no niin, jospa minä nyt ehtisin raapustaa tänne jotain..
meidän pikku miehellä tule huomenna jo kolme viikkoa täyteen. kamalan nopeasti aika kuluu! Vastahan se syntyi tuntuu että muutama päivä sitte

jälkivuotoa mulla tulee vieläki, vaikka olin varma ettei kestä montaa viikkoa kun jo laitoksella oli välissä ihan olematonta.. tikit ei tunnu enää juuri ollenkaan. tuossa joulupäivänä kokeiltiin sit jo ekaa kertaa piehtaroida lakanoissakin ja ei tuo pahalta tuntunu. aika pikaseksi jäi kummiski, ettei heti vedetä överiksi. seksin aikana ei tuntunu kipeeltä mutta ei siinä ihan älyttömiä nauttinukaan kun kuulosteli miten paikat reagoi. jälkeenpäin oli sitte vähän jotain vihlontaa, mutta ihan vaan pari minsaa. ihanaa vaihtelua, kun ennen synnytystä oli aina rakastelun jälkeen kauheat liitoskivut, jalkakrampit ja supparit :kieh: meinasin mie kyllä, että jos nyt tällä kertaa tekis suositusten mukaan ja odottas ainaki että vuoto loppuu, mutta ei sitä jaksanu olla ilman. jälkitarkastukseen asti ei ainakaan viitsiny alkaa oottamaan kun neukkatäti sano viikko sitte että se on vasta 2kk-neuvolan yhteydessä nykyään. mite ihmeessä vasta silloin..
Hyvin meillä lähti heti elämä kolmelapsisena perheenä käyntiin, mutta se varsinainen arki alkaa vasta nyt tänään kun mies meni takas töihin. piti pekkasia tähän asti, muttei kehtaa enempää pitää vaikka varastossa olis. ja mieki sitä vähän hoputtanu takas töihin, että päästäs paremmin arkeen kiinni, kun se on kumma juttu että aina jos mies on kotona koko päivän niin on ihan viikonloppu-fiilis ja menee ihan laiskaksi kaikki toiminta.

me on nytki sitte vaan nukuttu puolille päiville vauvan kanssa ja mies on noussu isompien kans ku on jaksanu. eikä mitään ulkoilua tule ikinä harkittuakaan kun mies on kotona, vaikka silloinkun esikko oli pieni ja ainokainen niin silloin meillä oli mukavia perheen keskisiä ulkoiluja.muttei tuo ukko ole jaksanu ulkoilla pariin vuoteen. ihme äijä..
tänään ajattelin repästä meidät yhteen mennessä kartanolle puoleksi tunniksi että saatais bebekin tottumaan ulkoilmaan.. saisin sitte vaikka alkaa käydä vauvan kans pitkillä iltalenkeillä vaunuttelemassa.. tahtoo kuntoilla! en kyllä ala olemaan tämmönen pullukka kauan aikaa, kun ei mahu kuin kaikista kamalimman näköisiin housuihin :ashamed: sairaalaan ei jääny ku vajaat kymmenen kiloa vaikka nii ihanan hoikka olo ollu synnytyksen jälkeen ilman sitä isoa kömpelöä mahaa. mutta puntari ja peili ja noi housut palauttaa maan pinnalle. odotus-farkkuja käytän vieläkin, kun ovat parhaimman näköset noista jotka mahtuu päälle..
Vauva on lähteny ilmeisesti ihan hyvin kasvamaan. kivasti sillä on posket pullotanu koko ajan vaikka muuten on minusta ihanan pieni poika. on kyllä selvästi tullu lisää painoa kun posket pullottaa enempi ja pientä makkaraa on jo reisissä. sairaalassa meinasi vähän hitaanlaisesti lähteä paino nousuun, kun poika oli keltanen ja unelias. tehtiin sit syöttöpunnituksia ja kaiken maailman tutkimuksia siellä.. neukkatäti sanoi että paino on ihan hyvässä nousussa kun silloin viikko sitte oli 4030g. minä eka aloin miettimään että onko se ees enempi ku sairaalasta lähtiessä, mutta löysin sitte yhen lapun josta näky lähtöpaino ja olihan se noussu montakymmentä grammaa.. seuraava neuvola 10.1. ja sitte vasta päästään seuraavan kerran katteleen painoa. saa nähä alkaako nousta niinku siskonsa kanssa, kun joka kuukausi tuli reilu kilo painoa.

tyttö oli ihan täys tissivauva enkä tajua miten sitä maitoa silloin niin hyvin riitti ja miten mie silloin menin niin hyvin joillain vaistoilla enkä stressannu mitään. nyt on kyllä enimmäkseen tissillä,mutta pari kertaa päivässä olen antanu tutteliaki että tissit saa vähän levähtää. vauvalla kun välissä on sellasia kauheita spurtteja että olis tississä kiinni koko ajan ja sit alkaa nännit kipeytyä.. niin ja tuntuu kyllä noitten spurttien aikana että alkaa tissit jo ehtyä ja annan sitte sitä tuttelia että saa toinen mahansa täyteen, kun hermostuu tyhjän tissin kanssa. aina eka tietty tarjoan tissiä, että saa heruttaa. jos vaikka alkas tulla enempi tarpeeseen sitä maitoa. mutta tosiaan meinaa muksu hermostua välissä sen tissin kanssa ja sitte menee jo mammaltaki hermot kun toinen vaan huutaa vaikka tissi ois tarjolla. näin tänä aamunakin, eikä se tissi edes ollu tyhjä.. ihme meininkiä, kun toinen on nälkäsenä ruokapöydässä mutta tarjoilut ei kelpaa. piti saada vähän tuttelia ennen ku oli tyytynävinen. ei kyllä onneksi mene ku hyvä jos reilu puoli purkkia tuttelia päivässä. voi ihan rennosti sanoa että ollaan lähes täysimetyksellä kuiteski =)
kamala kun mulla tulee taas romaani.. hyvät vauva-arjen jatkot kaikille!
-maria ja poika melkein 3vk