Jumankauta mua sieppaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy todeta, että en minä kyllä ymmärrä sitäkään, että joku menee sinne juttelemaan pojalle ja samalla ehkä säikyttämään hänet. Joillakin on tapa jättää lapsia autoon jo ihan pienestä pitäen, eikä lapset sitä asiaa pidä mitenkään pahana. Mutta jos joku vieras menee siihen ja ikään kuin ruokkii sitä pahaa oloa niin se lapsi ei rauhoitukaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne, koska todennäköisesti myös teidän omassa vanhemmuudessa on jotain sellaista mitä teitä parempi äiti ei voi ymmärtää, mutta ymmärtää ehkä olla puuttumatta tilanteeseen.

Taisi kolahtaa?

Jos näkee, että lasta kohdellaan kaltoin, vaikka pahoinpidellään, vanhemmat juoppoja tai muuten vaan kasvaa huonossa kodissa niin pitäisi pitää vaan huoli omista asioista, koska ei itsekään täydellisiä olla?

Tosi outo ajattelutapa.

no just joo, juopoistahan tässä oli kyse. mami oli käyny kenkäkaupassa...

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:

Hän laittoi näin:
"Pitäkää huolta omista asioistanne, koska todennäköisesti myös teidän omassa vanhemmuudessa on jotain sellaista mitä teitä parempi äiti ei voi ymmärtää, mutta ymmärtää ehkä olla puuttumatta tilanteeseen."

Ainakin minusta tämä viittaa joka tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:

Hän laittoi näin:
"Pitäkää huolta omista asioistanne, koska todennäköisesti myös teidän omassa vanhemmuudessa on jotain sellaista mitä teitä parempi äiti ei voi ymmärtää, mutta ymmärtää ehkä olla puuttumatta tilanteeseen."

Ainakin minusta tämä viittaa joka tilanteeseen.

niin että heti pahimpiin pitää yhdistää

Kyllä minäkin menisin väliin, jos vanhemmat ihan kännissä örveltäisivät lasten kanssa tai löisivät lapsiaan, mutta että äiti ei saa käydä kenkäkaupassakaan yksin. Mistäs tiedätte vaikka tuo kenkäkauppareissu, kun poika on autossa, olis ollut äidin ainoa henkireikä kuukauteen. Ehkä hän ei saa lapsia hoitoon tai uskalla pyytää apua. Minusta pienempi paha on jättää lapset joskus autoon, kuin kilahtaa kerralla ja tappaa ne.

Siksihän täällä pyörii niin paljon stressaantuneita äitejä, kun kaikki pitäisi tehdä tietyllä tavalla ja edes vessassa ei saa ilman lasta käydä kuin sille voi tapahtua jotain. Minun mielestä tässä on kyse täysin kateudesta, eikä siitä että ajatellaan lapsen parasta. Kadehditaan sitä että joku uskaltaa jättää lapset autoon ja saa käydä rauhassa kaupassa, kun taas itse pitää raahata lapset joka paikkaan mukaan.

Kyllä minäkin menisin väliin, jos vanhemmat ihan kännissä örveltäisivät lasten kanssa tai löisivät lapsiaan, mutta että äiti ei saa käydä kenkäkaupassakaan yksin. Mistäs tiedätte vaikka tuo kenkäkauppareissu, kun poika on autossa, olis ollut äidin ainoa henkireikä kuukauteen. Ehkä hän ei saa lapsia hoitoon tai uskalla pyytää apua. Minusta pienempi paha on jättää lapset joskus autoon, kuin kilahtaa kerralla ja tappaa ne.

Siksihän täällä pyörii niin paljon stressaantuneita äitejä, kun kaikki pitäisi tehdä tietyllä tavalla ja edes vessassa ei saa ilman lasta käydä kuin sille voi tapahtua jotain. Minun mielestä tässä on kyse täysin kateudesta, eikä siitä että ajatellaan lapsen parasta. Kadehditaan sitä että joku uskaltaa jättää lapset autoon ja saa käydä rauhassa kaupassa, kun taas itse pitää raahata lapset joka paikkaan mukaan.

Ei itselläni ainakaan ollut kateuden tunne , erotan sen kyllä säälin ja huolen tunteesta.

Täytyy todeta, että en minä kyllä ymmärrä sitäkään, että joku menee sinne juttelemaan pojalle ja samalla ehkä säikyttämään hänet. Joillakin on tapa jättää lapsia autoon jo ihan pienestä pitäen, eikä lapset sitä asiaa pidä mitenkään pahana. Mutta jos joku vieras menee siihen ja ikään kuin ruokkii sitä pahaa oloa niin se lapsi ei rauhoitukaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne, koska todennäköisesti myös teidän omassa vanhemmuudessa on jotain sellaista mitä teitä parempi äiti ei voi ymmärtää, mutta ymmärtää ehkä olla puuttumatta tilanteeseen.

Jos se lapsi on huutanut äitiä ikkunasta niin ei voinut kaikki olla hyvin... niin tai jos se lapsi vaan huusi huvikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:

Ei itselläni ainakaan ollut kateuden tunne , erotan sen kyllä säälin ja huolen tunteesta.

Luuletko todella ettei kukaan ole koskaan säälinyt sinun lapsiasi? Uskoisin ettei sellaista äitiä löydykään, joka olisi jatkuvasti niin täydellisesti läsnä lapsilleen ettei kukaan muu ajattelisi pahaa siitä äidistä. Eihän lapsille tarvitse kuin tiuskaista kaupassa, niin aina joku säälii lasta ja ajattelee että millainenkohan hirviö tuo äiti on. Vaikka todennäköisesti kyseessä on aivan normaali ja hyvä äiti, jolla vain sattui siinä hetkessä olemaan pinna tiukalla.

Älkää äidit tuomitko toisia äitejä tietämättä taustoista mitään. Tarjotkaa apua, mutta älkää puuttuko tilanteisiin esittämällä että olette parempi äiti kuin muut. Kyllä sinäkin varmasti olet parempi äiti tuossa tilanteessa kuin se kenkäkauppaäiti, että sinä otat lapset mukaan. Mutta voi olla että tuo äiti rakastaa lapsiaan kotona, leikkii ja hulluttelee, eikä koskaan ole lapsilleen ilkeä tai sano että ei nyt. Kun taas sinä voit tehdä niin. Erilaisia me kaikki olemme, ei huono tarvitse olla jos toimii eri tavalla kuin sinä.

mun exän veljen vaimo jätti kanssa lapset autoon nukkuu kun kaupassa kävi(iso citymarket),kerran törmäsin häneen vahingossa,hieman ihmettelin kyllä. itse EN uskaltaisi niin tehdä. mutta eipä niillä siellä kyllä mitään hätää ollut. mutta jos olisi itkuhälytin jonka kantavuus riittää,ja koko ajan kuulee, niin kaipa se silloin on sama käykö jossain äkkiä ja lapsi nukkuu autos,vai onko sisällä kotona ja lapsi rattais ulkona.

Olisi tuo varmaan nykyän laitonta ym. kamalaa.

Mutta omassa lapsuudessa ei tuossa olisi ollut mitään kummallista, että lapselle sanotaa, että nyt odotat tässä. Ei hyysätty koko ajan.

En kyllä nyt käsitä miksi väkisin haluat mun kanssa tästä vääntöä saada,kun sanoin jo että sulla tottakai on oikeus omaan mielipteeseen ja totesin vain että omalla kohdallani kyse ei ollut kateuden tunteesta.

Vastaus kysymykseesi , ei en usko että kukaan ei olisi koskaan säälinyt lapsiani,enkä ole niin väittänytkään,kuten en myöskään ole väittänyt olevani joka suhteessa maailman paras äiti.

Mutta minkä minä voin sille jos nousee tunteet pintaan,suututtaa ja säälittää tuo mitä näin?

Yritänkin aina ajatella jos joskus säälin jotain tilannetta lapsen kannalta että kyllä saattaa olla vaikka mikä tilanne päällä,kiukuttelua kovin jo ennen tilannetta tms.Nyt en osannut ajatella muuta kuin sen mitä näin,lapsen yksin huutamassa äitiään.

Ja kuten sanoin jo aiemminkin , me kaikki tosiaan ajatellaan asioista eri tavalla.

Mä jätin kerran pikkusen autoon kun käväsin kukkakaupassa, hää oli sillon ihan muutaman kuukauden muistaakseni... Ja kun tulin niin auton vieressä oli mies puhelimen kanssa, oli jo kohta meinannu soittaa jonnekin... Mulla meni se 10min ja se oli liikaa, en toista kertaa kyllä ole pikkusta yksin autoon jättäny :ashamed: Hävetti oikeesti tosi paljon... Oli siis pikkunen itkeny autossa... Aattelin vaan sillon että mä nopeesti käyn etten viiti sitä raahata mukana ja sillon oli ihan rauhassa (joo tiedän :ashamed: :ashamed: :ashamed: )

En kyllä nyt käsitä miksi väkisin haluat mun kanssa tästä vääntöä saada,kun sanoin jo että sulla tottakai on oikeus omaan mielipteeseen ja totesin vain että omalla kohdallani kyse ei ollut kateuden tunteesta.

Vastaus kysymykseesi , ei en usko että kukaan ei olisi koskaan säälinyt lapsiani,enkä ole niin väittänytkään,kuten en myöskään ole väittänyt olevani joka suhteessa maailman paras äiti.

Mutta minkä minä voin sille jos nousee tunteet pintaan,suututtaa ja säälittää tuo mitä näin?

Yritänkin aina ajatella jos joskus säälin jotain tilannetta lapsen kannalta että kyllä saattaa olla vaikka mikä tilanne päällä,kiukuttelua kovin jo ennen tilannetta tms.Nyt en osannut ajatella muuta kuin sen mitä näin,lapsen yksin huutamassa äitiään.

Ei tämä mitään vääntöä ole, vaan ainakin minun puoleltani ihan vaan keskustelua asiasta. Omaan mielipiteeseen on sinullakin oikeus, minä vain en ymmärrä miksi tuo nimenomainen juttu oli sinun mielestäsi niin kamala heitteillejättö että ihan suutuit asiasta.

Minä uskon että tuollainen puuttuminen tilanteeseen, että päivystät ja odottelet äitiä pojan kanssa ei varmasti aiheuta mitään hyvää. Ja jos kyseessä todellakin on sellainen hirviöäiti ja juoppohullu, millaiseksi hänet jo heti tämän asian perusteella luokiteltiin, niin todennäköisesti poika on saanut kotona niin selkään, kun huuteli siellä. Ei siksi että äiti olisi ollut vihainen pojalle, vaan siksi että on vihainen sinulle ja syyttää poikaa siitä nolosta tilanteesta mihin tämä hänet huutelullaan laittoi. Eli voi olla että aiheutit toiminnallasi tuollaisen tilanteen. Mutta se sinua ilmeisesti ei pelota tai säälitä, jos poika sai äidin vihat päälleen sinun takia?

Mutta toivotaan että kyseessä oli kuitenkin hyvä äiti, joka vain otti asiasta opikseen, eikä jätä poikaansa enää autoon.

Ja kuten sanoin jo aiemminkin , me kaikki tosiaan ajatellaan asioista eri tavalla.

Autoja syttyy palamaan itsekseen, lapsia on palanut mukana.
Käsijarru voi pettää ja auto liukua lyhtypylvääseen, olen nähnyt usein tapahtuvan.
Lapsi voi saada oven auki ja tippua kadulle, mopo ajaa päälle.
Autoja varastetaan, lapset voi mennä mukana. Ei Suomessa ehkä myydä osiksi ( siis niitä lapsia ), ainakaan vielä, mutta maailmalla jo munuaisia on kadonnut.
Jätän lapset autoon max. 2-3 min ja näköyhteys on koko ajan oltava, muuten nostan vaikka nukkuvan syllini ja lähden sitten toimittamaan asioitani.

Ootko vähän sairas?? Kateutta, että joku uskaltaa jättää lapset autoon yksin puoleksi tunniksi?? No huh huh.. Mä en ainakaan ole pätkääkään kateellinen kyseiselle äidille. Mä saan vapaa aikaa ihan tarpeeksi. Olisin itse soittanut poliisit, jos olisin kyseise tapauksen nähnyt!!

En päivystänyt koko aikaa auton vieressä todellakaan , katselin aikani täältä sisältä ja menin sitten tuohon ulos kun poika roikkui puoliksi ikkunasta ulos,pelkäsin että se lähtee sieltä autosta.

Sanoin vain pojalle että kyllä se äiti sieltä varmasti kohta tulee ja jotain muuta tyhjänpäiväistä päälle vielä.

Enkä äidillekkään raivonnut vaan sanoin että poikasi on huutanut täällä äitiään ja tunkenut ikkunasta puoliksi ulos.Toivotaan juu että ei jättäisi enään autoon , kun nyt ainakin tietää että se poika saattaa kiivetä sinne ikkunaan roikkumaan ja kiljua äitiä jos on poissa pidempään.

En ole lukenut mistään juoppoudesta,jossain se varmasti lukee,muttei minun kirjoittamana.

Arka aihe, täytyy myöntää. Muistan elämäni loppuun sen tapauksen, kun vanhempani menivät torille ja minä jäin - olin vasta lukiossa... - enivei, yksin autoon, jonka sivuikkuna oli auki, olihan lämmin kesäpäivä, niin eikös joku Kämäräinen työntänyt kätensä siitä ikkunasta ja sanonut: "Minä olen Kämäräinen, päivää!" - Neuvokaa nyt kuinka saan mielestäni tuon tapauksen?

Kaikki vanhemmat, jotka minä tunnen, jotka jättävät lapsensa joskus autoon, ovat "hyviä" vanhempia, lapsista välitetään ja huolehditaan, mutta aina heidän kauppakäyttäytymistään ei jakseta katsella ja siksi he jäävät autoon.
Ei ole kyse sen vakavammasta asiasta ja lastensuojelu kuuluu ihan joillekin muille lapsille.

Kaikki vanhemmat, jotka minä tunnen, jotka jättävät lapsensa joskus autoon, ovat "hyviä" vanhempia, lapsista välitetään ja huolehditaan, mutta aina heidän kauppakäyttäytymistään ei jakseta katsella ja siksi he jäävät autoon.
Ei ole kyse sen vakavammasta asiasta ja lastensuojelu kuuluu ihan joillekin muille lapsille.

Jos lapsi ei osaa käyttäytyä kaupassa, hänen paikka on kotona ei autossa!! Ette voi olla tosissanne, että lapsen kuuluu ja saa jättää autoon odottamaan ihan tosta noin vaan!!??!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Arka aihe, täytyy myöntää. Muistan elämäni loppuun sen tapauksen, kun vanhempani menivät torille ja minä jäin - olin vasta lukiossa... - enivei, yksin autoon, jonka sivuikkuna oli auki, olihan lämmin kesäpäivä, niin eikös joku Kämäräinen työntänyt kätensä siitä ikkunasta ja sanonut: "Minä olen Kämäräinen, päivää!" - Neuvokaa nyt kuinka saan mielestäni tuon tapauksen?

onneks jättivät ikkunan auki ettet läkähtänyt, mutta onko kämäräinen nyt sun ukkos?
siis susta on ihan normaalia että pieniä (alle kouluikäisiäkin) lapsia jätetään autoon? tiedän tapauksen jossa oli lapset 2,4, 6v autossa kun mamma kävi kaupassa, tuli takas ja keskimmäinen oli vaan auton vieressä. äiti kysyy missä muut on? niin keskimmäinen vahtii autoa ja isoin oli lähtenyt pienintä viemään äitiä etsimään kun oli itkenyt. no aikansa seikkailivat ristiin rastiin ja 1½tunnin päästä oli perhe kasassa. mitään ei tapahtunut, mutta mitä kaikkea olis voinu tapahtua 2 ja 6 v keskenään kauppakeskuksessa! =)

Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:

Jos lapsi ei osaa käyttäytyä kaupassa, hänen paikka on kotona ei autossa!! Ette voi olla tosissanne, että lapsen kuuluu ja saa jättää autoon odottamaan ihan tosta noin vaan!!??!!!

Siis parempi jättää 4-vuotias kotiin??? Hulluko sinä olet?? Kaikilla ei ole miestä eikä mummoa jolle lapsen voi viedä. Minun mielestä lapsen saa jättää autoon, jos se ei ole lapselle ongelma. Jätättehän tekin lapsia mummoille hoitoon että pääsette juopottelemaan, vaikka minä en sitä hyväksyisikään. Tärkeintä on lapsi, ei se mitä muut palstalaiset sanoo.

Ohhoh, uskomaton juttu. Mä en keskustassa jättäis lasta yksikseen autoon missään tilanteessa, vaikka esikoinen onkin jo ekaluokkalainen. Vauvaa nyt en muutenkaan hetkeksi jättäis silmistäni... Täällä (pieni, rauhallinen kunta) voin lähikaupassa käydessäni jättää esikoisen autoon, kun kipaisen nopeasti hakemaan esim.maitoa. Ja hän siis haluaa jo jäädä lukemaan lehteä tms, ja hänen kanssaan on asioista keskusteltu, ei siis tee mitään "typerää" eikä lähde parkkipaikalle juoksentelemaan. Lähellä ei silti edes ole mitään vilkkaasti liikennenöityjä teitä ja kaupan ikkunasta vielä näen autoon. Ja kyseessä siis tosiaan jo tuo pian 7-vuotias.

Olen siis töissä nytten ja tuohon liikkeen eteen parkkeerasi puoli tuntia sitten(voi olla että 20min...)mutta kuitenkin siihen parkkeerasi äiti lapsensa kanssa,poika oli n.3-4v

Ajttelin kun se veti tohon parkkiin että se käy äkkiä tuossa viereisessä kaupassa pikaseen tai jotain...

Pikkupoika avasi takapenkiltä ikkunan kun se äiskä oli pois ja huusi ihan täysiä ÄITi,ÄITI!!!!Menin tuohon ulos sitten jutteleen sen pojan kanssa eikä sitä äitiä näkynyt missään!!

Aikanaan se äiti tuli sitten KENKÄKAUPAN kassin kanssa,kenkäkauppa on n.100m tästä mun työpaikasta...

Sanoin sille sitten että sun poikasi on täällä huutanut äitiä koko ajan..meinas vaan että eihän?Ikkuna vielä auki ja nää liikkeet on tässä kaupungin keskustassa ja parkkis ihan tien vieressä!

Mun kävi niin sääliksi sitä poikaa :'( :'(

Miten joku voi jättää tuollaisen pikkasen yksin autoon kun menee kenkäkauppaan ja viipyy siellä vielä liki puoli tuntia |O |O |O |O |O |O

Soita Karpolle!!!!!

Yhteistyössä