Joulupukki gallup!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joulu

Vieras
Uskooko lapsesi joulupukkiin ja lapsen ikä.
Jos ei usko,niin mksei?

Tuli vaan mieleen,kun tyttöni 9v on ainut luokallansa,joka uskoo:o
Pitäiskö nyt sitten kertoa,että paskapuhetta kaikki??
Ollaan oikeasti nähty aina tosi paljon vaivaa sen eteen,että lapseilla usko säilyis,mut nyt en tiiä...huoh

Mjaah, no mun 3vee ei usko, eikä ole ikinä uskonutkaan.
Olenkohan sitten ilonpilaaja, ihan hyvin lapsi on joululahjoistaan nauttinut ilman sitä korvatunturi paskapuhetta.
Joulupukki juttuja luetaan yms mutta sitten selitetään että ei se pukki oikeasti lahjoja tuo...
Tontuistakin puhutaan että mahtaakohan tontut kurkkia ikkunoissa jne mutta silti lapsi kyllä voi ymmärtää senkin että ei niitä oikeasti ole..

En näe mitään tarvetta syöttää paskaa lapselleni tuommosten hölmöjen uskomusten takia, hauskaa voi olla ilmankin. Itse lapsena (n.5vee) pelkäsin pukkia niin että aattoilta meni itkiessä kaapin takana piilossa. Olipa kivaa, hou hou hou.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kyllä meidän 6v uskoo vielä joulupukkiin. Kaipa se on jossain vaiheessa kerrottava totuus, jos ei kaverit aiemmin ota sitä puheeksi.

Samoin. Ja mun mielestä on vaan suloista että lapsella on vielä sitä lapsenuskoa. :) Meillä uskotaan myös hammaskeijuihin, ei elämän tarvitse olla niin vakavaa.

Mun 7 v, uskoo vielä ihan täysin joulupukkiin, mun 12 ei enää. Mutta monta vuotta piti varmuuden vuoksi uskoa, hän oli siinä käsityksessä, että pukki tuo jotain, mutta vanhemmat ja sukulaiset ostavat muut lahjat.

Alkuperäinen kirjoittaja juu turhaan oot jauhanu paskaa alunalkaenki.:
Olenkohan sitten ilonpilaaja, ihan hyvin lapsi on joululahjoistaan nauttinut ilman sitä korvatunturi paskapuhetta.
Joulupukki juttuja luetaan yms mutta sitten selitetään että ei se pukki oikeasti lahjoja tuo...
Tontuistakin puhutaan että mahtaakohan tontut kurkkia ikkunoissa jne mutta silti lapsi kyllä voi ymmärtää senkin että ei niitä oikeasti ole..

En näe mitään tarvetta syöttää paskaa lapselleni tuommosten hölmöjen uskomusten takia, hauskaa voi olla ilmankin. Itse lapsena (n.5vee) pelkäsin pukkia niin että aattoilta meni itkiessä kaapin takana piilossa. Olipa kivaa, hou hou hou.

No jopas:o
En osaa tähän muuta edes sanoa:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kyllä meidän 6v uskoo vielä joulupukkiin. Kaipa se on jossain vaiheessa kerrottava totuus, jos ei kaverit aiemmin ota sitä puheeksi.

Samoin. Ja mun mielestä on vaan suloista että lapsella on vielä sitä lapsenuskoa. :) Meillä uskotaan myös hammaskeijuihin, ei elämän tarvitse olla niin vakavaa.

Just näin. Antaa lasten olla lapsia mahdollisimman kauan. Meillä neiti täytti juuri 3v ja pukille kirjoitettu jo monen monta kirjettä:) Tonttu ne aina vie......

Meillä 3v:lle koko joulupukki käsitteenä on aika utopistinen, ei oikeen ole ymmärtänyt mikä hiton pukki. Joten ollaan puhuttu siis pomo tontusta (sehän puki periaatteessa on).
Tontut hän ymmärtää, niistä kun ollaan luettu tarinoita kirjasta ja puhuttu saunatontuista sun muista tontuista ja metsän möttiäisistä.

Ja mä olen kyllä aatellut että en tule koskaan väittämään lapselle että tontut olisi satua. Tontut niputetaan samaan kategoriaan jumalien kanssa, toiset uskoo niihin ja se heille suotakoon ja koska he uskovat ovat jumalat (tai jumala) heille sillon todellinen asia. Miksei näin voisi olla tonttujenkin kohdalla?

Lahjoja meillä ollaan ostettu jouluksi ihan avoimesti ja puhuttu lastenkin kuullen että "ostetaan sille ja sille joululahjaksi sitä ja tätä", joten mitään varsinaista uskoa pukin (tonttujen) tuomiin lahjoihin ei varmaan edes tule syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja joulu:

No kyllä meillä jouluna on lämpöä ja ihanuutta ilman valheitaki.
En mä vaan halua alkaa valehella mistään tuommosesta.
Miksi sen pitäisi olla surullista jos lapsi ei usko joulupukkiin... mulla ei ymmärrys riitä siihen.
Miksei se jouluntaika voi tulla siitä yhdessä olemisesta ja leipomisesta, ruuan tuoksusta ja odotuksesta ja tuikkivista valoista ja rakkaudesta, arkisia asioita mut jouluna siinä on taikaa vaan, ihan ilman pukkiakin.
Pahimmassa tapauksessa se pukki on juovuksissa siinä vaiheessa kun perille pääsee...

Alkuperäinen kirjoittaja äskeinen.:
Miksi sen pitäisi olla surullista jos lapsi ei usko joulupukkiin... mulla ei ymmärrys riitä siihen.
Miksei se jouluntaika voi tulla siitä yhdessä olemisesta ja leipomisesta, ruuan tuoksusta ja odotuksesta ja tuikkivista valoista ja rakkaudesta, arkisia asioita mut jouluna siinä on taikaa vaan, ihan ilman pukkiakin.
Pahimmassa tapauksessa se pukki on juovuksissa siinä vaiheessa kun perille pääsee...

Kyllä joulun taika syntyy tietysti muutenkin. Meille tulee pukki, ja taho on ehdottoman luotettava. Teekkaripukit ovat käyneet meillä jo useamman vuoden peräkkäin, tulevat aina ajoissa, eivätkä koskaan ole olleet humalassa, ja näillä on sopivasti vielä aikaa lapsille! Mutta jokainen toimii tavallaan, ja on meilläkin pukkia ujosteltu, muttei kyllä pelätty.

Alkuperäinen kirjoittaja joulu:

Juovuksissa?? Mitä sä oikein horiset? :o
Millainen lapsuus sulla oikein oli?

Eli siis annanko tuon 9vm vaan uskoa niin kauan,ku haluaa??
Mut mitäs sit jos kyseenalaistaa asian,mitäs sitten??
Äh,hitto ku on vaikeeta!

Menee koko joulu pilalle,jos nyt aletaan sellasia pähkäämään...

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Kyllä joulun taika syntyy tietysti muutenkin. Meille tulee pukki, ja taho on ehdottoman luotettava. Teekkaripukit ovat käyneet meillä jo useamman vuoden peräkkäin, tulevat aina ajoissa, eivätkä koskaan ole olleet humalassa, ja näillä on sopivasti vielä aikaa lapsille! Mutta jokainen toimii tavallaan, ja on meilläkin pukkia ujosteltu, muttei kyllä pelätty.

Ja meillä ei koskaan käy pukki konkreettisesti,vaan sanotaan,että ei ehdi itse kun on niin paljon lahjottavia:) Ei haluta mitään vieraita nurkkiin pyörimään.
Kauhea säätäminen on ollut,että saadaan lahjat kuusen alle salaa. Viime vuonna oltiin saunassa ja sillä aikaa äiti ja isä kävivät laittamassa ne:D
Tänä vuonna sama juttu.

Yhteistyössä