Juurihoidettu hammas purenta arka ym.!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko normaalia :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko normaalia :(

Vieras
Maanantaina olin juurihoidossa ja kuukausi takaperin kävin viimeksi, mutta ei ollut tämmöstä kipua ollenkaan, joten siksi nyt tiedustelen, että onko ihan normaalia tämmönen!?! :O
Tämä oli vasta toinen kerta ja ensi kerralla varmaan jo voidaan sulkea kokonaan ja juurihoito ohitse, mutta nyt tämä kipu.. :O

Onko normaalia, että hammas on purenta arka ja kipeä, kun kielellä edes koskettaa..painetta tuntuu ja jomottaa! :(

Jelpppiii! :(

Mulla on ainakin ollut kipeä. Liekö johtuisi siitä, että väkisin siinä ikeniäkin sorkitaan. Hammaslääkäri sanoi, että ota buranaa, jos siltä tuntuu.

No niin mä kans aattelin, et mennäänhän siinä ronklaamaan syvälle, joten onhan se kipeä, mutta ehkä tää vaan aina pahenee, kun kerrat lissääntyy?
Ärsyähän tää on! :(
Olen jo ottanut panacodia(Olen asa-allergikko) ja hetken helpottaa, mut sit se taas alkaa.. huoh!

Ei auta sitten, kun seurata vielä ja toivoa, että tää loppuu pian..

Minulla oli purenta-arkuutta ja sellaista sykkivää tunnetta hampaassa juurihoidon jälkeen. Odottelin yli kuukauden , että lakkaa, mutta paheni pikku hiljaa. Sitten vasta, kun hammashoitaja kaverini sanoi, että sykkivä tunne viittaa tulehdukseen, menin uudestaan. Hammas kuvattiin ja todettiin tulehdus. Avattiin uudestaan, löytyi ylimääräinen juurikanava, johon kaiken lisäksi putsauksen yhteydessä katkesi viila, siine jäi.
Hoitopaikka lohkesi muistaakseni 7 kertaa, puolen vuoden jälkeen kuvattiin ja todettiin tulehduksen levinneen, joten hammas poistettiin. Ja noista jälkimmäistä hoidoista ja lopulta poistosta en joutunut maksamaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;28653023:
Minulla oli purenta-arkuutta ja sellaista sykkivää tunnetta hampaassa juurihoidon jälkeen. Odottelin yli kuukauden , että lakkaa, mutta paheni pikku hiljaa. Sitten vasta, kun hammashoitaja kaverini sanoi, että sykkivä tunne viittaa tulehdukseen, menin uudestaan. Hammas kuvattiin ja todettiin tulehdus. Avattiin uudestaan, löytyi ylimääräinen juurikanava, johon kaiken lisäksi putsauksen yhteydessä katkesi viila, siine jäi.
Hoitopaikka lohkesi muistaakseni 7 kertaa, puolen vuoden jälkeen kuvattiin ja todettiin tulehduksen levinneen, joten hammas poistettiin. Ja noista jälkimmäistä hoidoista ja lopulta poistosta en joutunut maksamaan mitään.

No ohhoh! :O
sähän kauan jaksoit sinnitellä, mutta onpa kyllä aikamoista ollut..

Juu kyllä on normaalia, mulla kesti tasan 2 vrk kipu ja ei auttanu buranat eikä mikään. Sanovat että parin pv kipu on normaalia mutta jos jatkuu niin sit kannattaa olla ham.lääk yhteydessä, voi tarvita antibioottikuurin. Mutta tosiaan kun sitä hammasta ronklataan niin kipu sitten tuntuu viereisissä hermoissa, tai jotain tällästä ennenkuin tasottuu. Tsemppiä, kyllä se siitä!

tottakai se on arka ja tuntuu painetta kun siinähän pikkuhiljaan tapetaan hammas, eli juuret tapetaan.

Kyllä olikin yö kestämistä, kun sattui niin saakutisti kokoajan ja hampaita et vahingossakaan saanu laittaa yhteen , koska silloin se kipu oli niin jumalaton!!! :O

pakko oli ottaa kortisonia panacodin lisänä(ja näitä panacodeja meni se 8kpl)..
Koskaan ei oo ollu näin kipeä, että päätä särkee ja poskionteloon sattuu ja tietenkin siihen pirun hampaaseen! :(

Ja buranaa en saa syödä!(asa-allergia!)

[QUOTE="vieras";28655026]Kyllä mä soittasin hammaslääkäriin ja kysyisin tarkempia ohjeita. Mulla ei oo koskaan hampaat oireillu juurihoitojen jälkeen.[/QUOTE]

Ei mullakaan viimeks tässä tämmöstä ollut, ja lääke helpottaa sen hetken vaan, mutta
ajattelin kyllä, että , jos tää jatkuu näin hurjana niin soitan ja kysyn huomenna tästä !

[QUOTE="vieras";28655109]saattaa olla melkein 2viikkoa kipeä juurihoidon jälkeen, normaalia on.[/QUOTE]

Aika kestämätöntä on kyllä , jos tää 2viikkoa vielä kestää! :O
Viime yö oli jo niin tuskaa, ettei mitään rajaa..

Viimeks oli ihan pientä jomotusta tähän verrattuna!

Yhteistyössä