Jumankauta mua sieppaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
Olen siis töissä nytten ja tuohon liikkeen eteen parkkeerasi puoli tuntia sitten(voi olla että 20min...)mutta kuitenkin siihen parkkeerasi äiti lapsensa kanssa,poika oli n.3-4v

Ajttelin kun se veti tohon parkkiin että se käy äkkiä tuossa viereisessä kaupassa pikaseen tai jotain...

Pikkupoika avasi takapenkiltä ikkunan kun se äiskä oli pois ja huusi ihan täysiä ÄITi,ÄITI!!!!Menin tuohon ulos sitten jutteleen sen pojan kanssa eikä sitä äitiä näkynyt missään!!

Aikanaan se äiti tuli sitten KENKÄKAUPAN kassin kanssa,kenkäkauppa on n.100m tästä mun työpaikasta...

Sanoin sille sitten että sun poikasi on täällä huutanut äitiä koko ajan..meinas vaan että eihän?Ikkuna vielä auki ja nää liikkeet on tässä kaupungin keskustassa ja parkkis ihan tien vieressä!

Mun kävi niin sääliksi sitä poikaa :'( :'(

Miten joku voi jättää tuollaisen pikkasen yksin autoon kun menee kenkäkauppaan ja viipyy siellä vielä liki puoli tuntia |O |O |O |O |O |O

:o tota..mulla tulee huono omatunto jo pelkästään tästä kun istun tän hetken koneella, mitä menee kahvin juontiin.. en mä sit niin huono äiti taida ollakkaan.. kyllä mulla on lapset ollu matkassa ihan kenkäkaupassakin.. jos en yksin pääse kotoa lähtemään, ni ei kyllä lapse autoon jää oottaan että tää rouva pistäytyis soppailemassa! onhan se kiva niille lapsillekki päästä katteleen ja ypisteleen ihanuuksia :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkähän takia ei ole ottanu poikaasa mukaan sinne kenkäkauppaan??

En mä käsitä kanssa miksei ottanut |O

Kenkäkauppa on kuitenkin aika isokin että kyllä siellä on tilaa mennä vaikka olis vähän vilkkaampikin tapaus.Hitto mun meni päreet ihan täysin,harmittaa kun en saanut sanottua sille äidille pahemmin..

Se poitsu oli tosi suloinen , pipo päässä siellä takapenkillä puoliksi ikkunasta ulos huuteli..

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
:o tota..mulla tulee huono omatunto jo pelkästään tästä kun istun tän hetken koneella, mitä menee kahvin juontiin.. en mä sit niin huono äiti taida ollakkaan.. kyllä mulla on lapset ollu matkassa ihan kenkäkaupassakin.. jos en yksin pääse kotoa lähtemään, ni ei kyllä lapse autoon jää oottaan että tää rouva pistäytyis soppailemassa! onhan se kiva niille lapsillekki päästä katteleen ja ypisteleen ihanuuksia :)

Niin ja kun kenkäkaupassa ei tosiaan tarvii pelätä että menis edes rikki mitään,vaikka ei siltikään saa jättää ikinä yksin tollain
:'(

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
mä kävin just citymarketissa 6v, 4v, 3v ja 4viikkosen kanssa eikä mitään ongelmaa :)
että miten pöljä pitää olla ettei viiti ottaa yhtä lasta mukaansa!

niimpä! ja mulla ei oo nuo lapset todellakaan sieltä kaikkein rauhallisimmasta päästä vaan virtaa löytyy..eikä silti ole suurempia ongelmia ollu liikkumisessa..

Täytyy todeta, että en minä kyllä ymmärrä sitäkään, että joku menee sinne juttelemaan pojalle ja samalla ehkä säikyttämään hänet. Joillakin on tapa jättää lapsia autoon jo ihan pienestä pitäen, eikä lapset sitä asiaa pidä mitenkään pahana. Mutta jos joku vieras menee siihen ja ikään kuin ruokkii sitä pahaa oloa niin se lapsi ei rauhoitukaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne, koska todennäköisesti myös teidän omassa vanhemmuudessa on jotain sellaista mitä teitä parempi äiti ei voi ymmärtää, mutta ymmärtää ehkä olla puuttumatta tilanteeseen.

En jaksa koko tilannetta ihan tarkkaan selittää mutta ison marketin parkkipaikalla oli vauva yksin autossa noin tunnin, nukkui mutta entäs jos olisi herännyt? Kun äiti tuli kaupasta oli poliisit ja joku sosiaalityöntekijä odottamassa, veikkaan että miettii toisen kerran että jättääkö enää vauvaansa autoon..

Täytyy todeta, että en minä kyllä ymmärrä sitäkään, että joku menee sinne juttelemaan pojalle ja samalla ehkä säikyttämään hänet. Joillakin on tapa jättää lapsia autoon jo ihan pienestä pitäen, eikä lapset sitä asiaa pidä mitenkään pahana. Mutta jos joku vieras menee siihen ja ikään kuin ruokkii sitä pahaa oloa niin se lapsi ei rauhoitukaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne, koska todennäköisesti myös teidän omassa vanhemmuudessa on jotain sellaista mitä teitä parempi äiti ei voi ymmärtää, mutta ymmärtää ehkä olla puuttumatta tilanteeseen.

Olet mielipiteeseesi oikeutettu,kaikki me aatellaan aina jostain erilailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
En jaksa koko tilannetta ihan tarkkaan selittää mutta ison marketin parkkipaikalla oli vauva yksin autossa noin tunnin, nukkui mutta entäs jos olisi herännyt? Kun äiti tuli kaupasta oli poliisit ja joku sosiaalityöntekijä odottamassa, veikkaan että miettii toisen kerran että jättääkö enää vauvaansa autoon..

Joo, näitä aina joskus näkee. Surullista. :| Mulla on kanssa yksi kaveri, joka jättää lapsensa ihan surutta autoon (3 lasta) odottelemaan kauppareissujaan. Lapset on siihen tottunut, eivät itke tms. mutta mua hirvittää, jos se vanhin vaikka vetää käsijarrun irti tms.

Olen mäkin jättänyt muksun/muksut autoon n. minuutiksi jos haen maitopurkin tai vien kirjeen postiin tosin, mutta en kyllä uskaltaisi ihan koko kauppaa käydä läpi...

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
minkäs ikäisen mupelon sitten vois jättää autoon ns.huoletta yksikseen?

No huoletta ei varmaan minkään ikäistä. :whistle: Sen ikäisen, joka osaa itse avata turvavyöt jos tulee vaikka tulipalo, joka ymmärtää, että käsijarruun ei kosketa eikä mahdollisia autossa olevia avaimia käytetä ja sellaista, joka ei karkaa autosta. :saint: Niin ja sellaisen, joka osaa tulla etsimään, jos tulee joku hätä.

Kouluikäisen vissiin? Tosin riippuu tapauksesta.

Taisi kolahtaa?

Jos näkee, että lasta kohdellaan kaltoin, vaikka pahoinpidellään, vanhemmat juoppoja tai muuten vaan kasvaa huonossa kodissa niin pitäisi pitää vaan huoli omista asioista, koska ei itsekään täydellisiä olla?

Tosi outo ajattelutapa.

Yhteistyössä