Juoksuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko meidän koira jotenkin erikoinen tapaus kun en ole kuullut että tutut narttukoirat käyttäytyisivät ennen juoksua kuten meidä lapukka... Nyt on kaksi kertaa pissannut lattialle yöllä ja vieläpä sängyn alle! Koira sitten siellä nukkunut omassa pissassaan ja joka paikka ón kusessa ja haisee kamalalle! Koira ei ole edes yrittänyt herättää meitä kuten yleensä jos on ollut hätä!
Toinen mitä ollaan kauhisteltu on et juoksun alla koirasta (en tiedä voiko liittyä anaalirauhasiin?) lähtee sellainen vanhentuneen ja limaisen kalan haju että meinaan oksentaa sen vuoksi! Haju on aina vaan joka juoksun myötä voimistunut ja nyt koira sattui makaamaan sohvalla ja haju ei lähde pois! Tänään vieraat kauhistelivat hirveää löyhkää ja mua nolotti :ashamed:
Ollaan niin kyllästyneitä kun juoksuja on kolme vuodessa ja vuoto kestää aina 2,5 viikkoa kerrallaan ja sitä tulee! Meidän koira on vasta pari vuotias... Ollaan vakavasti harkittu kohdun poistoa, mutta en haluaisi että koiran luonne muuttuisi sen vuoksi kuten olen uroksille kuullut käyvän kun niistä tehdään eunukkeja... Onko kellään kohdunpoistosta kokemuksia?
On kurjaa elää koiran kanssa ja olla sille vihainen vaikka tavallaan se ei ole tehnyt tahallaan pahaa...

Tuo pissaaminen juoksujen alla on ihan tavallista. Kyllä minä tuossa tilanteessa leikkaisin nartun, ainakaan minä en tiedä yhtään narttua, jolla luonne olisi muuttunut sterilisaation myötä.

ihan normaalia käytöstä+haju.ainut vain että koiralle on aika rankkaa kun juoksu on 3 krt vuodessa(siis psyykkeelle rankkaa)mie sinuna kokeilisin vaihtoehto hoitoja tai koiran leikkausta.mulla on ollu 2 leikattua narttua käytös ei muuttunut muuta kuin parempaan suuntaan.kaikki tyhmät hormooni viiraukset jäi pois B) ja koirista tuli pentumaisempia.
urokset kärsivät leikkauksista enemmän kuin nartut

miksi koiralle pitäisi olla vihainen, koska toi on ihan normaalia käytästä juoksuselle nartulle, itseasiassa toi on vielä todella pientä. jos nartulla on juoksut 3 kertaa vuodessa, niin ehdottomasti suosittelen leikkausta. kastraatio ei koiraa pahenna, vaan pikemminkin parantaa... lapukan kanssa vaan pitää olla erittäin tarkka ruokinnan kanssa, koska ovat muutenki niin herkkiä lihomaan. eläinkaupasta saa sellasta ainetta, joka poistaa virtsan hajua. en muista nimeä, mutta toimii todella hyvin.

Takapuolen suihkuttelua vedellä hännän alta vaan, sillä se haju lähtee parhaiten! Eikä oo suuri vaiva. Meilläkin pissattiin sänkyyn ennen juoksua, vieläpä kylässä! kyllä hävetti. koira kun muuten on täysin varmasti sisäsiisti. Ei pissaa vaikka millane hätä ois sisälle. Muutenkin käyttäytyy sekopäisesti, murisee ja haukkuu olemattomille ja pelkää kynääkin!

Yhteistyössä