Just, pojan kummitäti ei sit voikaan osallistua joululahjaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli millä summalla kummitädin olisi pitänyt osallistua?

Siis olis voinut osallistua ihan vaikka sillä seinäkalenterin osuudella eli parikymppiä... ei se summa ole pääasia vaan se ettei mitään turhaa roinaa hommata jouluksi...

muistitko mainita, että voi osallistua sillä summalla, kun itse tahtoo? jos luuli, että joutuu puolet maksamaan.

MInä ainakin mielummin kummina osallistuisin lahjaan, jonka tiedän varmasti kummilastani miellyttävän. Mutta tässä tietenkin on iso kysymys siinä, kuinka paljolla kummin olisi pitänyt osallistua. Jos esim. 50 euroa, niin ihan hyvä summa. En ikipäivänä kehtaisi antaa kummilapselleni lahjksi seinäkalenteria, ellei sitä olisi nimenomaan pyydetty tai ellei se olisi osa lahjaa. Teen puolikasta työaikaa ja opiskelen siinä sivussa, mutta kummilapsilleni haluan ostaa kunnon lahjat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanhatar:
Jospa hällä ei ole varaa osallistua lahjaan.Kummilla taitaa olla muitakin lahjoja hankittavana.

No onpa kuitenkin varaa ostaa joku seinäkalenteri??

Jos lapsen kummi olisi osallistunut sillä ~10 eurolla tuohon käsikonsoliin, niin väitätkö ettemme olisi saaneet aloitusta "Lapseni kummitäti on pihi! Osallistui vain kympillä joululahjaan!"?

No jos summa ois ollut vaikka sen 20e, niin itse olisin kummina osallistunut mieluummin sen mieluisen lahjan hankintaan kuin ostanut jonkun kalenterin. Jos se luuli, että siitä pitää maksaa isompi summa.

Suunnittelin, et oltais ostettu kimpassa pojalle PSPgo-käsikonsoli, mikä maksaa halvimmillaan sen 250 ?. Nytpä pojan kummitäti sit löi liinat kiinni ja sano ettei se osallistu noin kalliiseen lahjaan. Että se on jo ostanut jonkun seinäkalenterin tms. eikä aio ostaa muuta lahjaa. Just joo. Kun en haluis pojalle turhaa krääsää, vaan sovittiin että saa toivoo yhden lahjan joka sit ostetaan, ja se oli sit tää konsoli. Tää kummitäti sit vissiin haluu et poika muistaa sen jostain seinäkalenterista mikä on jo vuoden päästä roskiksessa??

Olen todella toiveikas sen suhteen, että tämä on provo :D

Mutta meitä vanhempian on moneen junaan ja koska joku on jäänyt asemallekin, niin kysyn...

Jos kummi olisi osallistunut tuohon hankintaan 10-20 ?:lla olisitko ollut tyytyväinen?

MInä ainakin mielummin kummina osallistuisin lahjaan, jonka tiedän varmasti kummilastani miellyttävän. Mutta tässä tietenkin on iso kysymys siinä, kuinka paljolla kummin olisi pitänyt osallistua. Jos esim. 50 euroa, niin ihan hyvä summa. En ikipäivänä kehtaisi antaa kummilapselleni lahjksi seinäkalenteria, ellei sitä olisi nimenomaan pyydetty tai ellei se olisi osa lahjaa. Teen puolikasta työaikaa ja opiskelen siinä sivussa, mutta kummilapsilleni haluan ostaa kunnon lahjat.

Meillä on neljä kummilasta enkä todellakaan laita 50 ?/kummilapsi lahjoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
No jos summa ois ollut vaikka sen 20e, niin itse olisin kummina osallistunut mieluummin sen mieluisen lahjan hankintaan kuin ostanut jonkun kalenterin. Jos se luuli, että siitä pitää maksaa isompi summa.

Siis sanoin kyllä että osallistuu sillä rahamäärällä kun kokee pystyvänsä, tähän lahjaan osallistuu myös pojan toiset kummit, 60 eurolla, mutta kun tää kummitäti on siitä kummallinen, että sen pitää alkaa selittelemään kauheasti miksi osallistuu niin pienellä summalla. Sitten päätti ostaa seinäkalenterin...!

Suunnittelin, et oltais ostettu kimpassa pojalle PSPgo-käsikonsoli, mikä maksaa halvimmillaan sen 250 ?. Nytpä pojan kummitäti sit löi liinat kiinni ja sano ettei se osallistu noin kalliiseen lahjaan. Että se on jo ostanut jonkun seinäkalenterin tms. eikä aio ostaa muuta lahjaa. Just joo. Kun en haluis pojalle turhaa krääsää, vaan sovittiin että saa toivoo yhden lahjan joka sit ostetaan, ja se oli sit tää konsoli. Tää kummitäti sit vissiin haluu et poika muistaa sen jostain seinäkalenterista mikä on jo vuoden päästä roskiksessa??

Olen todella toiveikas sen suhteen, että tämä on provo :D

Mutta meitä vanhempian on moneen junaan ja koska joku on jäänyt asemallekin, niin kysyn...

Jos kummi olisi osallistunut tuohon hankintaan 10-20 ?:lla olisitko ollut tyytyväinen?

Mieluummin sekin kuin mitään turhaa krääsää jolla poika ei tee yhtään mitään. Ei se edes käytä kalentereita. Ei 8-vuotiaan pojan edes tarvitse tietää ulkoa mikä päivä milloinkin on.

Oulusta ainakin saa tuon konsolin 199e halvimmillaan.Tilaa netistä.Taisi gigantissa olla halvimmat.Tulee vielä ilman postikuluja.
Meillä ainakin ihana kummi.Kysyy aina mitä poika haluaisi lahjaksi,tai tarviiko mitään.Viime kesänä sai pyörän ja kummi sitten siihen halusi osallistua.Kummi on muuten tiiviinä osana meidän perhettä, tosin kuin muiden lasten kummit.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oulusta ainakin saa tuon konsolin 199e halvimmillaan.Tilaa netistä.Taisi gigantissa olla halvimmat.Tulee vielä ilman postikuluja.
Meillä ainakin ihana kummi.Kysyy aina mitä poika haluaisi lahjaksi,tai tarviiko mitään.Viime kesänä sai pyörän ja kummi sitten siihen halusi osallistua.Kummi on muuten tiiviinä osana meidän perhettä, tosin kuin muiden lasten kummit.

No gigantissa on kyllä tuon 250;-

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Et halua pojalle "turhaa krääsää". No kyllä musta käsikonsoli on JUURI sitä tarpeetonta roinaa :xmas:
Seinäkalenteri on aina fiksumpi vaihtoehto!

en halua sellaista millä poika EI TEE MITÄÄN. Tapanina se kalenteri lojuu jossain huoneen lattialla jo

Et halua pojalle "turhaa krääsää". No kyllä musta käsikonsoli on JUURI sitä tarpeetonta roinaa :xmas:

en halua sellaista millä poika EI TEE MITÄÄN. Tapanina se kalenteri lojuu jossain huoneen lattialla jo

Ei loju kun laitat itse seinälle sen ja sanot pojalle että sen paikka on siinä. Minä en ymmärrä ihmisiä joiden lasten kummit on lahja-automaatteja ja ei mitään halpoja lahjoja kiitos.

No opeta lasta arvostamaan lahjoja ja käyttämään niitä!
Toisaalta ei kai nykylapset mitään opi jos niille pienestä pitäen täytyy ostaa käsikonsoleita.

Jaahas taas näitä :xmas:
Osta konsolis ihan itse, jos se on niin tärkee! Minä olen ostanut kummilapsille 20? arvoiset jutut, ei oo valitettavasti rahaa ostaa mitään kovin kallista. Mutta onneksi kummilapsemme ja hänen vanhempasakin tietävät sen ja ovat onnellisia tuosta lahjasta.

No opeta lasta arvostamaan lahjoja ja käyttämään niitä!
Toisaalta ei kai nykylapset mitään opi jos niille pienestä pitäen täytyy ostaa käsikonsoleita.

Pienestä pitäen? :D

Luulisin, että kummi ei halunnut osallistua lahjaan, koska "odotettu" osallistumissumma olisi ollut liian korkea. Varsinkin jos toiset kummit osallistuvat 60 eurolla, niin ehkä tää toinen ajatteli, että summan pitäisi olla suurinpiirtein sama. Eli ei siis olisi kehdannut laittaa 10 euroa tms. Ja mun mielestä seinäkelanteri on kyllä ihan tarpeellinen tuon ikäiselle.

Yhteistyössä