Jouluruoat ja lasten syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miracles
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miracles

Aktiivinen jäsen
26.04.2006
13 186
1
36
Laitetaanko teillä lapsille erikseen jouluna jotkut ruoat, vai syövätkö samoja jouluruokia, kuin aikuiset?

Meillä lapset syövät sit jouluruokaa mitä mekin. Peruna, kalkkuna, porkkanalaatikko ainakin uppoavat. Makaroonilaatikkoja tms. ei aleta tekemään, niitä saa arkenakin ihan tarpeeksi.

Kaikille kelpaa perunat ja kinkku, rosollia ei taida muksut syödä mut pistän sit punajuurta ja suolakurkkua erikseen niille, laatikoita ei oikein syö muut ku minä, mut mä syön sit niidenkin puolesta :D

No kotona meillä ei oo jouluruokaa, kun ei oikeen uppoo, niin syyään sisäfilettä ja lohkoperunoita jne. Ja tietty joo savulohta.

Mut porukoilla muut syö sitte jouluruokaa, ei lapset siellä mitä muuta syö, en kyl edes ymmärrä miks pitäis olla eri sapuskat samassa pöydässä? :D :xmas:

Ei tehdä eri ruokia.
Jouluruúista maistuu savukalat, graavilohi, leikkeleet ( esim. kalkkuna, lihahyytelö ) ja perunat tietenkin.
Kinkku ja perunalaatikko ovat varsinaiset hittituotteet.

Lapset 5v ja 1v8kk joten joka joulu on odotettavissa joku uusi ruoka joka maistuu esim. ekan kerran viime jouluna esikoinen söi ihan kivasti lanttulaatikkoa.

Ei erikosiannoksia lapsille, kun eivät ole allergisia. Maistatetaan joka sorttia ja itse saavat valita. Yököttelijät pois pöydästä eikä jälkkäriä tipu jos ei syö eturuokaa......

no meillä on makaronilaatikko aina ollut joulupöydässä, oli sitten lapsia tai ei, eli minulle se on jouluruoka :) Mutta kyllä tuo meijän poika syö mielellään ihan joululaatikoita, tai ainakin perunalaatikkoo ja porkkanalaatikkoo, lanttulaatikkoa ei ole vielä maistanut.

Keitettyjä perunoita kun on joulupöydässä muutenkin, niin niitä syövät lapset ja sitten laitan ehkä lihapullia heille, esikoinen ei luultavasti suostu maistamaan juoluruokia, kuopus varmaan maistelee.