Just otin ensimmäisen Sepramin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valoa tunnelin päässä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valoa tunnelin päässä?

Vieras
Kääks, mitähän on odotettavissa!!??? Otin vain puolikkaan, eli 10mg. Hirvittää jos tulee vaikeat aloitusoireet, kun kuitenkin lapset tässä hoidettavana ja arkea pitää pyörittää kun mies töissä.
Lääke määrättiin ahdistukseen, paniikkii ja pelko-oireisiin ja keskivaikeaan masennukseen.

Kuulen meilelläni kokemuksia :)

no niin, toi on varmaan yksilöllistä, tuleeko alotusoireita, mutta mulla aikanaan tuli. samoihi syihin seroxat kuin sulla tuo ja ekat kaks viikkoa oli kamalat, mutta älä missään tapauksessa lopeta lääkettä ekojen viikkojen aikana. koska sitten se elämä,joka mulle aukeni tuon alun tuskan jälkeen, kun olo alkoi helpottaa, se oli ja on upeaa! ensin mulla kävi niin, että oireet todella paheni, mutta mies jaksoi jauhaa sitä, että nii nkuluukin käydä. sittenkun lääke alkoi vaikuttaa, tuli tunnetyhjyys, jota ensin pelästyin, mutta meni siis niin, että veti vähän liiaksi toiseen suuntaan ennen kuin alkoi normalisoitua olotila. olen ollut lääkkeillä pian 10v, saanut kaksi tervettä lasta ja voi olla että tulenm olemaan loppuikäni lääkkeillä, koska oma keho ei tuota serotoniinia.

lääkkeet on kävelykeppi, avuksi keskusteluapua, niin kyllä se elämä siitä helpottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja seroxat:
no niin, toi on varmaan yksilöllistä, tuleeko alotusoireita, mutta mulla aikanaan tuli. samoihi syihin seroxat kuin sulla tuo ja ekat kaks viikkoa oli kamalat, mutta älä missään tapauksessa lopeta lääkettä ekojen viikkojen aikana. koska sitten se elämä,joka mulle aukeni tuon alun tuskan jälkeen, kun olo alkoi helpottaa, se oli ja on upeaa! ensin mulla kävi niin, että oireet todella paheni, mutta mies jaksoi jauhaa sitä, että nii nkuluukin käydä. sittenkun lääke alkoi vaikuttaa, tuli tunnetyhjyys, jota ensin pelästyin, mutta meni siis niin, että veti vähän liiaksi toiseen suuntaan ennen kuin alkoi normalisoitua olotila. olen ollut lääkkeillä pian 10v, saanut kaksi tervettä lasta ja voi olla että tulenm olemaan loppuikäni lääkkeillä, koska oma keho ei tuota serotoniinia.

lääkkeet on kävelykeppi, avuksi keskusteluapua, niin kyllä se elämä siitä helpottaa!

Kiitos kun kirjoitit noin perusteellisesti omista kokemuksista :)
Sain kovasti tzemppiä! :)

itselläni ei ole kyseisestä lääkkeestä kokemusta, mutta noista sertralineista minulle tuli alkuun todella paha olo fyysisesti ja olin alkuun todella ahdistunut, tärisin ja hikoilin. Nyt olen kolme viikkoa syönyt noita pillereitä ja olo on mainio :)

Kiitos vastauksista :)

Päätä särkee hieman, katseessa "jotain outoa", lievästi sellainen sekava ja epätodellinen olo, tuntuu että leukoja kiristää jotenkin=puren hampaita yhteen,väsyttää ja ahdistuneempi ja hermostuneempi olo kuin tavallisesti. Kävin tuossa pihalla viemässä roskiksen ja hirvitti kun naapuri tuli vastaan.onneks ei alkanut juttelemaan mitään, kun tuntuu että sanat on hieman hukassa.
Et tällaisia tuntemuksia ensimmäisen pillerin jälkeen.

Mulla nyt 3 viikkoa takana aluksi 10mg Sepramia ja nyt 20mg. Tarkoitus nostaa annos 60mg:aan. Olo on niin seesteinen, yhtään en ole tiuskinut lapselle ja miehelle. Pinna kestää 100 kertaa pidempään jne. Ainut ongelma on mulla ollut kun vaihdoin Mirtazapiinista tähän, että yöunen laatu on heikentynyt huomattavasti. Eli jos lapsi herättää yöllä, niin en saakaan unta vaan voin pyöriä sängyssä tunteja hereillä. Mirtazapiini väsytti niin, että nukkumisongelmia ei todellakaan. ollut. Mulla on ollu hiukan hikoilua ja ehkä päänsärkyä ( tosin, voi johtua muustakin) sivuoireena.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanimani:
Mulla nyt 3 viikkoa takana aluksi 10mg Sepramia ja nyt 20mg. Tarkoitus nostaa annos 60mg:aan. Olo on niin seesteinen, yhtään en ole tiuskinut lapselle ja miehelle. Pinna kestää 100 kertaa pidempään jne. Ainut ongelma on mulla ollut kun vaihdoin Mirtazapiinista tähän, että yöunen laatu on heikentynyt huomattavasti. Eli jos lapsi herättää yöllä, niin en saakaan unta vaan voin pyöriä sängyssä tunteja hereillä. Mirtazapiini väsytti niin, että nukkumisongelmia ei todellakaan. ollut. Mulla on ollu hiukan hikoilua ja ehkä päänsärkyä ( tosin, voi johtua muustakin) sivuoireena.

Kuin sulla on jo etukäteen päätetty että annos pitää nostaa niin korkeaksi? Eikö pienempi annos riitä, jos vastetta kerran tulee?

Joo, mulla hoidetaan keskivaikeaa masennusta JA ahmimista. Kuulemma tuo 60mg vasta on siihen ahmimiseen sopiva määrä. Katsotaan nyt miltä sitten tuntuu. Lääkäri määräsi, että alotetaan 10mg ja siitä annosta pikkuhiljaa nostetaan niin, että lopuks otan 60mg.

mulla citalobram (vaikuttava aine tuo sama sepram) paniikkihäiriöön ja 40mg menee päivässä. Alussa just oireet vähän paheni ja ahisti, mut sit alako pikkuhiljaa helpottamaan ja nyt en enää ilman kyseistä lääkettä uskaltaisi elää! Tosi hyvin on auttanut ja elämä tuntuu taas ihanalta :) Tsemppiä sulle, usko tai älä, niin kohta voit taas nauttia kunnolla elämästä!!

Yhteistyössä