Juustot raskausaikana!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miltski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miltski

Aktiivinen jäsen
16.04.2006
3 413
0
36
Mitäs ootte mieltä tälläisestä... Ollaan menossa miehen kanssa tänään Amarilloon syömään, ja mietin tässä mitä mä voin syödä. Raskaana siis olen, ja mietin, että kysynkö esim. tarjoilijalta onko ruuassa käytetty juusto valmistettu pastöroidusta maidosta? Kun mun herkku Amarillossa on karitsa, jossa on Chevrejuustoa. Luin eri kirjoituksia tuosta netistä, niin useassa sanottiin chevren olevan turvallista, jos on valmistettu pastöroidusta maidosta. Sitten toinen on parmesaani, onkohan siinä sama sääntö? Tosi paljon oli tästä juttua netissä, mutta aika vähän faktatietoa... :(

miten se juusto siinä karitsassa on? kastikkeena vai vai? meinasin vaan että jos se on kastikkeena esimerkiksi, ni sehän on sit kypsennetty ja muistaakseni se on ok?

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
miten se juusto siinä karitsassa on? kastikkeena vai vai? meinasin vaan että jos se on kastikkeena esimerkiksi, ni sehän on sit kypsennetty ja muistaakseni se on ok?

Juu, jos olis edes 65 asteista ollu, niin listeriabakteerit olis kuollu. Mut tässä ruuassa se on ihan vaan siinä pihvin päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Juu, jos olis edes 65 asteista ollu, niin listeriabakteerit olis kuollu. Mut tässä ruuassa se on ihan vaan siinä pihvin päällä.

Ootko varma, ettei oo esim. parilalla paistettu?

Listeriabakteeri kuolee 72 asteessa. Kyllä mä kysyisin juustosta tarkemmin, jos se ei ole "täysin" kypsennetty siis esim. kastikkeen joukossa tms. Noh, mä olenkin vähän turhan hysteerinen noista jutuista... valitettavasti.

Yhteistyössä