Juoruilevat akat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peter
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peter

Vieras
Vaimon ystävien lempiharrastus näyttää olevan meidän perheen mustamaalaaminen ja perättömien huhujen levittäminen. Vaimoni kärsii tästä ja valittaa sitten minulle. Olen sanonut, että käskee näiden akkojen painua vittuun. Miksi pitäis tämmöisten kanssa olla tekemisissä?

No, ongelma on se, että vaimo saisi toivottaa kaikki naisystävänsä vittuun... Ja sitten olisi yksinäistä.

Onko reagointini mielestänne kohtuullista ja oikein? Vai pitäisikö minun hyväksyä moinen normaalina juttuna? Naiset vain ovat sellaisia...

Esim. yksi näistä keksi sellaisen jutun, että meillä on kotona bordelli ja vaimoni jakaa persettä rahasta kaikille, jotka vain haluaa. Oli kuulema käynyt ilmi, kun poliisi oli alkanut tutkimaan asiaa.

Mielestäni moisen jutun keksijää ja näiden juttujen levittäjiä ei voi ainakaan ystävinä pitää. Ja todella mautonta ja härskiä!

Mainittakoon, että itse olen koulun rehtori, on helvetin epätodennäköistä, että vaimoni jakaisi persettä rahasta. Päinvastoin, perhe-elämämme on suorastaan ällöttävän keskiluokkaisen hyvää ja turvallista. Osallistumme seurakunnan toimintaa jne. Siinä on bordellit kaukana.

Joo, toinen "ystävä" levitti tätä juttua ja kun vaimo kyseli, että mitä tämä on, niin muka mietti, että tämä bordelli-juttu voisi olla MAHDOLLINEN.

Anna mun kaikki kestää! Ja en kestä, aion nämä akat, jos seuraavan kerran vielä kehtaavat nokkaansa näyttää meillä, toivottaa huitsun Nevadaan.

Joo, tuo oli yksi esimerkki, mutta näitä löytyy loputtomasti lissää.

Perusjuttua on myös se, että joko minä tai vaimo pettää. Esim. kun vaimon tuttu jostain, nainen, joka oli unohtanut vaimoni puhelinnumeron, tuli kyselemään sitä työpaikaltani (siis minulta) niin lukematon määrä akkoja ilmoitti heti vaimolleni, että minut on nähty jonkun "toisen naisen" seurassa. Kerroin vaimolle, että joku oli käynyt häntä kyselemässä työpaikallani ja ennustin, että tästä varmaan halloo syntyy. (Kyseinen nainen otti vielä saman tien yhteyttä vaimoon ja tuli meille kyläänkin samana päivänä).

Yllättys minulle oli, että niin vitun moni akka innostui juoruamaan ja olin hämmästynyt, koska nainen vain kävi ja annoin vaimon puhelinnumeron. Tähän kului aikaa ehkä yksi minuutti. Millään ne, jotka kaikki väittivät nähneensä kyseisen naisen, eivät oikeasti ole voineet häntä nähdä. Eli eivät ole voineet olla juoruketjussa silminnäkijöinä, vaikka niin vaimolle kirkkain silmin väittivätkin.

Vaimoni luottaa minuun ja minä häneen, joten tässä suhteessa ei meillä ole mitään epäilyksiä. Mutta noloa moinen on ja ei paljon kiinnostais kuunnella.

Mistähän moinen käytös voi johtua? Mikä on MOTIIVI?

Vaimolla on laaja naisystävien piiri ja minulla on mielestäni hyvät perusteet toivottaa koko sakki "perseeseen". Voiko tämän yleistää kaikkiin akkoihin? Itse olen alkanut yleistämään ja en edes halua puhua kenenkään naispuolisen kanssa, paitsi viran puolesta, silloin kun siitä maksetaan palkkaa.

Vituttaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja peter:
...akkojen painua vittuun....toivottaa kaikki naisystävänsä vittuun... vaimoni jakaa persettä rahasta...... itse olen koulun rehtori, on helvetin epätodennäköistä, että vaimoni jakaisi persettä rahasta. .... toivottaa koko sakki "perseeseen".

Vituttaa!!!

Ottaisin lapseni pois koulusta, jossa on noin kaunopuheinen rehtori.

Jos ap:n tarina totta, niin nostakaa kunnianloukkaussyytteet noista herjaamisista. Eiköhän suut mene suppuun, kun tulee parin tonnin korvausvaade ja oikeudenkäyntikulut päälle.

Teidätkö muka jonkun ihmisen, joka ei joskus juoruaisi? Et ihan varmasti, itsekin teet sitä täällä anonyymisti ja varmaan omille kavereillesi livenäkin.

Sanopa koulu, jossa olet rehtorina. Lähetän kirjoitusnäytteen paikkakuntasi sivistyslautakunnalle.

No just, heti täällä ollaan vetoamassa siihen, että ap on rehtori. Anteeksi vaan, mutta eivätköhän ne rehtoritkin ole ihmisisä siinä missä me muutkin pulliaiset!!!!
Ymmärrän täysin suuttumuksesi, en tosin ymmärrä vaimoasi, miten hän voi vielä olla ystäviä sellaisten kanssa, jotka juoruavat hänen olevan H.... Eikö ystävien pitäisi oikaista kyseisiä juoruja ja pitää ystävänsä puolta? Parempi kun pääsisitte eroon koko ihmisistä! Ja olen samoilla linjoilla tulen kanssa, että nostakaa kunnianloukkaussyytteet.

Samaa mieltä nimimerkin "Myös ope" -kanssa. Ihme moralisointia rehtorin kiroilusta, ihmisiä ne on rehtoritkin. Ja parempi varmaan tunteitaan tuulettaa täällä netissä (vaikka vähän värikkäimmin sanakääntein) kuin tuolla ulkomaailmassa.

Neuvoksi rehtorille: Hankkiutukaa nopeasti eroon mokomista "ystävistä"! Nostakaa se kunnianloukkaussyyte ja älkää sen jälkeen olko missään tekemisissä niiden "ystävien" kanssa. Tuollaiset ihmiset haluavat tuhota avioliittonne ja elämänne ihan silkkaa kateuttaan ja pikkusieluisuuttaan. He ovat ihmiskunnan pohjasakkaa, pysytelkää loitolla heistä.

Viisainta olisi kyllä elää aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut, ei kannata reagoida millään tavalla, koska itse tiedät totuuden ja sen pitäisi riittää.

Mutta jos juoruajat huomaavat, että he voivat vaikuttaa asioihin, niin hauskaahan se on jatkaa.
Korkeintaan kahdenkesken voi heti kommentoida ja kysyä mitä tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja peter:
Vaimon ystävien lempiharrastus näyttää olevan meidän perheen mustamaalaaminen ja perättömien huhujen levittäminen. Vaimoni kärsii tästä ja valittaa sitten minulle. Olen sanonut, että käskee näiden akkojen painua vittuun. Miksi pitäis tämmöisten kanssa olla tekemisissä?

No, ongelma on se, että vaimo saisi toivottaa kaikki naisystävänsä vittuun... Ja sitten olisi yksinäistä.

Onko reagointini mielestänne kohtuullista ja oikein? Vai pitäisikö minun hyväksyä moinen normaalina juttuna? Naiset vain ovat sellaisia...

Esim. yksi näistä keksi sellaisen jutun, että meillä on kotona bordelli ja vaimoni jakaa persettä rahasta kaikille, jotka vain haluaa. Oli kuulema käynyt ilmi, kun poliisi oli alkanut tutkimaan asiaa.

Mielestäni moisen jutun keksijää ja näiden juttujen levittäjiä ei voi ainakaan ystävinä pitää. Ja todella mautonta ja härskiä!

Mainittakoon, että itse olen koulun rehtori, on helvetin epätodennäköistä, että vaimoni jakaisi persettä rahasta. Päinvastoin, perhe-elämämme on suorastaan ällöttävän keskiluokkaisen hyvää ja turvallista. Osallistumme seurakunnan toimintaa jne. Siinä on bordellit kaukana.

Joo, toinen "ystävä" levitti tätä juttua ja kun vaimo kyseli, että mitä tämä on, niin muka mietti, että tämä bordelli-juttu voisi olla MAHDOLLINEN.

Anna mun kaikki kestää! Ja en kestä, aion nämä akat, jos seuraavan kerran vielä kehtaavat nokkaansa näyttää meillä, toivottaa huitsun Nevadaan.

Joo, tuo oli yksi esimerkki, mutta näitä löytyy loputtomasti lissää.

Perusjuttua on myös se, että joko minä tai vaimo pettää. Esim. kun vaimon tuttu jostain, nainen, joka oli unohtanut vaimoni puhelinnumeron, tuli kyselemään sitä työpaikaltani (siis minulta) niin lukematon määrä akkoja ilmoitti heti vaimolleni, että minut on nähty jonkun "toisen naisen" seurassa. Kerroin vaimolle, että joku oli käynyt häntä kyselemässä työpaikallani ja ennustin, että tästä varmaan halloo syntyy. (Kyseinen nainen otti vielä saman tien yhteyttä vaimoon ja tuli meille kyläänkin samana päivänä).

Yllättys minulle oli, että niin vitun moni akka innostui juoruamaan ja olin hämmästynyt, koska nainen vain kävi ja annoin vaimon puhelinnumeron. Tähän kului aikaa ehkä yksi minuutti. Millään ne, jotka kaikki väittivät nähneensä kyseisen naisen, eivät oikeasti ole voineet häntä nähdä. Eli eivät ole voineet olla juoruketjussa silminnäkijöinä, vaikka niin vaimolle kirkkain silmin väittivätkin.

Vaimoni luottaa minuun ja minä häneen, joten tässä suhteessa ei meillä ole mitään epäilyksiä. Mutta noloa moinen on ja ei paljon kiinnostais kuunnella.

Mistähän moinen käytös voi johtua? Mikä on MOTIIVI?

Vaimolla on laaja naisystävien piiri ja minulla on mielestäni hyvät perusteet toivottaa koko sakki "perseeseen". Voiko tämän yleistää kaikkiin akkoihin? Itse olen alkanut yleistämään ja en edes halua puhua kenenkään naispuolisen kanssa, paitsi viran puolesta, silloin kun siitä maksetaan palkkaa.

Vituttaa!!!

Moiks rehtori.
Sootvissiin jotenki luuseri..ei tuo sun kirijootukses nii hääppöne ollu.
En viihtiny ees lopuun lukkea ku vastasian.

Kirijotellan vaan mitä sylyki suuhun tuo..moiks ..niinku nuoret sannoo.

Joo, se on kai sitten niin, että jos ammatti on opettaja tai rehtori, niin automaattisesti siitä jotenkin johtuu, että kyseessä on provo-viesti. Mielenkiintoista logiikkaa! Joku on siivooja, joku ministeri, itse nyt satun tienaamaan elantoni rehtorina. Sorry!

Ja itse viittasin tähän rehtori-juttuun siinä mielessä, että odotukset tietynlaisesta roolinmukaisesta käytöksestä ovat kovat (ei saa edes kiroilla, HUI!). Niinpä omituiset mutinat jostain huoraamisista kuulostavat minusta järjettömiltä.

Sosiaalisen asemani perusteella en myöskään odottaisi, että alennutaan puhumaan jostain huorauksesta, jotain tasoa odottaisin myös mustamaalaamisessa.

Ja en, en ole luuseri ja ehkä tästä onkin juuri kysymys: minulla ja perheelläni menee siinä mielessä hyvin, että olemme onnistuneet toteuttamaan tiettyjä asioita, joita ainakin jotkut pitävät arvossa. On uusi omakotitalo. On vauva.

Mutta, mutta: olen kyllä nähnyt isompia ja hienompiakin taloja rakennetun ja ainakin tilastoista voisi päätellä, että jotkut muutkin ihmiset ovat saaneet lapsia aikaiseksi. Miksi moisesta pitäisi olla kateellinen niin, että ryhtyy ilkeäksi?

Ehkä tässä toisaalta on vähän vaimonkin vikkaa, hän on kova kehumaan ja esittelemään "onneaan". Olen koettanut sanoa, että pitäisi matalampaa profiilia.

Oikeuteen en viitsi lähteä, luultavasti tulen noudattamaan neuvoa, jossa käskettiin olla reagoimatta mitenkään. Eiköhän näistä tyypeistä pääse eroon, jos ei pidä mittään yhteyttä.

Ystävä ei kutsu ystävää huoraksi. Nämä henkilöt eivät siis ole ystäviä. Voit aivan hyvin toivottaa heidät sinne, minne ei aurinko paista.

Herää kysymys, millaisissa piireissä oikein liikutte?

"Voiko tämän yleistää kaikkiin akkoihin? Itse olen alkanut yleistämään ja en edes halua puhua kenenkään naispuolisen kanssa, paitsi viran puolesta, silloin kun siitä maksetaan palkkaa."

Ehkä koulumaailma on muuttunut Kumman kaa tv-sarjan tosi-tv-sarjaksi.

Ehkä ap. eli Peter olet joskus katsonut tuota hulvatonta sarjaa.

Olet rehtorin virassa jossakin tuppukylässä ja siellä kaikki tietävät toisten asiat paremmin kuin asianosainen itse.

Varsinkin opettajien asioita vatvotaan, kun ei ole omassa elämässä tarpeeksi virikkeitä. Olen kuullut kotipitäjäni opettajista omituisia tarinoita. Liekö siteeksikään totta.

Joskus olen ajatellut, että ehkä Kauniit ja Rohkeat ym. saippuasarjat eletään maaseudulla todeksi. Jostain se elämisen malli otetaan.

Vaimosi on jutuistasi päätellen samanlainen lörpöttelijä kuin minä olen.
Hän kertoo liian avoimesti kotiasioistaan.

Niin minäkin tein avioliitossamme. Eron jälkeenkin siihen syyllistyin, mutta nyt pidän asiani omina tietoinani.

Lässytän vain Ellien palstoilla vaihtuvilla nimimerkeillä.

Äsken kävin jälkikasvuni kanssa kaupassa ja notkuin lehtihyllyllä.
Aikuisen lapsen kanssa on kätevää käydä kaupassa. Riittää, kun rahtautuu maksamaan kassalle ja kantaa wc-paperipaketin kotiin.
Lehtihyllyllä vieraili myös erittäin tunnettu tv-kasvo, mutta eihän Elleille voi mitään kertoa. Saa taas lastin sontaa niskaan.

Ihan samat säännöt täälläkin pelaavat kuin siellä teidän tuppukylässä.
Suomalaiset ovat melko katellista ja pahanilkistä kansaa.
Eipä siis olekaan ihme, että pysyttelen omissa oloissani.

Rehtorin virka on haastava. Oletko kouluttanut itseäsi tarpeeksi kestämään paineita?

Jos ilkeille naisille ei puhe auta, hanki heille lähestymiskiellot.
Minulla on tuostakin asiasta kokemusta. Sen suurempaan nokkapokkaan älä ala. Kylmästi mustaa valkoisella.

"Kel onni on se onnen käteköön." Karu totuus, mutta totta Suomessa.
Onneaan ja suruaan täällä ei kannata toitottaa. Pitää vain olla naama perusilmeellä.

Olipa ap. juttusi tosi tai provo, niin kunnon apua saat jotain muualta kuin Ellien palstoilta. Soita vaikka kriisipuhelimeen, jos olisi ahdistaa.

Kumman kaa sanoi "Kel onni on se onnen käteköön. Karu totuus, mutta totta Suomessa. Onneaan ja suruaan täällä ei kannata toitottaa. Pitää vain olla naama perusilmeellä."

Hassu juttu, mutta nyt vasta oikastaan tajusin mitä tuo sanonta tarkoittaa, vaikka tietysti olen sen monia kertoja kuullut.Ihmetellyt vain että miksi se pitäisi kätkeä... Ovatko suomalaiset oikeasti niin kateellista kansaa että jopa ystävän onni tahdotaan pilata jos itellä ei niin hyvin mene?

Julia:

"Kel onni on se onnen käteköön." Ei se oikeastaan noin mene, ainakaan minun mielestäni. Siis ei onnen kätkeminen ole tarpeellista muiden vuoksi, vaan ihan oman itsensä vuoksi. En tiedä onko se taikauskoa vai pessimismiä, mutta kun elämä on aaltoliikettä, niin aallon harjan jälkeen tulee aina lasku. Ja sama on onnenkin kanssa, ei koko aikaa voi elää pilvissä. Siis alhaalla käydään aina ja se on laitettu onnen mainitsemisen piikkiin, jos menee huonosti.
Mutta, jos mainitset muille onnestasi ja seuraavaksi kohtaat laskukauden, niin kyllä se riepoo, jos on ensin muille suureen ääneen vakuutellut onneaan. Harmittaa enemmän. Mutta vielä minulla on tuntuma, että onnen mainitseminen, on voi todellakin ennakoida takaiskua. itselläni on tästä erittäin karvaita kokemuksia; takkiin on tullut ja lujaa. Enää en vanno ainakaan onneani.

Tehdään koe. Kuka uskaltaa kertoa erittäin onnellisen asian yksityisyydestään meille muille ja sitten yhdessä seurataan jonkin aikaa miten asia etenee.

Minusta kannattaa ottaa tiukka linja tuttavien ja "ystävien" suhteen. Jos kuulee mainittavan jotakin idioottimaista, niin sitten vain voi sanoa jotakin sen tyyppistä, että:
- höpö höpö, toi on taas niitä juttuja, missä ei ole päätä eikä häntää
- aijaa, no ei mua oikeastaan kiinnosta
- kyllä mun puoliso kertoo, jos hänellä on jotakin sanottavaa asiasta
- toi on vaan joku juoru, en mä välitä sellaisesta
- jne

Jos kyse on pienestä paikkakunnasta, jossa tunnetaan tarkkaan naapurit jne, niin valitettavasti tuollaista pikkusieluisuutta ja kyttäämismentaliteettia löytyy. Ehkä jopa toivotaan, että hyvin menestyneillä olisi taustalla jotakin luurankoja kaapissa, jotta saisi kunnolla juoruilun aihetta.

Mieheni on kotoisin reilun 1000 asukkaan paikkakunnalta ja hän ainakin kärsii suunnattomasti siskojensa, naapureiden jne juoruilusta. Tosin myös miehet juoruilevat, mutta vähän eri asioista kuin naiset. Joka tapauksessa olipa kyse uusi auto, epäilyttävä vieras, uusi kalliin näköinen takki, lumitöiden tekemättä jättäminen yhtenä päivänä jne, niin kaikki päätyy kyllä tietoon.

Onkohan sun vaimollas kaikki kotona? Ootko varma siitä, ettei nuo kaikki jutut ole vaan vaimosi itse suurentelemia?

On nimittäin naisia, joilla on taipumus tällaiseen. Kun halutaan niin kovasti, että toiset olisi kateellisia tai jotain sellaista. Miten on mahdollista, että JOKA AINOA naispuolinen ystävä olisi samaa laatua? Että KAIKKI juoruilevat teistä ja keksivät perättömiä juttuja?

Neuvoisin, että vähän tarkkailet asioita pitemmän aikavälin kanssa.

Jotkut naiset vaan on ylidramatisoijia. Koko elämä saisi mielellään olla jonkinlaista draamaa. Mieluummin tietysti olisi ihanaa, jos voisi olla aina jotenkin toisten juorujen kohteena, kun silloin on niin mukava olla se viaton, puhdas pulmunen, jota koko maailma näykkii ja vihaa. Että kuuletkos, mitä ne NYT on meistä keksineet ja mitä ne NYT minusta väittää!!!

Juttusi saattaa olla provokin. Sen verran huonosti meni ainakaan mulle jakeluun "ihan täytenä totena." Tai jotain vinksottaa nyt oikeasti...

Mitä varten kukaan lähtisi jostain miehen työpaikalta pelkästään kysymään tämän vaimon puhelinnumeroa, kun suunnattoman paljon helpompaa ja järkeenkäyvempää on soittaa miehelle ja kysyä? Jos kerran tietää oppilaitoksen, niin kyllä sen rehtorin puhelinnumeron saa erittäin helposti selville.

Jutussasi ei ole päätä eikä häntää.

jessus, mitä tietäjiä nämäkin ämmät täällä ovat. Niiden jutuissa ei ole päätä eikä häntää, ovat sitä samaa pohjasakkaa joka kateuksissaan panettelee kauniimpia, onnellisempia, paremmin toimeentulevia jne. tai kenties ihan vain omaa kurjuuttaan paetakseen.
Tollasille pitää antaa samalla mitalla, esim. niinkö sinä rahasi tienaat, älä tyrkytä ammatiasi tms. Tai kysyä suoraan, mihin pyrit noin sairailla jutuilla, oletko jutellut lääkärisi kanssa harhoistasi tms.