juomaton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
onko ketää muita, jotka ei käytä alkoholia? siis johtuen siitä ettei vain halua käyttää ( EI RASKAUS, USKONTO YM. SYYSTÄ) jos on,miten jaksatte kuunnella kysymystä: miks et sä juo?

Itse olin vuosia streittari ja siihen siis kuului alkoholittomuus. Ei mua tympinyt pahemmin, vastasin vaan ettei kiinnosta, huvita jne. Muutamalla napakalla sanalla saa kuitattua kysymykset.
Nykyään juon alkoholia mutta ruokavalioon liittyen tulee edelleen kysymyksiä, vastaan ihan mielelläni. Ihmiset ovat uteliaita eivätkä inhottavia.

Minä en juo ja siks kun en haluu :) ja aika turhauttavaa on selitellä että ei juo ja että ei vaan haluu. Joskus sattuu niin että munki glögi on "vahingossa" aikuisten juoma vaikka isäntäväki tietää että en juo ynnä muuta :/ Joskus oon ottanu saman skuppa lasin ku muutki ja haahuillu se kädessä koko illan (juu kiitti mulla on tässä vielä) kun ei aina jaksa selitellä.

no mulle tuli alko kielto haimatulehduksen takia. tulehduksen syyn selvittely vielä kesken. mut alkoholiin ei tarvii enää koskea, eikä kyllä tee edes mieli. en ole muutenkaan juonu kun kerran tai kaks vuodessa.
uteliaille sanon vain etten käytä.

heips on meitä muitakin ,jotka ei käytä alkoholia.... Hyvin jaksaa kuunnella kun kattelee sellasten olotilaa seuraavana päivänä kun ovat juoneet.... itellä ei pää särje ja pääsee sängystä ylös ilman huonovointisuutta :). Kaverit oppivat noin 10 vuodessa, että en juo ja aina on kuski saatavilla.... Nykyään se on itsestäänselvyys että en ota mitään. Eikä minua haittaa vaikka muut juovat... Itse haluan pitää kontrollin päällä eikä tuu tehtyä mitään peruuttamatonta kännisekoilujen takia... Elämä juovuttaa ja hauskaa on kiva pitää selvinpäin.... ja muistaakin vielä tekemisensä :).

No, itse en ole sellainen... Mutta äitini käytti alkoholia ensimmäisen kerran noin 40-vuotiaana. Ja sitä ennen juhlissa ei ollut jaksanut selitellä juomattomuutaan, vaan kaatanut salaa juomansa kukkamultiin :D Mitenhän kyläpaikkojen kukat on jaksanu??? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä:
No, itse en ole sellainen... Mutta äitini käytti alkoholia ensimmäisen kerran noin 40-vuotiaana. Ja sitä ennen juhlissa ei ollut jaksanut selitellä juomattomuutaan, vaan kaatanut salaa juomansa kukkamultiin :D Mitenhän kyläpaikkojen kukat on jaksanu??? :)

Määki on tehny tolleen :) terkkuja vaan kyläpaikoihin joiden kukat voi virkeesti :)