Jumalauta tuota Postia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttää

Vieras
Kaksi kertaa jo käynyt niin,että olen ollut kotona ja kuullut kun posti kolahtanut luukusta.
En ole sitä kuitenkaan heti mennyt hakemaan vaan vasta hetken päästä.
Siellä ollut sitten lappu,että en saanut kirjettä toimitettua kun ei mahdui postilaatikosta ja noutaa voi omasta toimipisteestä seuraavana päivänä.
Kummallakaan kerralla ei tasan varmasti ole soittanut ovikelloa tai koputtanut että olsii saanut sen toimitettua.
No nythän se selvisi miksi...monet jakajat tekevät kuulemma jo lajitteluvaiheessa sen lapun valmiiksi eivätkä ota sitä kirjettä edes mukaansa.
Ei tarvitse sitten jakokierroksen jälkeen kiikutella minnekkään.
Argh...palaisi jo oma jakaja lomalta.

Juu no lajittelukeskuksessahan Postilla tuo jako oj tehdään yleisesti.
Eli siellä on mitoittaja (joko kone taikka henkilö riippuen tapauksesta), joka laskee sen että meneekö se noudolle vaiko jakoon.

Tosin sitten tiedän myös että Postilla tekevät sitäkin että vaikka mahtuisi lootasta, niin eivät ota kantoon kun se joko painaa muka liikaa, taikka eivät halua asiakaskontaktia millään tasolla..

Siis meillä ainakin tehdään vain silloin valmiiksi se lappu, jos on ihan hirveesti postia ja se paketti on hirveän iso. Siellä postilla on siis meillä semmonen kyltti missä lukee ne mitat, minkä ku ylittää, ei tartte ottaa mukaan.

Voi olla myös, että se sun paketti on yritetty tuöda jo edellisenä päivänä ja lappu tuodaan siis vasta sit seuraavana päivänä.

Maksikirjeet pitäisi ottaa aina mukaan ja pimpottaa, jos ne ei mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
mut se paketti edes pysyy ehjänä..kun täällä eräs jakaja tunkee rusentamalla sen paketin luukusta sisälle niin et se repee joka kerta :kieh:

Oletko laittanut palautetta?

on mutta ei mitään reagointi ja tästä on aikaa 1,5kk

mut se paketti edes pysyy ehjänä..kun täällä eräs jakaja tunkee rusentamalla sen paketin luukusta sisälle niin et se repee joka kerta :kieh:

Tee uusi palaute. Jakajat saattaa vaihtua. Ja tarkista sun luukku, ettei siinä ole mitään terävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Tee uusi palaute. Jakajat saattaa vaihtua. Ja tarkista sun luukku, ettei siinä ole mitään terävää.

ei oo mitään terävää todellakaan, ihan siisti ja ehjä luukku. Vaki kuski kyllä soitti aina ovikelloa ja antoi paketin suoraan. Mutta tämä sijainen ei..kahesti oon nähny vaan vilauksen ovesta ja sama jakaja on ollu..en vaa oo kerenny perään et oisin antanut henkilökohtaisen palautteen..

Alkuperäinen kirjoittaja Marko 31v:
Juu no lajittelukeskuksessahan Postilla tuo jako oj tehdään yleisesti.
Eli siellä on mitoittaja (joko kone taikka henkilö riippuen tapauksesta), joka laskee sen että meneekö se noudolle vaiko jakoon.

Tosin sitten tiedän myös että Postilla tekevät sitäkin että vaikka mahtuisi lootasta, niin eivät ota kantoon kun se joko painaa muka liikaa, taikka eivät halua asiakaskontaktia millään tasolla..

No alueellinen jako tapahtuu kyllä niin,että kyseinen jakaja lajíttelee oman alueensa postit.Ainakin täällä pk-seudulla.
Se mikä siellä ns. lajittelukeskuksessa tehdään on karkeajako eikä siinä niille kirjeille kyllä mitään erityistä lajittelua tehdä.
Ja kyseessä siis ihan kirjeenä lähteneet.
Oma jakajamme aina soittanut kelloa.

Jos susta tuntuu, että sillä ei ole edes paketit mukana, sä voit soittaa siitä postille. Ne kuuluis ottaa reitille mukaan.

Sillon se tietty harmittaa jakajaa, jos on joku tosi hankalan mallinen paketti mukana, mistä tietää, et se ei mahdu luukusta. Silti se on pakko ottaa mukaan, vaikka arveliskin, ettei ihminen kuitenkaan ole kotona.

Meillä ei ikinä soiteta kelloa jos on sellanen kirje tulossa ettei mahdu. Suoraan vaan lappua että hakea postista. Kerran tosin joku neropatti koetti tunkea luukusta ja jäi tosi jumiin, menin kattomaan mikä kolisee ja tää vaan naureskelee toisaalta että "oho, se jäi kiinni"... |O Onnekseen vaan se pakkaus oli revennyt eikä sisältö. Mutta kerran sain palvelua kun oli tulossa paketti enkä päässyt imetykseltä heti avaamaan, se soitti miehelle ja onko joku kotona ja odotteli käytävässä kunnes sain itseni ovelle asti =) Ei tarvinnu pikkuvauvan kanssa lähteä postiin asti.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä ei ikinä soiteta kelloa jos on sellanen kirje tulossa ettei mahdu. Suoraan vaan lappua että hakea postista. Kerran tosin joku neropatti koetti tunkea luukusta ja jäi tosi jumiin, menin kattomaan mikä kolisee ja tää vaan naureskelee toisaalta että "oho, se jäi kiinni"... |O Onnekseen vaan se pakkaus oli revennyt eikä sisältö. Mutta kerran sain palvelua kun oli tulossa paketti enkä päässyt imetykseltä heti avaamaan, se soitti miehelle ja onko joku kotona ja odotteli käytävässä kunnes sain itseni ovelle asti =) Ei tarvinnu pikkuvauvan kanssa lähteä postiin asti.

Se ei ole aina niin helppo arvioida, mahtuuko paketti luukusta vai ei.
Ja oletko varma, ettei pakettia oltu yritetty tuoda jo edellisenä päivänä, jolloin et ollut kotona?

Mutta kerran sain palvelua kun oli tulossa paketti enkä päässyt imetykseltä heti avaamaan, se soitti miehelle ja onko joku kotona ja odotteli käytävässä kunnes sain itseni ovelle asti =) Ei tarvinnu pikkuvauvan kanssa lähteä postiin asti.

Toi on ylipalvelua, eikä siitä makseta. Mieti vähän, jos täytyy jakaa tyyliin 400 talouteen postia, et onko jakajalla oikeesti tollaseen aikaa?

Meil asu edellis kämpäs postinjakaja naapurina ja toi kaikki paketit suoraan ovelle, osan vasta ku kotiutu töistä ku ties et olin yöt töis. Ihana mies :D

Ja oletko varma, ettei pakettia oltu yritetty tuoda jo edellisenä päivänä, jolloin et ollut kotona?

Ne kantavat säännöllisesti niitä paketteja, joka kerta olen vauvan kanssa kotona eikä koskaan tule soittoa vaan se lappu. Tuokin kerta oli sellanen että olin kotona kun jäi jumiin, pakkoko se oli survoa väkisin puoliväliin kun varmasti näki jo ennemmin ettei mene läpi...

Ne kantavat säännöllisesti niitä paketteja, joka kerta olen vauvan kanssa kotona eikä koskaan tule soittoa vaan se lappu. Tuokin kerta oli sellanen että olin kotona kun jäi jumiin, pakkoko se oli survoa väkisin puoliväliin kun varmasti näki jo ennemmin ettei mene läpi...

No on mulla ainakin jäänyt joskus paketti jumiin, eikä niistä näe välttämättä mikä menee ja mikä ei. Ihmisten luukutkin saattaa samassa rapussa olla ihan eri kokoisia. Lisäksi joillain ei toimi ovikello.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Mulle taas ei oo ikinä tullut perille paria kirjettä. Ihmekkös tuo kun naapurin posteja tipahtelee meille. Tosi noloa kun kerran kerkesin avaamaan ennenkuin huomasin ettei oo mun postia.

No ei se sun vika oo että avasit. postinjakajalla vaan on kova homma selittää sille sun naapurille... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Mulle taas ei oo ikinä tullut perille paria kirjettä. Ihmekkös tuo kun naapurin posteja tipahtelee meille. Tosi noloa kun kerran kerkesin avaamaan ennenkuin huomasin ettei oo mun postia.

No ei se sun vika oo että avasit. postinjakajalla vaan on kova homma selittää sille sun naapurille... :whistle:

Juu ilmoitin silloin postille siitä ja kirjoitin kirjeen päälle et on jaettu väärin ja vein tohon keltaiseen laatikkoon. Viime viikolla kävin tiputtaa vaan oikeaan luukkuun kun huomasin et oli naapurin postia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Noi postin kesätyöläiset on kyllä NIIN rasittavia :headwall:

Meilläkin posti tulee päivittäin kaksi kertaa, liekö unohtanut aina osan postista ottaa mukaansa vai mitä :headwall:

Niin no, kesäisin nyt yleisesti monissa työpaikoissa on opiskelijoita kesätyöntekijöinä ja heille voi virheitä sattua helpommin kuin vakituisille työntekijöille. Se työ kun pitää oppia ensin. Olisi kiva, jos ihmiset ymmärtäis tämänkin, eikä olis heti valittamassa...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Meilläkin posti tulee päivittäin kaksi kertaa, liekö unohtanut aina osan postista ottaa mukaansa vai mitä :headwall:

Niin no, kesäisin nyt yleisesti monissa työpaikoissa on opiskelijoita kesätyöntekijöinä ja heille voi virheitä sattua helpommin kuin vakituisille työntekijöille. Se työ kun pitää oppia ensin. Olisi kiva, jos ihmiset ymmärtäis tämänkin, eikä olis heti valittamassa...

Niin ja ihmiset vois vielä muistaa senkin, että ne on jotain 16 vuotiaita monet. Eikä se postin homma kuitenkaan ole ihan niin yksinkertaista.

ja se,että väliovi on kiinni ( kuten meillä yleensä aina ) vaikeuttaa sitä ison kirjeen laittamista luukusta..mulle kans tulee välillä noita maksikirjeitä,töissä kun ollaan siihen aikaan,niin saa noutaa postista,mutta toisinaan ne kirjeet on sen näkösiä,että ois yritetty tavalla tai toisella työntää luukusta sisään..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Niin ja ihmiset vois vielä muistaa senkin, että ne on jotain 16 vuotiaita monet. Eikä se postin homma kuitenkaan ole ihan niin yksinkertaista.

niinpä...Itekin kun kuulee välillä niitä täysin turhia valituksia, tulee mieleen et ihmiset varmaan oikeesti luulee, että ne postit on aamulla valmiina laatikoissa jaettavaksi ja minä, laiska jakaja vaan hyppään autoon kun kahvitauoiltani ehdin, ja viskon ne ihmisten laatikoihin.
Ja tietysti mun pitää tietää missä mikäkin maija mallikas asuu, kunnei laatikoissa ole nimiä, eikä numeroita jne.. ja posteissakin usein osoitteet miten sattuu...
Mut kun se postin homma ei menekään ihan noin =)

Yhteistyössä