Juoksu- vai maastokengät kun kävelen reipasta vauhtia päivittäin 10 km lenkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työmatkakävelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työmatkakävelijä

Vieras
Työmatka kävellen 10 km/suunta ja kävelen joko töihin tai töistä kotiin tuon matkan sellaista sykettä nostavaa reipasta vauhtia. Lähes koko matka on mäkistä sora- ja hiekkatietä metsässä ja pieni osuus asfalttia.

Suosittelen ostamaan kahdet kengät. Jalat tykkää vaihtelusta. Vietät kertomasi mukaan aikaa jalkojesi päällä paljon.
Toiset voisi olla vaikka ne vedenpitävät. :) Itse ehkä hommaisin sekä vaelluskengät(pitää vettä) ja sitten vielä juoksukengät (kuka kieltää sen ettei nämäkään voisi pitää vettä). Mulla ainakin jalat jotekin väsyy ja tympääntyy jos vippailen pitkään samoissa kengissä. Omistan kahdet vaellustöppöset, yhdet vaelluslenkkarit ja yhdet juoksulenkkarit (ja geelipohjalliset) ja kaikki käytössä.

Varmaan pitää kahdet kengät hankkia. Josko sitä ostaisi yhdet juoksukengät ja yhdet vaelluskengät. Yhdet Adidaksen "markettilenkkarit" mulla on, mutta ne on joteskin tosi huonot mun jalalle.

raskaita vaelluskenkia ainakaan :D kun nykyisin vaelletaankin verkkomaastolenkkareissa, koska vaelluskenkien paino on liikaa (ja kuivuvat huonosti). Yksi kilo kengissa vastaa viitta repussa. Painavat kengat hidastavat ihan turhaan menoa.

Yhteistyössä