kaikkein kalleinta vaihtoehtoa...

No itse en lähtis kotoa mihinkään! Jos pakko olis johonkin mennä niin sitten vuokraisin mieluummin mökin, kuin menisin hotelliin. Sais tehdä itse ne ruoat, mihin on vuosien saatossa tottunut ja jotka ainakin mun mielestä on yhtä tärkeitä joulun luojia kuin joulupukki :)

Lisään vielä, että jouluruokia kun vielä on tapana mässytellä pitkin iltaa niin sitä ei oikein hotellissa kehtaisi tehdä. Tai tulis vähän turhan kalliiksi... :)

[QUOTE="vieras";28881294]No itse en lähtis kotoa mihinkään! Jos pakko olis johonkin mennä niin sitten vuokraisin mieluummin mökin, kuin menisin hotelliin. Sais tehdä itse ne ruoat, mihin on vuosien saatossa tottunut ja jotka ainakin mun mielestä on yhtä tärkeitä joulun luojia kuin joulupukki :)[/QUOTE]

Joo siis lomaosaketta ollaan mekin mietitty, ei mitään hotellia. Koirienkin kanssa helpompaa semmonen. Ja toki perinteiset jouluruuat täytyisi olla, ei niistä oltaisikaan lipsumassa :) Mikään korpimökki ei sinällään ole vetovoimainen, kun syrjässä keskellä maaseutua asustellaan, eli siksi tuollainen lomakylä olisi enemmän vaihtelua, esim. Vuokatti...

Itse olen aikuisiällä alkanut haaveilemaan mökkijoulusta :)

Ehkä otamme meidän perheelle sellaisen perinteen sitten, kun nuo mummolajoulut on juhlittu.

Mielestäni jouluun kuuluu vain oma perhe, joten itse en silloin lähtisi kylpylään tms.

Jos osakkeen vuokraisi viikoksi, siinä ehtisi kyllä tehdä vaikka mitä, ulkoilla ja kylpylässä käydä jne... kyllä siinä oma houkutuksensa olisi... mutta sitä vaan mietin, että tuntuisko se lainkaan joululta?

Itsestähän se on kiinni, että tuntuuko joululta. Jos valimiiksi jo epäröi, että ei ole hyvä, kannattaako lähteä mihinkään?Minulle tärkeintä joulussa on oma perhe yhdessä, jouluruuat ja lasten joulujännityksen seuraaminen. Ei aikalla niin olisi väliä.

Tuli vain mieleen että haluaako mies eroon sun jouluhössötyksestä? Se on susta kiinni osaatko ottaa rennommin vai pitääkö kaikki mennä just sillä oikealla tavalla ennenkuin tuntuu joululle. Meillä mies saa kohtauksen jos alan puhumaan joululahjoista lokakuussa. Ja oikeasti budjetin takia pitäisi.

[QUOTE="noh";28881379]Itsestähän se on kiinni, että tuntuuko joululta. Jos valimiiksi jo epäröi, että ei ole hyvä, kannattaako lähteä mihinkään?Minulle tärkeintä joulussa on oma perhe yhdessä, jouluruuat ja lasten joulujännityksen seuraaminen. Ei aikalla niin olisi väliä.[/QUOTE]

Tuo epäröinti johtuu varmasti siitä, kun ei ole kokemusta joulunvietosta muualla kuin lapsuudenkodissa tai omassa kodissa, ikinä en ole ollut missään reissun päällä :) Toisaalta mies kovasti tuota haluaisi ja tavallaan häntäkin ymmärrän, hän kun ei ole jouluhössöttäjätyyppiä lainkaan mutta minun kanssani joutuu siihen aina osalliseksi... lapset ovat jo teinejä ja ei heillä oikeastaan tuntunut olevan hirveästi mielipiteitä asiaan. Sen tiedän, että kohteen on oltava sellainen, että koirat voi tulla mukaan, jouluksi en niitä hoitoon jättäisi, siinä menee minulla yksi ehdoton raja :)

Joku lomaosake ns. turistikeskuksesta voisi olla kyllä ihan kiva, etenkin jos perhe harrastaa esim. hiihtoa tai laskettelua - ei menisi ihan kylpylässä lillumiseksi ja huoneistossa oleiluksi.

Joulu se on ensi vuonnakin, minusta ap voisi lähteä avoimin mielin miehen ehdotuksen mukaan ja olla murehtimasta joulun tunnelmaa etukäteen. Tunnelma on varmasti eri kuin mummola- ja kotijouluissa, samaa ei saakaan alkaan tavoittelemaan mutta mukavaa se varmasti tulisi olemaan.

Yhteistyössä