just joo, hyvää lomaa mulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyrpiintynyt vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyrpiintynyt vaimo

Vieras
mun mies on "haaveillut" vuosia yksityisyrittäjyydestä. miehen molemmat vanhemmat ovat yksityisyrittäjiä, samoin moni meidän kaveri, joten ei katso asiaa mitenkään ruusunpunaisten lasien läpi, vaan ihan realistisesti.
puntaroi asiaa monelta kantilta ja sitten viime syksynä aloitti yrittäjänä. minä hankasin vähän vastaan ja sanoin et aloittais mieluummin keväällä kun talvea vasten kun rakennusmarkkinat hiljentyi sillon, mutta mies kuittas et mä nyt en tiedä mistään mitään.
no, kappas kun tiesinkin ja miehellä ei ollut työmaita kun keskimäärin muutama pikkuhomma kuussa ja sit oli kotona parikin viikkoa putkeen ja rahasta teki tiukkaa. minä raadoin töissä, hoidin lapsen ja kodin kun mies vaan puolimasentuneena makas ja valitti kun ei oo töitä. sen päivärytmi oli ihan perseellään ja häiritsi jo muuta perhettä, mutta en asiasta maininnut kun muutaman kerran. ja ihan asialliseen sävyyn.
keväällä sitten hommat vilkastui ja tällä hetkellä miehellä on 3 työmaata yhtäaikaa ja painaa pitkää päivää.
mä alotin loman maanantaina ja joka ilta 21-22 mies pitää hirveen messun et kaikki pää kiinni, hän menee nyt nukkumaan kun jonkun pitää käydä töissäkin!!
syyllistää mua mun lomasta, kiukuttelee ja vikisee kun mä valvon (enkä todellakaan huudata tvtä tai valvo muutenkaan "äänekkäästi"!).
tänään aamusta lähdettiin isoille ruokaostoksille, poikettiin mummulassa ja kesätorilla ja oltiin viiden jälkeen kotona. kysyin mieheltä et onko koirat käyny ulkona, niin tiuskas mulle et sinähän se tässä lomalla oot ja lorvit kotona kaikenpäivää että riippuu siitä oletko sä käyttäny ne ulkona!!
EKSKYYSMII!!!!!! kilahdin ja sanoin, että mä olen kuule TYÖLLÄ tämän lomani ansainnut, että ite lorvailit talvella!
mies mulkas mua ja painu tupakalle. minä purin 4 ostoskassillista tavaraa ja lähdin koirien kanssa, mennessäni sanoin miehelle et mee sit purkaan loput ja siisti keittiöö vähän, mä menen nyt lenkille.
tulin takasin, niin mitään muuta ei ollu tehny ku heittäny wc-paperisäkin vessaan ja menny sohvalle makaan.
mä otan nyt koirat ja ipanan autoon ja me lähdetään mummulaan viettään lomaa, miehelle en aatellu sanoo mitään.

Tää kuullostaa niin oikeelle: lähde viettään lomaa, kun oot sen ansainnukki ihan itse:) Tommonen pässinpää pitääki jättää olemaan rauhassa ja kaikki menee varmaan ok kaikinpuolin, saatte kaikki olla hiukan "lomalla" toisistanne...kannatetaan!

Uh.

Ei käy kateeksi.

Raksahommien varjopuoli- talvella saattaapi olla hiljaisempaa (=liian vähän töitä) ja kesällä vilkasta (=liian paljon töitä)

Mun mies tekee tuota hommaa yksityisyrittäjänä myös, mutta löi raksavehkeet yksiin yhden toisen yksityisen raksaajan kanssa ja tekevät työparina hommia.
Paljon. Näin kesällä. Oli talvellakin kyllä.

Mutta aloittavat aikaisin ja lopettavat myös ajoissa. Osaavat myös ottaa hommia siten että on esim sadepäivien kohde, poutasään kohde yms, siten että ei tule liian täyteen kalenteri. Ja osaavat sanoa myös EI, jos on liian täyttä.

Maine on kummallakin hyvä ja suhteet sun muut kunnossa paikkakunnan raksamarketteihin ja saavat asiakkaita sitä kautta paremmin kuin hyvin.

Sori ap, tais mennä kehuskeluksi.. :ashamed:

Mutta työllä olet lomasi ansainnut, vietä se siis ja anna mokoman mörököllin miettiä omiaan.

Kyllä se siitä, uskoisin.

Yhteistyössä