Juutalaiset kuolivat vapaaehtoisesti...sanoo Terttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis ainakin jossain dokkareissa on mainittu, että joillekin oli annettu mahdollisuus kääntyä pois juutalaisuudesta ja ne jotka ei suostunu, joutuivat leirille. Piti sylkeä jotain juutalaisuuteen liittyvää kuvaa tms. Jospa se Terttu sitä tarkoitti, että kuolivat niinku uskonsa puolesta. Tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Perri:
Siis ainakin jossain dokkareissa on mainittu, että joillekin oli annettu mahdollisuus kääntyä pois juutalaisuudesta ja ne jotka ei suostunu, joutuivat leirille. Piti sylkeä jotain juutalaisuuteen liittyvää kuvaa tms. Jospa se Terttu sitä tarkoitti, että kuolivat niinku uskonsa puolesta. Tai jotain.

Näin luulen kans.:)

Kummallista. Yleensä helluntailaiset on tosi juutalaismyönteisiä. Ainakin mitä itte oon nähnyt omassa seurakunnassa. Se juutalaisuus on monen mielestä ihan sika mahtava juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kummallista. Yleensä helluntailaiset on tosi juutalaismyönteisiä. Ainakin mitä itte oon nähnyt omassa seurakunnassa. Se juutalaisuus on monen mielestä ihan sika mahtava juttu.

Ja se on tosi ristiriitaista, että pidetään juutalaisuutta "sika mahtavana" kun otetaan huomioon että juutalaisten mielestä helluntailaiset on vääräuskoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja mut:

Ja se on tosi ristiriitaista, että pidetään juutalaisuutta "sika mahtavana" kun otetaan huomioon että juutalaisten mielestä helluntailaiset on vääräuskoisia.

No siis onhan nekin tavallaan kristityn näkökulmasta väärässä, mutta raamatussa sanotaan, että juutalaiset on Jumalan luvattu kansa. Erikoisessa asemassa, tavallaan.

(Mä en nyt sit tarkota puolustaa Israelin nykyistä politiikkaa tällä.)

Alkuperäinen kirjoittaja mut:

Raamattu kehottaa kristittyjä siunaamaan Israelia ja juutalaisia :)

Perrin vastaus on varmaan se mitä Terttu tarkoitti. Mulla särähti korvaan, kun Nino vertasi heidän ekan tehtäväyön tunnelmia keskitysleiriin :O Siis tauot, ruokaa ja lepoakin... millaistakohan se kuvitteli keskitysleirillä olevan?

Yhteistyössä