Julma totuus (kaloreista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Laskin kaloreitani tälle päivälle. jos syön vielä ne mitä meinaankin syödä niin loppusummaksi tulee 1762kcal. :whistle:

taidampa vaihtaa iltapalalla kaakaomukillisen teemukilliseen, kun jälkimmäiseksi mainitussa on 101 kaloria vähempi.. :/ ja taisipa jäädä banaaniki syömättä välipalaksi. nämä pois niin loppusumma on 1561. meinaan kyllä tänään leipoa korvapuusteja ja laskin tuohon yhden sellasenki 207 kcal. :whistle: :p tiedän että varmasti tekee mieli enempiki mutta eiköhän tämä laskelma jarruttele ihan kivasti. :D

mulla siis mitat 160cm/n. 72kg ja olis tarkoitus lahtua ainaki 15kg. tai no sen 15kg kun osa läskistä pitäis vaihtua lihakseksi.. :whistle: kaiken maailman lehtiä on tullut lueskeltua niin jotenki jääny mieleen että joku 1500kcal/pv on hyvä määrä tämän kokoselle naiselle. vai olenko ihan väärässä?<br><br>

Täällä myös yksi kaloreiden laskija. Kyllä tuo 1500 taitaa olla lähellä sinun kokoisen kalorimäärää. Vaikeaa on, tiedän. Meinaa mennä kalorit yli. Yksi makean nälkään hyvä keino on Valion sokerittomat mehukeitot. On tosi hyviä ja niissä ei ole kaloreita oikeastaan ollenkaan. Nyt tulee vaan minulla jo korvistakin ulos mehukeitot, mutta edelleen niitä syön/juon. Tsemppiä! Itsellä on lähtenyt muutama kilo ja tänään juuri huomasin, että päälle laittamani pöksyt olivatkin hiukan väljät :)

Mä odotan vauvaa aika alussa enkä ole päässyt vielä kaloreiden laskusta!! Joku ihme päähänpinttymä että joka päivä pitää laskea mitä on syönyt. Välillä tulee 1400-1500 kalorin päiviä ja välillä menee 2500 kaloria alas. En tietenkään laihduta mutta haluan tarkkailla syömisiäni etten liho taas 25kiloa niinkuin edellisessä raskaudessa. Onko odottaville jotain kalorisuosituksia? Olen 168cm ja painan nyt 74kg.

No ohhoh! Tuon laskurin mukaan saisin vetää evästä 2718 kalorin edestä!
*suunnittelee tilaako pizzan vaiko kebabin*
Ei, mutta mä laihdutin kaloreja laskemalla sen 12-13kg. Mutta vetelinkin menemään n.500kcal päivässä :whistle: . ja ah, suunnitelma on toteutunut. Vannoin ensin laihduttavani tuon verran ja aloitan sitten liikunnan jotta paino pysyy ja saan syödäkkin enemmän. Nyt meneekin varmaan tuo 2000 kaloria päivässä ja paino pysyy because liikunkin ihan mukavasti.
T. Illala 1h crossingia ja päivällä kävelyä neitokaisen kanssa :wave: Huomenna pumppi ja keskiviikkona crossingia ja ehkiis salia :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:58 Töllin Ruusa kirjoitti:
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=145bd73f43112bfb2fcbed8df50beaee

no liian vähän syön tuon mukaaan. :whistle:

laitoin eka aktiivisuustasoksi kakkosen niin ku se on nyt. sillä oli jotain 2300 tai sinne päin. sitten vaihdoin kolmoseksi kun meinaan kohta alkaa säännöllisesti urheilla kun saa kipsin jalasta, sitten tuli 2700kcal.. :whistle: mutta vissiin noi on laskettu silleen että tuon verran syö jos haluaa painon pysyvän samana?

kun laitoin kilomääräkseni sen mikä on tavoitteena, tuli 2215 kcal/päivä. kannattaisko syödä sen mukaan?<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:13 Ria La Vida Loca kirjoitti:
\
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=145bd73f43112bfb2fcbed8df50beaee

laitoin eka aktiivisuustasoksi kakkosen niin ku se on nyt. sillä oli jotain 2300 tai sinne päin. sitten vaihdoin kolmoseksi kun meinaan kohta alkaa säännöllisesti urheilla kun saa kipsin jalasta, sitten tuli 2700kcal.. :whistle: mutta vissiin noi on laskettu silleen että tuon verran syö jos haluaa painon pysyvän samana?
juu :)

Mä just löysin sellasen kaavan tuolt terveyssivuilta, että kevyessä rasituksessa meikäläisen ikäinen nainen (30-60v se tais olla siin) kuluttaa energiaa tän mukaan:

(8,7 x paino kg) + 829 kcal/vrk,

eli jos laiduttaa tms tohon painon kohdalle tulee tavoitepaino. Tietty voi lihottaakin itseään jos on alipainoinen =)

Mulle tosta tulee 1333,6 kcal/vrk

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:15 MinnaV kirjoitti:
Mä just löysin sellasen kaavan tuolt terveyssivuilta, että kevyessä rasituksessa meikäläisen ikäinen nainen (30-60v se tais olla siin) kuluttaa energiaa tän mukaan:

eli jos laiduttaa tms tohon painon kohdalle tulee tavoitepaino. Tietty voi lihottaakin itseään jos on alipainoinen =)

no mulla tulee tämän mukaan 1281kcal. :whistle: siinähän näkis jo nälkää.. :kieh: jaksaako tollasella määrällä sitten urheilla ollenkaan vai onko tuo liikkumattomille laihduttajille?

niin, ja olen kyllä vasta 25, niin ei kai tuo päde minuun tuo kaava..<br><br>

\
\

kun laitoin kilomääräkseni sen mikä on tavoitteena, tuli 2215 kcal/päivä. kannattaisko syödä sen mukaan?

Jos haluan pysyä nkyisessä painossasi.

Jos haluat laihtua syöt tietenkin vähemmän.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:17 Ria La Vida Loca kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:15 MinnaV kirjoitti:

no mulla tulee tämän mukaan 1281kcal. :whistle: siinähän näkis jo nälkää.. :kieh: jaksaako tollasella määrällä sitten urheilla ollenkaan vai onko tuo liikkumattomille laihduttajille?

Siis kevyessä rasituksessa, eli kotityöt ja hikoilematonta ulkoilua, luulisin, että tuo kevyt rasitus olisi. =)

tällanen kaava on kunto plussassa,eli naisten perusaineenvaihdunta:

18-30vuotta: (0,0621 x oma paino kg + 2,0357)+240

työ
1. ei aktiviteettia=1,2
2.lievästi aktiviteettia=1,4
3. melko aktiivinen=1,6
4. aktiivinen=1,8
5.erittäin aktiivinen=2,0

vapaa aika
1. vain vähän aktiviteettia=0,0
2. lievästi aktiviteettia=0,1
3.melko aktiivinen= 0,2
4.erittäin aktiivinen=0,4

laske työn ja vapaa-ajan lukemat yhteen ja kerro luku ensimmäisen kaavan tuloksella.sitten saat selville päiväittäisen kaloritarpeesi.esim toimistossa työskentelevän ja 2-3 kertaa viikossa kuntoilevan 33v ja 67kg naisen päivittäiseksi kaloritarpeeksi selviää 2238kilokaloria:
(0,0342x67kg+3,5377)x240=1399kcal
1399kcalx(1,4+0,2)=2238kcal

näin saadusta kalorimäärästä siis vähennetään 500kcal jos halutaan pudottaa painoa noin puoli kiloa viikossa :)

\
\

kun laitoin kilomääräkseni sen mikä on tavoitteena, tuli 2215 kcal/päivä. kannattaisko syödä sen mukaan?

kannattaa tehä niin et siitä laskurilla saadusta kalorimäärästä vähentää 500-700kaloria ni se ois hyvä laihdutus kalorimäärä

En löydä sitä kohtaa nyt uudelleen millään tuolt Coronariasta, kun siel on niin paljon tietoa, mihin tossa viittasin. Mutt nyt löysin tälläsen:

"Ylipainoisella naisella 18-22 kcal/kg vuorokaudessa ylläpitää lihavuutta, miehillä 22-25 kcal/kg vuorokaudessa. Jos haluaa laihtua, tästä energiamäärästä tulee vähentää 500 kcal/vuorokausi, jolla tähdätään noin 500 gramman laihtumiseen/viikko."

Tähän joku tos edellä jo viittaskin.

Yhteistyössä