Juuri plussannut ja lentäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tietämätön"

Vieras
Olemme lähdössä Pariisiin muutaman päivän päästä, lento 3h / suunta. En löytänyt aikaisempaa keskustelua siitä voiko tuo lentäminen vaikuttaa keskenmenon riskiin näin aikaisessa vaiheessa? Onko kenellekään kokemusta/tietoa?

Onhan tää provo, onhan?

No siltä varalta että ei olisi: Noin varhaisessa vaiheessa et mitenkään voi "hankkia" itsellesi keskenmenoa. Tai no toki on riski, että lentokone tipahtaa ja saat jonkin kovan vamman lantion seudulle, silloin keskenmeno on juu mahdollinen.

Etkö tiedä, että elämä loppuu plussan jälkeen? Heti plussatestin saatuaan tulee siirtyä pehmustettuun koppiin makoilemaan, eikä saa tehdä mitään, eikä mennä minnekään syömisestä nyt puhumattakaan!

Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vain tyhmiä vastauksia, vai miten se meni.. ;)

Lentämistä ei käsittääkseni suositella raskauden loppupuolella enää, mutta noin aikaisessa vaiheessa on yhtä turvallista kuin muutenkin.

Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vain tyhmiä vastauksia, vai miten se meni.. ;)

Lentämistä ei käsittääkseni suositella raskauden loppupuolella enää, mutta noin aikaisessa vaiheessa on yhtä turvallista kuin muutenkin.

Itsekin olen ymmärtänyt, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa ja siksipä sen uskalsin esittääkin.. ilmeisesti kaikki ei kuitenkaan ole sitä mieltä. Ei kaikkea vain voi tietää tai vaikka osaisi päätelläkin niin ei sitä tällaisessa tilanteessa ajattele niin järkevästi :D

Kiitos sinulle vastauksestasi :)

Kyllä tämä mun mielestä oli ihan asiallinen kysymys, eikä ollenkaan tyhmä.. Omituisia vastauksia olet saanut. Itsekin mietin samaa, kun matkustin Atlantin yli viikolla 16. Sulla on tosin niin lyhyt lento, että voit ihan huoletta lähteä matkaan. :)

Kyllä tämä mun mielestä oli ihan asiallinen kysymys, eikä ollenkaan tyhmä.. Omituisia vastauksia olet saanut. Itsekin mietin samaa, kun matkustin Atlantin yli viikolla 16. Sulla on tosin niin lyhyt lento, että voit ihan huoletta lähteä matkaan. :)

Kiitos :) Yllätyin hieman itsekin minkälaisia vastauksia yksinkertaiseen kysymykseen saakaan, mutta näillä mennään :D

itselläni rv 24. ja juuri tänään äitiyspolilla käydessä kätilö pohdiskeli ääneen että tarvitsenko lääkärin luvan lentämiseen. Ensi viikolla lento kotimaassa sen vuoksi, että saan arkeen helpotusta miehen työmatkan ajaksi. mennään siis isompien lasten kanssa mummolaan.

[QUOTE="jep";26973870]itselläni rv 24. ja juuri tänään äitiyspolilla käydessä kätilö pohdiskeli ääneen että tarvitsenko lääkärin luvan lentämiseen. Ensi viikolla lento kotimaassa sen vuoksi, että saan arkeen helpotusta miehen työmatkan ajaksi. mennään siis isompien lasten kanssa mummolaan.[/QUOTE]

joten kyllä niitä tyhmiä kysymyksiä esittää myös ammattilaiset.

Jopas on ilkeitä vastauksia. Mä mietin joskus aivan samaa kun odotin esikoista noin rv7. Meillä oli myös yritetty yli vuosi ja onnesta ym. sekaisin. :)
Jotkut eivät osaa olla empaattisia. Ymmärrän hyvin, että pitkän yrittämisen jälkeen haluaa tehdä kaiken oikein ja "pelata varman päälle."
Lensin minäkin muutaman tunnin lennon ja ihan hyvin meni.
Onnea ap odotukseesi! :)

Kiitos vastauksistanne "jep" ja Glorinha. Kyllä noita vastauksia lukiessa tulee mieleen, että oliko kysymykseni tosiaan niin tyhmä, mutta kiva kuulla, että jotkut osaavat ottaa asian vakavissaan ja jaksavat vastata :)

Mä olen käsittänyt, että lentokielto loppuvaiheessa perustuu erityisesti siihen, että ei haluta synnytyksiä lentokoneeseen. Tietty varmaan joillain syynä voi olla myös mahdolliset suonitukokset? En tiedä.

P.S. Mä sain kanssa esikoista yrittäessä todella ilkeitä kommentteja yhteen kysymykseen. Joku th sanoi yhdellä palstalla, ettei ole uransa aikana törmännyt yhtä tyhmään kysymykseen! No, olihan se tietty hysteerinen, mutta koska oli kyseessä eka raskaus ja kaikki uutta (palstailu myös!), niin moni asia pelotti turhaan.

Matkustelen lentokoneilla TODELLA harvoin koska pelkään lentämistä joten en, en ole nähnyt lentokentällä raskaana olevia naisia.

Joku äippä: Kiitos. En oikein ymmärrä mitä iloa on vastata ilkeästi toisen kysymyksiin, varsinkaan kun ei tiedä taustoja ollenkaan. Raskautta en ole koskaan ennen kokenut joten kaikki on uutta ja haluan tehdä kaiken oikein jotta kaikki onnistuisi :)

[QUOTE="Tietämätön";26974232]
Joku äippä: Kiitos. En oikein ymmärrä mitä iloa on vastata ilkeästi toisen kysymyksiin, varsinkaan kun ei tiedä taustoja ollenkaan. Raskautta en ole koskaan ennen kokenut joten kaikki on uutta ja haluan tehdä kaiken oikein jotta kaikki onnistuisi :)[/QUOTE]

Ymmärrän! Tsemppiä raskauteen! Jos teille joskus toinen lapsi tulee, niin ainakin omasta kokemuksesta voin kertoa, että hysteria on huomattavasti lievempää toisella kerralla! :-)

[QUOTE="jep";26973875]joten kyllä niitä tyhmiä kysymyksiä esittää myös ammattilaiset.[/QUOTE]

Monet lentoyhtiöt vaatii todistuksen raskauden normaalista kulusta kun viikkoja on 26-28 tai enemmän (ja jos raskaus ei ole edennyt normaalisti vaan on ns. riskiraskaus, eivät välttämättä ota koneeseen). Jos nyt on viikkoja 24, niin ensi viikolla reissuun lähtiessä 25, ehkä palatessa jo sen 26? Olis kiva jäädä koneesta siksi ettei ole lentoyhtiön vaatimaa lääkärintodistusta, joten en pitäisi tuota ammattilaisen kysymystä ihan tyhmänä.

Yhteistyössä