Juotatteko vauvalle vettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
suositellaan keittämään siihen asti kun alkaa syömään kiinteitä, minä en kylläkään keittänyt ja hiukan annoin silloin tällöin maidon päälle. tosin pelkällä maidolla oleva vauva ei vettä ilmeisesti välttämättä tarvitse...

Viimeistään kun aloittaa kiinteät niin pitäisi vettä antaa ja silloin ei tarvitse enää keittää =)

Mä aloin antaa 4kk, mut sillon oli kesähelle eli sen takia annoin. Alkuun keitinkin, mut nlatäti sanoi että täällä meillä ainakin niin hyvä vesi ettei tarvii keittää, ottaa vaan kylmää ja antaa lämmetä huoneenlämmössä sopivaksi. Kysy teidän nlasta vedenlaadusta siellä.

Kyllä mä annoin jo ihan pienelle vettä, kun oli helle. En keittänyt. Neuvolassa sanoivat, että ei tarvi. Tosin myöhemmin toinen terveydenhoitaja sanoi, että pitäisi keittää. Samasta neuvolasta oli kyse...

nuorimmainen nyt 6kk ja risat, kertaakaan en oo juottanu. annan maitoa janooni. ekalle taisin muistaakseni antaa...mutta en tokalle. ihan turhaan vie tilaa ruualta.

Meillä poika sai muutaman kuukauden ikäisenä jo vettä. Vettä en keittänyt, ei tarvitse keittää. Antavat synnärilläkin vauvoille vettä suoraan hanasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta laiskana:
Meillä poika sai muutaman kuukauden ikäisenä jo vettä. Vettä en keittänyt, ei tarvitse keittää. Antavat synnärilläkin vauvoille vettä suoraan hanasta.

Piti vielä sanomani, että keittäminen on siinäkin mielessä turhaa, että keitetty vesi on "puhdasta" vain kiehuvana, eli kun se pitää jäähdyttää, on siinä sitten jo taas niitä pöpöjä.

Mulla sellainen käsitys, että jos on kunnallisessa vesiverkostossa, vettä ei tarvitse keittää, mutta jos on oma kaivo, niin keitettävä ja muutenkin tutkitutettava vettä jollain tavalla. Mutta eihän siitä keittämisestä ole missään tapauksessa mitään haittaakaan.

Yhteistyössä