Jutta Gustafsberg: Miten ihmiset voivat olla näin ylipainoisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NIINPÄ!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24029562:
No... Onhan ihmiset aika lihavia, mutta en mä haluais ainakaan itte olla mikään superkuivis lihaskimppu. Enkä tajua, miksi Juttalle tulee hyvä mieli, kun ensin kauhistuu muiden läskiä ja sitten ajattelee, että oma vaiva on palkittu ja kyllä nyt kelpaa tepastella. :D

Saatikka että miksi se pitää ohan julkisuuteen asti julistaa. ?

[QUOTE="vieras";24029589]Saatikka että miksi se pitää ohan julkisuuteen asti julistaa. ?[/QUOTE]

Niin se on toinen juttu, että miksi tämmöset on lehdissä, ikäänkuin jonain uutisina/viihteenä.

Jaa-a,oonkohan nyt puolueellinen Lite ruokavaliolla oleva joka on lukenut monia ihania Jutan tsemppiviestejä,mutta on se miustakin aika järkyttävää että laihemman ulkomuotoo voi yleisesti päivitellä ja kauhistella,mut lihavia sitten "saisi" kauhistella vain sisäpiirissä tai hiljaa mielessään...

Ite juur kuulin kuinka oon kohta letkuruokinnassa ja anorektikko joka alkaa olla rumakin :O :( Ja kuitenkin BMI on vielä 21 ...normaalin raja alipainoon on vasta jossain 18-17 ! Joten voisin laihtua vielä 10kg ja olisin sittenkin pikkuisen lievän alipainon puolella,mikä ei tietenkään ole se tavoite vaan timmi ja lihaksikas kroppa :D

Samoin, oma bmi on minullakin 21 ja nykyään useinkin kuulen siitä, miten kuulemma "luut törröttää" jne. Ei kukaan huomautellut siitä ennen lasten saantia, joten sekin on selvää, että ihmisten oletetaan useimmiten lihovan äitiyden myötä. Normaalivartalon käsitys on alkanut siis hämärtyä, kun bmi 21 omaaviakin väitetään jo laihoiksi. Olen toki hoikka ja tyytyväinen siitä, mutta minullakin on ylimääräistä vatsassa ja reisissä, jotka kaipaisivat treenaamista, eikä niitten löllöjen huomaaminen tee minusta anorektikkoa. En ihaile laihuutta, vaan kiinteää ja tervettä, normaalin urheilemisen muodostamaa vartaloa (en siis Jutan kaltaista tappotreenattua)

Kieltämättä itsekin välillä ihmettelen miten paljon nämä ylipainoiset oikein syövät. Itse kyllä herkuttelen välillä ja syön hyvänkokoisia annoksia mutta en silti anna painoni nousta. BMI nyt 19. Viihdyn hoikkana.

[QUOTE="vieras";24030563]Kieltämättä itsekin välillä ihmettelen miten paljon nämä ylipainoiset oikein syövät. Itse kyllä herkuttelen välillä ja syön hyvänkokoisia annoksia mutta en silti anna painoni nousta. BMI nyt 19. Viihdyn hoikkana.[/QUOTE]

Toiset lihoo helpommin kuin toiset.

Jos lihottaa koiransa ylipainoiseksi,niin se on eläinrääkkäystä. Samalla tavalla pitäis mun mielestä suhtautua vanhempiin,jotka tietoisesti syöttävät lapsilleen niin paljon moskaa että lapsi lihoo ylipainoiseksi. Aikuiset ihmiset vetäköön napaansa niin monta bigmacia kuin vatsanahka antaa periksi,mutta nimenomaan lasten epäterveelliseen ruokavalioon ois puututtava. Hirveetä katottavaa,kun lihavat lapset mättää kärryt täyteen sipsiä ja limpparia ja vielä lihavemmat vanhemmat vaan kattoo vierestä.

Yhteistyössä