Juuri yömaidosta vieroitettu vauva kuumeessa; antaisitteko yöllä juotavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nanna"

Vieras
Eli pari viikkoa sitten vieroitettiin vauva yömaidosta ja siitä lähtien on nukkunut täysiä öitä. Viime yönä nousi vauvalle kuume. Päivän ollut kuumeeton mutta nukkuu koko ajan eikä suostu syömään eli on kipeä selkeästi. Soseita mennyt ehkä juuri ja juuri kaksi lusikallista ja iltapuuroa ei mennyt yhtään. Maitoa on kyllä juonut pitkin päivää, onneksi.
Nyt mitattiin 38,7 kuumetta. Tuli sitten mieleen, että jos vauva heräilee yöllä niin antaisitteko maitoa? Kun näin huonosti syönyt päivällä ruokaa niin olisi vaikea uskoa, että jaksaisi yönkin nukkua ilman nälkää.

Varmasti on nälkä ja erityisesti jano, johon tarvii nestettä. Toisaalta tissi tuo nyös turvallisuuden tunteen... Itse olin esikoisen kanssa samassa tilanteessa ja annoin maitoa. En viitsi tuottaa kurjempaa oloa vauvalle jolla oli jo muutenkin kurja olo vain sillä uhalla että unikiulua täytynee toistaa uudemman kerran vauvan tervehdyttyä...

Kipeänä olo on poikkeustila ja sillon ei mietitä vieroituksia tai muuta!! Jos kyseessä on etenki vauva niin hänen on saatava yölläkin juotavaa, vaikka sit maitoa. Parannuttua sitte tilanne katsotaan uudelleen ja vierotetaan uudelleen tarvittaessa. Harvemmi se vaatii enää isoa operaatiota. Mulla anaki yövierotetut muksut(etenki vauvat) on saanu kipeänä maitoa tai mikä ikinä maistui ja normirytmiin on palattu ihan kivuttomasti sit parannuttua.

Varmasti on nälkä ja erityisesti jano, johon tarvii nestettä. Toisaalta tissi tuo nyös turvallisuuden tunteen... Itse olin esikoisen kanssa samassa tilanteessa ja annoin maitoa. En viitsi tuottaa kurjempaa oloa vauvalle jolla oli jo muutenkin kurja olo vain sillä uhalla että unikiulua täytynee toistaa uudemman kerran vauvan tervehdyttyä...

En imetä enää, pullosta juo :)

En uskoisi syyllistyväni tähän mutta: pitääkö tällaista oikeasti kysyä palstalta? Onko yösyötöistä vierottominen ap:lle tärkeämpi asia kuin se, että sairas vauva saa tarpeeksi nestettä? Mielestäni tällaista ei pitäisi joutua edes miettimään, vaan tottakai tuossa tilanteessa annetaan maitoa, jos vauva sitä tuntuu haluavan.

Todellakin annat maitoa yöllä. Kipeä lapsi tarvitsee nestettä. Meillä lapsi joi kaksi viikkoa yöllä maitoa kipeänä. Heti kun parani, loppui yöjuomiset. Jos teillä ei lopu, niin sitten unikoulu uudestaan.

Tietenkin juotavaa pienelle, ettei kuivu elimistö. Minä meinasin kuolla pienenä noin. Jos ois seuraavana päivänä, eikä yöllä, äiti vieny lääkäriin, niin ei ois voitu pelastaa enää. Siks en edes epäilis pitäisikö lapselle antaa kipeänä juotavaa.

[QUOTE="sanna";28545188]minkä ikäinen vauva?[/QUOTE]

Ikää 8kk. Soittelinkin jo päivystykseen, kun lääkkeestä huolimatta kuume vaan nousi ja oli jo 38,92. Sain ohjeeksi antaa panadolia parin tunnin päästä uudelleen ja huomenna lääkäriin.

Äsken kävin juottamassa vettä vauvalle, ja mittasin samalla taas, nyt oli onneksi sitten lähtenytkin laskuun, oli enää 38,1. Toivottavasti tuo nyt tuosta laskee kokonaan pois, kyllä säikäytti.

Yhteistyössä