Julkiset ja lastenvaunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkanen1984
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkanen1984

Jäsen
03.01.2010
308
0
16
Olemme lähdössä reissuun, ja nyt ahdistaa kun joudumme julkisilla kulkuvälineillä menemään. oli linja-autoon lastenvaunut? tuleeko se kuski mukisematta laittamaan ne vaunut pysäkillä kyytiin? meneekö joku lisämaksu? ja mites ratikka? sinne nyt ainakin luulisi itse omin neuvoin pääsevän...

Siis mihin olet menossa? Pk-seudulla yksikään kuski ei tule nostamaan kärryjä kyytiin vaan roudaat ne sinne ite, samoin ratikassa.Mutta jos ratikka on vanhan mallinen ni voi olla aika ahdasta.

siis, kuski laittamaan kyytiin? tarkoitatko jotain pitkänmatkan linja-autoa? eikös se niiden tehtävä ole. jos ihan sisäisillä kuljet, niin itse menet vaunujen kanssa kyytiin. ja ratikkaan samoin, tosin jos on normali "korkea" ratikka niin tarviit apua ja sitä ei aina heru, joskus on taas jonossa auttajia.

Jos pk-seudulla liikut niin bussit ovat matalia ja niihin on helppo nousta kyytiin. Espoossa, Vantaalla ja Helsingissä matkustat julkisilla ilmaiseksi jos on vaunut. Ratikoista ei ole niin kokemusta, mutta niihin korkeisiin tarvitset nostoapua ja sitä pyydetään ystävällisesti kanssamatkustajilta, vaikka yleensä joku ehtiikin kysyä ensin että voiko auttaa nostamaan.

Jos pk-seudulla liikut niin bussit ovat matalia ja niihin on helppo nousta kyytiin. Espoossa, Vantaalla ja Helsingissä matkustat julkisilla ilmaiseksi jos on vaunut. Ratikoista ei ole niin kokemusta, mutta niihin korkeisiin tarvitset nostoapua ja sitä pyydetään ystävällisesti kanssamatkustajilta, vaikka yleensä joku ehtiikin kysyä ensin että voiko auttaa nostamaan.

tullaan tuusulanväylältä kyytiin... luulin että vaunut menevät sinne alas, mihin ryhmämatkoilla matkatavaratkin... :ashamed:

Kylläpä alkaa reissusta eniten jännäämään miten edes kotipihasta matkaan päästään...

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
tullaan tuusulanväylältä kyytiin... luulin että vaunut menevät sinne alas, mihin ryhmämatkoilla matkatavaratkin... :ashamed:

Kylläpä alkaa reissusta eniten jännäämään miten edes kotipihasta matkaan päästään...

Eli siis perusbussiin olette menossa? Keskiovesta vaan sisään, mutta muista jos kyydissä on jo 2 vaunut ni kyytiin ei ole silloin asiaa.Sitten odottelet seuraavaa bussia.

no jos se on semmoinen 2-ovinen bussi (eli kuskin ovi ja sitten siellä perällä toinen), niin varmaan menevätkin alas. mutta jos tälläinen pk-seudun bussi, niin keskiovista sisään ja siinä on vaunuparkki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos se on semmoinen 2-ovinen bussi (eli kuskin ovi ja sitten siellä perällä toinen), niin varmaan menevätkin alas. mutta jos tälläinen pk-seudun bussi, niin keskiovista sisään ja siinä on vaunuparkki.

ookkeij... Kiitos!

Huhhuh... kai me selvitään. ja onhan se eka kerta kaikilla joskus tässäkin asiassa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja b:
http://www.hel.fi/wps/portal/HKL/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/hkl/fi/HKL-Raitioliikenne/Matkustaminen

Kiitos linkistä! Onko sellainen lastenvaunu nappi ulkopuolellakin?

On joissakin busseissa, mutta ei sitä tarvii jos kuski näkee pysäkillä vaunut ni pitäis tajuta avata myös keski-ovet. Ja jos ei avaa ni aina voi karjasta! :D
Paitsi jos kyydissä on jo 2 vaunut ni silloin ei välttämättä ovet aukea.

Hyvin se menee:)

ja on sellainen nappi ulkonakin, mutta haroin sitä tarvii painaa, kun viitot bussin pysähtymään niin kuski näkee vaunut. mutta jos ei meinaa avata ovia/huomata niin sitten sitä voi painella.

http://www.hel.fi/wps/portal/HKL/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/hkl/fi/HKL-Raitioliikenne/Matkustaminen

On joissakin busseissa, mutta ei sitä tarvii jos kuski näkee pysäkillä vaunut ni pitäis tajuta avata myös keski-ovet. Ja jos ei avaa ni aina voi karjasta! :D

selvä... kyllä me näillä ohjella pärjäämme. :) Kiitos

No hyvä jos ei avaa kun välillä näkee niitä kolmansia vaunuja työntämässä sisälle... Menee jo vähän yli ymmärryksen. Monta kertaa nähny kun kuski joutunu heittää ulos kun ei uskota että siinä on kaksi paikkaa. Jos on valittamista säännöistä niin kannattaa harkita autoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Täällä on aina tää jännä meininki. Että ensin nousee syke toisen puolesta, että mitä jos ne ei onnistu. Ja sit tulee tämmöinen (miten vois kirjaimilla kuvata rauhallista sykettä...) maalaisjärkinen juttu. Ja nyt on taas hyvä olo. :)

Itekki aikanaan miettiny näitä rattaiden kans liikuskeluja ja en koskaan pitänyt mennä niiden kans bussiin (silloin ei ollut matalalattiabusseja). Siis mieluummin mentiin kävellen, koska meillä se onneksi oli mahdollista. Ei ollut liian pitkää matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

No hyvä jos ei avaa kun välillä näkee niitä kolmansia vaunuja työntämässä sisälle... Menee jo vähän yli ymmärryksen. Monta kertaa nähny kun kuski joutunu heittää ulos kun ei uskota että siinä on kaksi paikkaa. Jos on valittamista säännöistä niin kannattaa harkita autoa...

Mä olen samaa mieltä! Tosin täällä Vantaalla kuskit ottavat LIIAN USEIN jopa 4 vaunut samaan aikaan ja siinä vaiheessa tulee sellanen raivo ettei ole tosikaan!!
Mulla ei mene jakeluun ne vanhemmat jotka väkisin työntää ne vaunut bussiin vaikka ne ei mahdu; eikö todellakaan osata välittää sen lapsen turvallisuudesta mitään?! :o
ei, koska juuri MINUN on mahduttava tähän bussiin. :kieh:

Mä kuitenkin luulen et kun tullaan täältä "maalta" niin niihine ei ne vaunut mene sinne sisälle, matkustajatilaan vaan sinne alas, matkatavara tilaan. Toivottavasti on kiva kuski ja tulee auttamaan...kun tuskin niitä luukkuja passaa ite mennä aukomaan...

Mä kuitenkin luulen et kun tullaan täältä "maalta" niin niihine ei ne vaunut mene sinne sisälle, matkustajatilaan vaan sinne alas, matkatavara tilaan. Toivottavasti on kiva kuski ja tulee auttamaan...kun tuskin niitä luukkuja passaa ite mennä aukomaan...

Mihin bussiin sä olet nousemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Näytti olevan korsisaaren auto.

Ne menee sinne alas ne vaunut. Kyllä se kuljettaja auttaa ainakin sen verran että luukut avaa :) Se on sen työtä :)

Eli sitten tarvitset kuskin apuja. Löysin tälläsen:

Voiko Korsisaaren vuoroissa kuljettaa mukana polkupyörää?

Polkupyöriä voi kuljettaa, mikäli autossa on tilaa, polkupyörästä peritään alin kertamaksu (4-11 v. lasten alin kertamaksu). Lastenvaunuja, suksia ja lumilautoja voi kuljettaa veloituksetta maksavan asiakkaan mukana, mikäli autossa on tilaa.