Alkuperäinen kirjoittaja äskeinen.:
No kyllä meillä jouluna on lämpöä ja ihanuutta ilman valheitaki.
En mä vaan halua alkaa valehella mistään tuommosesta.
Miksi sen pitäisi olla surullista jos lapsi ei usko joulupukkiin... mulla ei ymmärrys riitä siihen.
Miksei se jouluntaika voi tulla siitä yhdessä olemisesta ja leipomisesta, ruuan tuoksusta ja odotuksesta ja tuikkivista valoista ja rakkaudesta, arkisia asioita mut jouluna siinä on taikaa vaan, ihan ilman pukkiakin.
Pahimmassa tapauksessa se pukki on juovuksissa siinä vaiheessa kun perille pääsee...
Kyllä joulun taika syntyy tietysti muutenkin. Meille tulee pukki, ja taho on ehdottoman luotettava. Teekkaripukit ovat käyneet meillä jo useamman vuoden peräkkäin, tulevat aina ajoissa, eivätkä koskaan ole olleet humalassa, ja näillä on sopivasti vielä aikaa lapsille! Mutta jokainen toimii tavallaan, ja on meilläkin pukkia ujosteltu, muttei kyllä pelätty.
Ja meillä ei koskaan käy pukki konkreettisesti,vaan sanotaan,että ei ehdi itse kun on niin paljon lahjottavia

Ei haluta mitään vieraita nurkkiin pyörimään.
Kauhea säätäminen on ollut,että saadaan lahjat kuusen alle salaa. Viime vuonna oltiin saunassa ja sillä aikaa äiti ja isä kävivät laittamassa ne

Tänä vuonna sama juttu.