Joulusta, miten hoitaa tilanne ketään loukkaamatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Onko se sitten tylyä olla kotona kolmistaan, eikä kutsua ketään meille esim. tosiaan sitä pukkia katsomaan....? Kun se on tietysti isovanhemmillekin tärkeä asia....

vuorotelkaa! tänä vuonna toinen teille ja ensi vuonna toinen jne.. sitten tasapuolista

En jaksa lukea ketjua, mutta menisin yksinäisen luo jouluaattona käymään ja toisen luo joulupäivänä tai yksinäinen teille jouluaattona ja toisen luona seuraavana päivänä.

Meillä vuorotellaan joulut mun vanhempien ja miehen vanhempien luona. Oli pakko tehdä peli selväksi kun alkoi touhu mennä sellaiseen syyllistämiseen ja mankumiseen. Itse en suostu jouluaattona matkustaa kuin yhteen paikkaan, sillä jouluaaton haluan viettää ilman aikatauluja ja kiireitä, nauttia joulun rauhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meillä on samalla paikkakunnalla sekä miehen vanhemmat, minun äiti ja minun isän uusi perhe, joissa kaikissa pitäs käydä. Sekä oma mummoni. :S

Sanomattakin selvää, että joulu sujuu reissaten, mutta tehdään tuo yleensä niin, että mennään aaton aattona miehen vanhemmille, ollaan siellä yö ja jouluaatto n. viiteen asti. Sen jälkeen mennään mun äitille ja ollaan siellä joulupäivä. Tapanina mennään mun isälle kylään. ...ja jos mun mummo ei ole äitillä jouluaattona, niin 25. päivä ollaan käyty sen luona.

Mutta prkleen reissaamista tuon on ja oonkin miettiny, miten onnistuis, jos kutsuis kaikki meille. :D (käytännössä mahdoton, kun tappelevat keskenään kuin pahaiset kakarat. Mutta ei tunnu reilulta, että se on sitten me, joiden joulu kuluu tolleen "pakko vierailla jokaisella, ettei kukaan suutu" -menolla :/ )
Missä välissä ootte kotona?? Eihän teillä oo rauhaa ollenkaan.
:xmas:

Meilläkin on kahdet isovanhemmat, toiset lähellä ja toiset kauempana, jälkimmäisessä olimme viimeksi aaton ja yötäkin. Nyt haluaisin olla kotosalla vaan ihan oman perheen kesken, mutta jostain pitäisi "tilata" joulupukki käymään.. Rasittaa koko jouluhössötys !!!

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meillä on samalla paikkakunnalla sekä miehen vanhemmat, minun äiti ja minun isän uusi perhe, joissa kaikissa pitäs käydä. Sekä oma mummoni. :S

Sanomattakin selvää, että joulu sujuu reissaten, mutta tehdään tuo yleensä niin, että mennään aaton aattona miehen vanhemmille, ollaan siellä yö ja jouluaatto n. viiteen asti. Sen jälkeen mennään mun äitille ja ollaan siellä joulupäivä. Tapanina mennään mun isälle kylään. ...ja jos mun mummo ei ole äitillä jouluaattona, niin 25. päivä ollaan käyty sen luona.

Mutta prkleen reissaamista tuon on ja oonkin miettiny, miten onnistuis, jos kutsuis kaikki meille. :D (käytännössä mahdoton, kun tappelevat keskenään kuin pahaiset kakarat. Mutta ei tunnu reilulta, että se on sitten me, joiden joulu kuluu tolleen "pakko vierailla jokaisella, ettei kukaan suutu" -menolla :/ )
Missä välissä ootte kotona?? Eihän teillä oo rauhaa ollenkaan.
:xmas:

Sepä se, eihän me ollakaan kuin vasta aikaisintaan tapanin iltana. :( (paljon tekee mieli laittaa tänne koristeita ja kuusta... mut sit ollaanhan me välipäivät ja uusivuosi).

No niin. yritin sitten eilen puhua miehelle, että jos vaikka tästä lähin oltaisiin aattona kotona ja sitten muina päivinä vieraillaan. Eihän se mies ymmärtäny sitä yhtään, veti herneen nenään niinkuin ajattelinkin. Suuttui minulle. Että "miksi pitää olla kotona ja pitääkö sitten joka joulu olla aatto kotona, eikö me voida koskaan mennä äitin luo...."

Siis ihan oikeasti mä en käsitä enää. menkööt yksin äitinsä nurkkiin ja minä jään kotiin. Nyt alko ottaa päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
No niin. yritin sitten eilen puhua miehelle, että jos vaikka tästä lähin oltaisiin aattona kotona ja sitten muina päivinä vieraillaan. Eihän se mies ymmärtäny sitä yhtään, veti herneen nenään niinkuin ajattelinkin. Suuttui minulle. Että "miksi pitää olla kotona ja pitääkö sitten joka joulu olla aatto kotona, eikö me voida koskaan mennä äitin luo...."

Siis ihan oikeasti mä en käsitä enää. menkööt yksin äitinsä nurkkiin ja minä jään kotiin. Nyt alko ottaa päästä.
Voin kuvitella. Musta tuntuisi ihan samalta. Mutta tossa on nyt 2 mielipidettä jotka molemmat "oikeutettuja". Riitely huono vaihtoehto eli jokin kompromissi. Jos käytte aamusta anopillasi ja illaksi kotiin..? Tms. Puhetta, keskustelua ja vaihtoehtojen pyöritystä vaan. Ja tarvittaessa arvonta.... Onneksi jouluun vielä aikaa niin ehditte rauhottua.

Yhteistyössä