Jupit oksettaa. Moderni elämäntapa oksettaa. Olenko ainoa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

akkeli

Vieras
Minua oikeasti OKSETTAA kaikki pinnallisuus, juppimaisuus, kerskakulutus, kilpavarustelu, trendit jne.jne.jne. Olenkohan ainoa?

En jaksa käsittää, miten joku voi elää niin turhanpäiväistä ja pinnallista elämää...surullista, että monikaan, joka niin elää, ei ymmärrä, kuinka paljon elämältä oikeasti voi saada! Toki se on jokaisen oma asia, elääkö pinnallisesti vai ei, mutta itse en jaksa käsittää, miten joku voi edes ottaa elämäntavakseen sellaista turhuutta...

:)

Sitä paitsi! Te, jotka olette tässä juppi/trendi-koukussa, nyt olisi oiva tilaisuus kääntää kelkkaa EKOLOGISUUDEN nimissä, joka on TRENDIKÄSTÄ.;)
Ekologisuus on ihana asia. Se antaa heikommillekin mahdollisuuden tavalliseen, vaatimattomaan elämään ja he voivat tehdä sitä aluksi trendikkyyden nimissä, kunnes tajuavat, kuinka ihanaa on olla tavallinen ihminen, ulkopuolella juppikierteestä.:flower:
 
kuule eivät ne ihmiset ole yhtään sen pinnallisempia kuin sinäkään. Sä itse vain haluat tuntea ylemmyyttä heitä kohtaan jolloin on loogista kuvitella että he olisivat jotenkin huonompia kuin sinä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Jaa, no kyllä mä olen kaikinpuolin tyytyväinen ja normaali ihminen vaikka myönnän olevani pinnallinen, niin ulkonäössäni kuin asunnon/auton ulkonäössä.

On kiva, että olet tyytyväinen, mutta uskallan väittää, että olet sitä, koska et muusta tiedä! ;) Mutta ole toki mitä haluat, minusta vaan tuntuu, että sinunkin elämä menee jokseenkin hukkaan.
 
trendikkyys ei sulje pois ekologisuutta. esim meillä käytetään kestovaippoja, kuukuppia, pesupähkinöitä, pihalla on komposti, sienestetään, marjastetaan, ollaan kasvissyöjiä, meillä ei ole autoja, matkaillaan vain kotimaassa julkisilla. mutta meillä on lapsilla huoneet täynnä leluja, merkkivaatteita, kodinkoneet viimesen päälle, kalliit harrastukset, 1v:lla on vaunut ja 4 erilaiset rattaat jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä en taas ymmärrä sitä, miten jotkut ihmiset jaksaa vetää herneen nenään toisten ihmisten elämäntyylin takia. Liikaa luppoaikaa kun tollasta tarvii pohtia.

Missä on herneitä? Sulla housuissa. ;)
Sanoin, etten ymmärrä alkuunkaan ja tuskin tulen koskaan ymmärtämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
On kiva, että olet tyytyväinen, mutta uskallan väittää, että olet sitä, koska et muusta tiedä! ;) Mutta ole toki mitä haluat, minusta vaan tuntuu, että sinunkin elämä menee jokseenkin hukkaan.

Kuules nyt, se vaan ei ole niin että nimenomaan se tapa jolla itse elät, olisi jonkun toisen mielestä se paras mahdollinen.

ihmiset ovat erilaisia.

Minäkin voisin tulla palstalle hehkuttamaan kuinka ainoa oikea tapa elää on tiskata astiat k'äsin, ostella vaatteet kirpputorilta ja olla värjäämättä tukkaa ja haukkua toisin tekevät pinnallisikai ja laiskoiksi jotka eivät ymmärrä oikeaa elämäntapaa. En kuitenkaan tee niin koska tiedän että se mikä minulle sopii ei välttämättä sovi toiselle ja toisinpäin
 
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
Minua oikeasti OKSETTAA kaikki pinnallisuus, juppimaisuus, kerskakulutus, kilpavarustelu, trendit jne.jne.jne. Olenkohan ainoa?

En jaksa käsittää, miten joku voi elää niin turhanpäiväistä ja pinnallista elämää...surullista, että monikaan, joka niin elää, ei ymmärrä, kuinka paljon elämältä oikeasti voi saada! Toki se on jokaisen oma asia, elääkö pinnallisesti vai ei, mutta itse en jaksa käsittää, miten joku voi edes ottaa elämäntavakseen sellaista turhuutta...

:)

Sitä paitsi! Te, jotka olette tässä juppi/trendi-koukussa, nyt olisi oiva tilaisuus kääntää kelkkaa EKOLOGISUUDEN nimissä, joka on TRENDIKÄSTÄ.;)
Ekologisuus on ihana asia. Se antaa heikommillekin mahdollisuuden tavalliseen, vaatimattomaan elämään ja he voivat tehdä sitä aluksi trendikkyyden nimissä, kunnes tajuavat, kuinka ihanaa on olla tavallinen ihminen, ulkopuolella juppikierteestä.:flower:

Samaa mieltä! Kaikkea tätä pyörittää ahneus ja raha.
 
kerrankin täällä puhutaan asiaa!! Hyvä, hyvä :) !! Lapset menee kulutushysteriiaan mukaan heti, kun mahdollista, niin omatkin lapset. Rahan säästöstä opetetaan, mutta kavereiden kulutustottumukset vaikuttaa, ei ainoastaan vanhempien. Esim.kerron, kuinka poikani teki lujasti töitä saadakseen rahaa 50 e. Ikää 10v. Viikon päästä kysyin, missä rahat. Poika kertoo ostaneen sillä jotain joka päivä. Harmikseni kauppa on ihan vieresä. Luultavammin raha mennyt karkkeihin ja gormit keräilykortteihin.
 
Mä olen pitkälti samaa mieltä. Minua on tässä jokinaika sitten ruvennut kiinnostamaan vähän vaatimattomampi elämä. On kamalaa tulla mökiltä takaisin kaupunkiin, kun siellä on ollut vaatimattomasti ja kaikki ihmiset on tosi aitoja ja juuri sellaisia kun ovat. Täällä kaupungissa taas tuntuu, ettei voi tyyliin lähi siwaankaan mennä jos ei ole pynttäytynyt tai ihmiset katsovat jotenkin säälien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
On kiva, että olet tyytyväinen, mutta uskallan väittää, että olet sitä, koska et muusta tiedä! ;) Mutta ole toki mitä haluat, minusta vaan tuntuu, että sinunkin elämä menee jokseenkin hukkaan.

Kuules nyt, se vaan ei ole niin että nimenomaan se tapa jolla itse elät, olisi jonkun toisen mielestä se paras mahdollinen.

ihmiset ovat erilaisia.

Minäkin voisin tulla palstalle hehkuttamaan kuinka ainoa oikea tapa elää on tiskata astiat k'äsin, ostella vaatteet kirpputorilta ja olla värjäämättä tukkaa ja haukkua toisin tekevät pinnallisikai ja laiskoiksi jotka eivät ymmärrä oikeaa elämäntapaa. En kuitenkaan tee niin koska tiedän että se mikä minulle sopii ei välttämättä sovi toiselle ja toisinpäin

No pinnallisuus ei ole mikään MINUN mielipide, vaan se on ihan fakta-juttu, jonka sisään tietynlainen tyyli menee. Ja sanoin, että jokainen eläkööt miten parhaaksi näkee, tuntuu vain, että pinnallinen porskutus tässä maailmassa on kirjaimellisesti vain sellainen pintaraapaisu elämästä.
ENKÄ nosta näin sanoessani itseäni toisten yläpuolelle, päinvastoin, luokittelisin itseni sinne pohjasakkaan -tosin onnelliseen sellaiseen. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
On kiva, että olet tyytyväinen, mutta uskallan väittää, että olet sitä, koska et muusta tiedä! ;) Mutta ole toki mitä haluat, minusta vaan tuntuu, että sinunkin elämä menee jokseenkin hukkaan.

Kuules nyt, se vaan ei ole niin että nimenomaan se tapa jolla itse elät, olisi jonkun toisen mielestä se paras mahdollinen.

ihmiset ovat erilaisia.

Minäkin voisin tulla palstalle hehkuttamaan kuinka ainoa oikea tapa elää on tiskata astiat k'äsin, ostella vaatteet kirpputorilta ja olla värjäämättä tukkaa ja haukkua toisin tekevät pinnallisikai ja laiskoiksi jotka eivät ymmärrä oikeaa elämäntapaa. En kuitenkaan tee niin koska tiedän että se mikä minulle sopii ei välttämättä sovi toiselle ja toisinpäin

No pinnallisuus ei ole mikään MINUN mielipide, vaan se on ihan fakta-juttu, jonka sisään tietynlainen tyyli menee. Ja sanoin, että jokainen eläkööt miten parhaaksi näkee, tuntuu vain, että pinnallinen porskutus tässä maailmassa on kirjaimellisesti vain sellainen pintaraapaisu elämästä.
ENKÄ nosta näin sanoessani itseäni toisten yläpuolelle, päinvastoin, luokittelisin itseni sinne pohjasakkaan -tosin onnelliseen sellaiseen. ;)

Tähän pinnalluuteen kuuluu kaikki bb:t ym roskaohjelmat vailla sisältöä, seiskat ym juorulehdet jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Jaa, no kyllä mä olen kaikinpuolin tyytyväinen ja normaali ihminen vaikka myönnän olevani pinnallinen, niin ulkonäössäni kuin asunnon/auton ulkonäössä.

On kiva, että olet tyytyväinen, mutta uskallan väittää, että olet sitä, koska et muusta tiedä! ;) Mutta ole toki mitä haluat, minusta vaan tuntuu, että sinunkin elämä menee jokseenkin hukkaan.

Siis, anteeksi mitä? :D Siis mitä mun pitäis sun mukaasi tietää?
Onkohan sulla pikkuisen huono itsetunto kun vauhkoat :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
On kiva, että olet tyytyväinen, mutta uskallan väittää, että olet sitä, koska et muusta tiedä! ;) Mutta ole toki mitä haluat, minusta vaan tuntuu, että sinunkin elämä menee jokseenkin hukkaan.

Kuules nyt, se vaan ei ole niin että nimenomaan se tapa jolla itse elät, olisi jonkun toisen mielestä se paras mahdollinen.

ihmiset ovat erilaisia.

Minäkin voisin tulla palstalle hehkuttamaan kuinka ainoa oikea tapa elää on tiskata astiat k'äsin, ostella vaatteet kirpputorilta ja olla värjäämättä tukkaa ja haukkua toisin tekevät pinnallisikai ja laiskoiksi jotka eivät ymmärrä oikeaa elämäntapaa. En kuitenkaan tee niin koska tiedän että se mikä minulle sopii ei välttämättä sovi toiselle ja toisinpäin

No pinnallisuus ei ole mikään MINUN mielipide, vaan se on ihan fakta-juttu, jonka sisään tietynlainen tyyli menee. Ja sanoin, että jokainen eläkööt miten parhaaksi näkee, tuntuu vain, että pinnallinen porskutus tässä maailmassa on kirjaimellisesti vain sellainen pintaraapaisu elämästä.
ENKÄ nosta näin sanoessani itseäni toisten yläpuolelle, päinvastoin, luokittelisin itseni sinne pohjasakkaan -tosin onnelliseen sellaiseen. ;)



No tähän vois vaikka ap:n otsikkoa myötäillen todeta, että mua ei varmaan ikinä lakkaa oksettamasta ne ihmiset jotka ajattelee mustavalkosesti ja pistää toisia lokeroihin ulkoisen perusteella. Taidat ap olla itse aika pinnallinen, jos voit toisia tuntematta tuomita heidät pinnalliseksi ulkoisten asioiden perusteella. Et sinä voi tietää toisten elämästä vain jos näet heidät jossain.

Ihmisellä voi olla substanssia elämässää, vaikka olisi hiukset värjätty ja ostaisi uusia vaatteita. Eivät asiat ja ihmiset ole niin yksinkertaisesti luokiteltavissa ja ihmisten toiminnassa on monia kerroksia. Ääripäitä löytyy, mutta myös kaikkea siltä väliltä. Mukava jos olet tyytyväinen elämääsi, mutta älä oleta jos toinen tekee asiat eri tavoin, että hänen elämänsä olisi lähtökohtaisesti heikompaa sisällöllisiltä arvoiltaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
On kiva, että olet tyytyväinen, mutta uskallan väittää, että olet sitä, koska et muusta tiedä! ;) Mutta ole toki mitä haluat, minusta vaan tuntuu, että sinunkin elämä menee jokseenkin hukkaan.

Kuules nyt, se vaan ei ole niin että nimenomaan se tapa jolla itse elät, olisi jonkun toisen mielestä se paras mahdollinen.

ihmiset ovat erilaisia.

Minäkin voisin tulla palstalle hehkuttamaan kuinka ainoa oikea tapa elää on tiskata astiat k'äsin, ostella vaatteet kirpputorilta ja olla värjäämättä tukkaa ja haukkua toisin tekevät pinnallisikai ja laiskoiksi jotka eivät ymmärrä oikeaa elämäntapaa. En kuitenkaan tee niin koska tiedän että se mikä minulle sopii ei välttämättä sovi toiselle ja toisinpäin

No pinnallisuus ei ole mikään MINUN mielipide, vaan se on ihan fakta-juttu, jonka sisään tietynlainen tyyli menee. Ja sanoin, että jokainen eläkööt miten parhaaksi näkee, tuntuu vain, että pinnallinen porskutus tässä maailmassa on kirjaimellisesti vain sellainen pintaraapaisu elämästä.
ENKÄ nosta näin sanoessani itseäni toisten yläpuolelle, päinvastoin, luokittelisin itseni sinne pohjasakkaan -tosin onnelliseen sellaiseen. ;)



No tähän vois vaikka ap:n otsikkoa myötäillen todeta, että mua ei varmaan ikinä lakkaa oksettamasta ne ihmiset jotka ajattelee mustavalkosesti ja pistää toisia lokeroihin ulkoisen perusteella. Taidat ap olla itse aika pinnallinen, jos voit toisia tuntematta tuomita heidät pinnalliseksi ulkoisten asioiden perusteella. Et sinä voi tietää toisten elämästä vain jos näet heidät jossain.

Ihmisellä voi olla substanssia elämässää, vaikka olisi hiukset värjätty ja ostaisi uusia vaatteita. Eivät asiat ja ihmiset ole niin yksinkertaisesti luokiteltavissa ja ihmisten toiminnassa on monia kerroksia. Ääripäitä löytyy, mutta myös kaikkea siltä väliltä. Mukava jos olet tyytyväinen elämääsi, mutta älä oleta jos toinen tekee asiat eri tavoin, että hänen elämänsä olisi lähtökohtaisesti heikompaa sisällöllisiltä arvoiltaan.

Anteeksi nyt, mutta en suinkaan puhu nyt mistään palstamammoista yksinänsä, vaan ihan koko maailmasta ja varsinkin länsimaista.
Ja väitätkö, ETTEI tämä länsimaalainen elämäntyyli olisi pinnallista nykyään? Huhhuh. Kannattaa vähän tutustua ympärillä pyörivään maailmaan, niin voi pian huomata, missä mennään. Raha&ahneus ovat ne kaksoset, mitkä hallitsevat tätä maailmaa hyvin pitkälle ja aina vain raskaammin. Sitä tuskin käy kieltäminen. Pinnallisuus on poikinut näistä kaksosista ja sitä riittää.
EN sano, ettei muuta ole olemassa, vaan, että tätä turhaa roskaa on aivan liikaa ja moni on sokaistunut sille elämälle.
 

Kuumimmat

Yhteistyössä