Juoksemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Onko kukaan huomannu samaa, että juoksun jälkeen tulis tosi huono ja oksettava olo? Oon aloittanu juoksuharrastuksen uudestaan pitkästä aikaa ja aika reppaalla tahdilla aloitin. Nyt tämän päivän lenkin jälkeen ollut tosi oksettava olo vaikka kävin jo aamulla. :o Voiskohan se johtua jostan vatsalihaksista tms? Lenkin jälkeen ja lopussa sen aikana olin kyllä aivan puhki, en meinannu henkeä saada.

Liikaa liikaa! Joko vauhtia tai matkaa.

Lisäksi oon huomannu itsessäni sen, että pitää syödä kunnolla 2 tuntia ennen lenkille lähtöä. Yhtään aikaisemmin ei ainakaan mun kannata lähteä juoksemaan, muuten oksettaa eikä tahdo oikein jaksaakaan.

se johtuu ihan siitä, että juoksu on sillä hetkellä liian rasittava kokemus sun keholle. Mä juoksen paljon, mutta joskus jos vedän sika kovan lenkin ja juoksen pitkän matkan (esim. 13 km) lujaa (n. 12-14 km/h) niin silloin saattaa tulla oksennus kurkkuun ja vatsakin menee ripulille :( Tossa pari kk sitten näin juuri tapahtui ja sinä päivänä oli myös tosi kuuma ja vettä join koko matkan aikana n. puoli litraa.
Miten pitkää lenkkiä juokset ja kauanko matkassa menee aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Pikaisesti laskien mä taidan juosta hölköttää alun lämmittelykävelyineen jotain 8,5-9 km tunnissa. Ihan vihreä koko asiassa... onkohan se millainen 'vauhti'?

9km tunnissa on ihan ok vauhti. Se on sellasta reipasta hölkkää. Sit jostain 10 km/h ylös päin alkaa olla jo juoksua :)

Ehkä mä menin vaan liian kovaa. On vähän hankala vielä säädellä nopeutta. Pitää himmata vauhtia. Matkaa en osaa sanoa, mutta puoli tuntia juoksen. Arvelisin noin 5-6km. Vaikea sanoa...

Alkuperäinen kirjoittaja juoksija kans:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Pikaisesti laskien mä taidan juosta hölköttää alun lämmittelykävelyineen jotain 8,5-9 km tunnissa. Ihan vihreä koko asiassa... onkohan se millainen 'vauhti'?

9km tunnissa on ihan ok vauhti. Se on sellasta reipasta hölkkää. Sit jostain 10 km/h ylös päin alkaa olla jo juoksua :)

:flower: siispä jatkan valitsemallani tiellä! :D

Yhteistyössä