joulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksaakohan kukaan lukea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
haluaisin vaan olla kotona perheen kesken, taikka sitten voisi käydä äitini luona joka asuu melkein vieressä puurolla, tai hän voisi varmastikkin tulla meille, mutta en jaksa sitä että miehen isän luo, miehen äitin luo, sieltä taas sinne ja sinne

lisäys: mutta ei mies varmaan ala siihen että pelkästään minun äitiä nähdään aattona,

haluaisin vaan olla kotona perheen kesken, taikka sitten voisi käydä äitini luona joka asuu melkein vieressä puurolla, tai hän voisi varmastikkin tulla meille, mutta en jaksa sitä että miehen isän luo, miehen äitin luo, sieltä taas sinne ja sinne

lisäys: mutta ei mies varmaan ala siihen että pelkästään minun äitiä nähdään aattona,

No mitäs jo tosiaankin olette kotona ja kaikki ovat tervetulleita teille,jos aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin lapset hiekkalaatikolla (mä en tuu sinne jos toi tulee) niin sehän on ihan heidän ongelmansa.

minusta vain olisi niin mukava aamulla katsella kotona rauhassa kaikki jouluohjelmat, sitten jouluruokaa, ja joulupukki :) ihana perinteinen joulu.
rakastan joulua, mutta inhottaa jos pitää lapsenkin kans tehdä joka joulu niin että lähdetään aamusta kiertämään sukulaiset eikä ollenkaan katsota niitä lastenohjelmia.
Haluaisin lapsellenikin samanlaiset joulut kuin itse olen saanut

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

No mitäs jo tosiaankin olette kotona ja kaikki ovat tervetulleita teille,jos aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin lapset hiekkalaatikolla (mä tuu sinne jos toi tulee) niin sehän on ihan heidän ongelmansa.

niinhän se järkevin olisi että ne jotka haluaa nähdä, tulevat meille. Mutta ei meidän tämän hetkiseen pikku kaksioon taida kaikki mahtua ;/

oon jo miettiny et pitääkö lähteä pakoon kaikkea tätä jouluksi jonnekkin korpeen joka joulu

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

No mitäs jo tosiaankin olette kotona ja kaikki ovat tervetulleita teille,jos aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin lapset hiekkalaatikolla (mä tuu sinne jos toi tulee) niin sehän on ihan heidän ongelmansa.

niinhän se järkevin olisi että ne jotka haluaa nähdä, tulevat meille. Mutta ei meidän tämän hetkiseen pikku kaksioon taida kaikki mahtua ;/

oon jo miettiny et pitääkö lähteä pakoon kaikkea tätä jouluksi jonnekkin korpeen joka joulu
Sitten vaan olette ihan oman perheenne kesken ja nautitte.
=)

Entä jos olette aaton ihan kotona vaan, ja joulupäivänä käytte sukulaisissa. Ei kai kukaan voi vaatia teitä tulemaan joululahjoja jakamaan johonkin tiettyyn paikkaan. Tuli vähän mullekin tuo hiekkalaatikko meininki mieleen. Että eikö aikuiset ihmiset voi suhtautua teidän päätöksiin järkevästi, eikä ottaa nokkiinsa, kun ette tulekaan käymään aattona. Onneksi itse saan viettää joulun siellä missä haluan ja kun on kotona niin miten haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Entä jos olette aaton ihan kotona vaan, ja joulupäivänä käytte sukulaisissa. Ei kai kukaan voi vaatia teitä tulemaan joululahjoja jakamaan johonkin tiettyyn paikkaan. Tuli vähän mullekin tuo hiekkalaatikko meininki mieleen. Että eikö aikuiset ihmiset voi suhtautua teidän päätöksiin järkevästi, eikä ottaa nokkiinsa, kun ette tulekaan käymään aattona. Onneksi itse saan viettää joulun siellä missä haluan ja kun on kotona niin miten haluan.

näin varmaan teemme.
en tietenkään voi tietää miten miehen vanhemmat sen ottaa, mutta luulen että kun miehen sisko on perheensä kanssa miehen äidin luona niin haluaisivat että myös me ollaan siellä lahjoja jakamassa. Mulle on kyllä ihan sama mitä ajattelevat jos halutaan olla vaan kotona, luulen vaan etteivät ymmärrä miksei voida mihen äidin luona käydä yhtä aikaa

Me ollaan oltu aattona anopin luona viimoset 3 jouluu ja ollaan sit pvällä käyty mun siskon perheen luona (viety lahjat sinne ja syöty puuroo) ja mun äidin luona ja sit ilta menny anopilla, et lahjat jaettu siellä ja syöty.
Tänä jouluna meinataan olla kotona, ihan senkin takia että kun ei olla kertaakaan vielä oltu ihan keskenämme joulua ja kun tämä meidän kolmas on (kumpa nyt ekana syntyis hih) jouluna 2kk.
Päätettii jo viime jouluna että ollaa kotosalla tämä joulu..anoppi saattaa tulla meille syömään aattona...tapanin pvänä mennää ilmeisesti appiukon luokse..sinne tulee myös miehen veljet ja sisko perheineen...siinä taitaa meidän joulu kulua :)
Niin ja tietty hautuumaalla tulee käytyä aattona

Me käydään kaikki sukulaiset läpi jo ennen aattoa. Viedään lahjat ja jäädään tortulle ja glögille. Esimerkiksi juuri aatonaaton perinne on käydä riisipuurolla miehen siskon perheen luona. Joulupäivänä tai Tapaninpäivänä saatetaan käydä jonkun luona, jos on sovittu. Aatto on pyhitetty omalle perheelle. Silloin ollaan omassa kodissa omalla porukalla tai on kutsuttu joku perhe mukaan. Tai sitten se vietetään oman perheen kanssa jonkun perheen luona. Meillä ei aattona missään nimessä juosta useammassa paikassa.

hei älä loukkaannu mutta haluan ehdotaa yhen asian..

koska mies haluaa perhettään nähdä jouluna, jota ymmärrän. niin.

välimatkaa on 20kilsaa. joku puolen tuntia suunta.

olisko mahdollista että kun otte rauhassa syöneet ja viettäneet aikaa ajelette miehen vanhemmille glögille/kahville. olette siiinä noin tunnin ja ajette takaisin vaikka hautausmaan kautta.

kutsut teidän äidin sitten illalla käymään teillä puurolla /glögillä/kahvilla...

näin kaikki näkis sukulaisiaan jopa mies siskoaan..mutta te ette kävis kuin vain pienellä visiitilllä siellä miehen vanhemmila ja muuten rauhassa kotona

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

olisko mahdollista että kun otte rauhassa syöneet ja viettäneet aikaa ajelette miehen vanhemmille glögille/kahville. olette siiinä noin tunnin ja ajette takaisin vaikka hautausmaan kautta.

kutsut teidän äidin sitten illalla käymään teillä puurolla /glögillä/kahvilla...

näin kaikki näkis sukulaisiaan jopa mies siskoaan..mutta te ette kävis kuin vain pienellä visiitilllä siellä miehen vanhemmila ja muuten rauhassa kotona

ei kai se paha ajatus ole.
ei kai se haittaa vaikka lahjat kahessa paikassa saa, sanoo vaikka että joulupukki ehtinyt jo siellä miehen äidin luona käyä ja nähdään joulupukki sitten kotona tai minun äidillä

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

ei kai se paha ajatus ole.
ei kai se haittaa vaikka lahjat kahessa paikassa saa, sanoo vaikka että joulupukki ehtinyt jo siellä miehen äidin luona käyä ja nähdään joulupukki sitten kotona tai minun äidillä
niin. joulupukki ei ehtinyt sisälle anoppilaan..mutta tulee sitten moikkamaan illalla

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
En minäkään tykkäis kierrellä koko joulua(aattoa siis) sukulaisilla vaan mielellään vietän rauhassa kotona. Sitten pyhinä ehtii kyläillä. Miten kukaan voi pahastua, jos toiset haluaa viettää joulun kotona rauhassa, varsinkin kun vielä pieni vauva.

niin no mies haluaa varmaan myös käydä omien vanhempiensa luona jos käydään minunkin, ja ymmärrän sen. en vain halua viettää jouluja niin että pitää kiertää paikasta toiseen tietyllä aikataululla. en tiiä sitten mitä miehen äiti sanoo jos emme joka joulu käy hänen luonaan, välimatka n.20km ja ei nyt varmaan tänä jouluna tarvikaan kun vauva niin pieni, mutta en haluaisi silloinkaan kun lapsi on vaikka 5w niin kiertää jouluaattoa.

Eikö siellä voi vierailla myöhemmin? Jouluahan kestää loppiaiseen asti! ;)
Tai miten uuden vuoden vietto toisen vanhemmilla ja joulu toisen?

Meillä sama tilanne kuin Ravistettavalla. Tähän asti on oltu mun vanhempien luona joka joulu kun on asuttu Suomessa. Matkaa sinne on täältä 400 km, eli ihan pikavisiitti ei olisi järkevä. Perheelliset sisarukset ovat tulleet kaikki tapaninpäivänä käymään vanhempieni luona. Joulupäivänä ovat käyneet toisten vanhempien luona, ja aaton ovat olleet oman perheen kesken kotonaan.
Nyt en oikein vielä tiedä miten tullaan tänä vuonna tekemään kun tämä vauva on syntynyt... Siinä painaa vielä sekin, kun viime joulu meni vähän ikävissä merkeissä eikä miehen ja anopin välit ole oikein vieläkään täysin korjaantuneet. Saa nähdä, ehkä ollaankin koko joulukuu ulkomailla miehen perheen luona.. vaikka minun vanhempani siitä ehkä vähän hysteerisiksi tulevatkin. ;) Miehellä on isyyslomaa ja vielä puolet vuosilomastakin käyttämättä.

Yhteistyössä