Junalla yksin 2 ja 3-vuotiaiden lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meneekö hermot?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meneekö hermot?

Vieras
Pitäis lähteä junalla reissuun tuollaisten alle kolmevuotiaiden kanssa? Miten toimitaan, ostanko perhelipun että saan kaksi istumapaikkaa? Kolmella paikallakaan ei oikeen mitään tehdä kun ei kumpaakaan lasta voi vielä laittaa yksikseen ventovieraan viereen.

Ja miten sitten kun juna saapuu asemalle ja pitäis taksilla liikkua, tarviiko tilata turvaistuimet jostain etukäteen ja mitähän se kustantaa? Vai oletteko menneet vaan taksiin ilman mitään tilauksia? Ottavatko kyytiin? Kumpikaan ei ole siis enää ihan vauva, mutta melko pieniä kuitenkin lantiovöihin...

Kuule hei, minä olen matkustanut lasteni kanssa ihan vaan taksissa. Lantiovyötä käyttänyt ja junassa normaalit paikat. Maalaisjärjellä on menty ei takseissa ole istuimia yms. ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla...

Hermojen helpotukseksi. Kysäseppä onko perhehytti vapaa :).

Hintaa ei tuu yhtään lisää ja käytössä teillä mukavan kokoinen hytti. Missä on jopa tilaa hieman pienten liikkuakkin.

Tuo on kyllä ihan paras jos lasten kanssa matkustaa. Pikkasen reviiriä liikkua muttei kuitenkaan tarvi koko aikaa huolehtia että pyörivätkö ympäri vaunua. Niin ja rauhallisempaa pienemmässä hytissä.

mihin junaan oot menossa? jos on ruuhkajuna(tyyliin perjantai-iltapäivä hiihtolomaviikon alkaessa) eikä rahasta pulaa nii kantsii ehkä harkita kuiteknin sitä kolmata paikkaa, tosin se on aika kallis kun pitää maksaa lastenlipun hinta. ne paikat kannattais pyytää sit niin että on vastakkaiset paikat, tai allergiahyttiin tai tosiaan perhehyttiin. tai sit niin että laitat lapset istumaan välillä vierekkäin niin saat itse istua rauhassa jonkun vieraan vieressä :) jos on rauhallisempi aika päivästä niin istumapaikka toiselle lapselle saattaa löyty jokatapauksessa. ic junissa on hyvä leikkipaikka just ton ikäisille, muutenkin jos on rattaat mukana niin kannattaa pyytää siihen palveluvaunuun(missä alakerrassa tilaa rattaille, yläkerrassa leikkipaikka)

Kiitos vinkeistä. Toiseen suuntaan näyttää olevan intercity ja toiseen tavallinen pikajuna. Hermoja kysyy siis ainakin se paluumatka. Ei auta kuin varata kirjoja ja eväitä...

Toi taksihomma stressasi eniten, mutta hyvä tietää että ottavat kyytiin. En mä yksin oikeen mitenään mitään istuimia saisi mukana kuljetettuakaan.

Autolla ei mennä siks että vain minulla on talviloma, mies on tuon viikon töissä ja tarttee täällä autoa. Eikä viitsisi laittaa ukkoa ajamaan meitä edestakaisin autollakaan 300km matkaa... Junalla reissuun menee koko päivä mutta ei tarvii kenenkään ajaa pimeällä takas väsyneenä.

tarviiko mies autoa töissä vai vaan työmatkoihin? meillä tehty niin että kulkee ko viikon sit julkisilla/kimppakyydeillä töihin (eitietysti kaikilta onnistu) kun auto on niin paljon kätevämpi ja turvallisempi kuin taksi ilman istuimia- kun kyseessä siis yksi aikuinen ja kaksi lasta. eri asia on jos jokaiselle lapselle on syli taksissa. ellei auto järjesty niin peesaan kyllä kans tota perhehyttiä tai 1+1 paikkaa leikkivaunusta.

Yhteistyössä