Jyväskylän keskus sairaalasta kyselen tyhmänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasavilli-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Olis kiva kuulla kokemusta myös sektiosta Jyväskylän keskussairaalassa? JOS siis sellaiseen joskus joutuu, niin millainen kokemus se on ollut ja onko viilto tehty pystyyn vai vaakaan? Olen nimittäin kuullut että siellä tehdään paljon pystyviiltoja ja sellaista en itselleni haluaisi ellei ihan välttämätöntä. Mulla on muutenkin sektiokammo :(

Vaakaan tehtiin mulla molemmilla kerroilla :) Ei ole jäänyt mitään kammoa sektioista.

Olen muutenkin tykännyt henkilökunnasta tuolla, ei siis ole mitään moittimisen aihetta.. Perhehuoneita ei tosiaan enään ole. Ja 2006 vuonna kun mulle tehtiin eka sektio niin silloin tosiaan perhehuoneeseen pääs vain ensisynnyttäjät.

Joka torstai on tutustumiskäyntejä, sinne saa mennä silloin aivan vapaasti, en muista kellonaikaa.

Mulle tehty sektio viime vuonna ja vaakaan tehtiin viilto (kiireellinen). Sektiopäätös ois tullut monta tuntia ennen kärsimyksiä, jos oisivat ultranneet heti ku sinne menin, ei ollut edes mahdollista synnyttää alakautta.

Ilokaasun tilalle on tullut joku rentoutuspiikki, josta tulee känninen olo :D Vaikutusaika 4h, mut ei mulla vaan ollut, eikä uutta annosta saa ku vasta 4h päästä edellisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Ihan hyvä paikka on synnyttää. Esikoisen synnytyksessä oli todella kurja kätilö mutta se ei ole enää siellä töissä. Toisen tytön synnytyksessä aivan ihana kätilö. Synnyttäneiden osasto oli silloin remontissa 2005 syksyllä, ja on kai taas. Ilokaasuahan siellä ei vissiin enää saa, enkä kyllä ottaisikaan :x

Ai ei ilokaasuakaan? No just.:o Aika omituiselta vaikuttaa paikka.

Miksiköhän kiireellisessä sektiossa viilto tehtiin pystyyn? Mulla on kiireellinen sektio takana, ei siis hätäsektio, ja viilto kyllä tehtiin vaakaan nätisti. Johtuuko lääkärin käytännöstä vai mistä ihmeestä :/

siellä ei käytetä enää ilokaasua kuulemma siksi että siitä on jotain haittaa sairaalan työntekijöille jotka sille altistuu jatkuvasti.

tietääkö joku että saako muut vieraat kuin perhe ja isovanhemmat käydä tapaamassa äitiä ja vauvaa kahviossa? vai saako sitä vauvaa edes viedä kahvioon?

Ei saanut viedä vauvaa pois osastolta. Isä saa vierailla mielensä mukaan. Isovanhemmatkin saa käydä vierailulla. Osastolla oli sellainen tila jossa oli pöytä ja tuoleja ja siellä sitten itse oltiin kun isovanhemmat tuli katsomaan vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
tietääkö joku että saako muut vieraat kuin perhe ja isovanhemmat käydä tapaamassa äitiä ja vauvaa kahviossa? vai saako sitä vauvaa edes viedä kahvioon?

Ei saa viedä vauvaa kahvioon. Ihan järkevä syykin, koska siellähän voi olla vaikka minkälaisia potilaita pöpöineen.

Isovanhemmathan saa käydä osastolla, kellonaikaa en tarkkaan muista, oisko ollu 17 eteenpäin..?

Mulla molemmissa synnytyksissä oli aivan ihanat kätilöt synnytyksessä auttamassa!
Osastolla sitten ekalla kertaa oli eräs vanhempi kätilö joka oli aivan kamala |O Tiuski ja vinoili, puhu miehellekin niinku jollekin vähä-älyiselle..
Muuten henkilökunta oli mukavaa ja ystävällistä. Paljon oli nuoria hoitajia/kätilöitä.

MUOKS. Lisään vielä, että se piikki joka sen kaasun tilalle on tullut, on ihan kuraa. Siitä mitään hyötyä ollut.

Olen synnyttänyt siellä 1,5v sisällä kaksi lasta, molemmat alateitse ja jälkimmäinen käynnistettynä. Henkilökunta on ihan mukavaa, tottakai joukkoon mahtuu muutama -ei niin mukava-kin... Vieraita siellä ei tosiaan sallita kun lapsen isä ja sisarukset rajoituksetta ja sit isovanhemmat aulatiloihin klo 17-19. Kahviossa saa käydä muitakin tapaamassa, mut vauva on jätettävä osastolle hoitoon. Huoneet ovat pääas. 2 hengen huoneita ja melkoisen ahtaita eli sinne en vieraita haluaisikaan. Ruoka on ollut ihan hyvää ja monipuolista, jos vointi sallii niin se haetaan itse käytävältä.
Niin ja se ilokaasun tilalle tullut piikki oli mullakin ihan turha, ei vaikutusta. Kipu ym. asiat sai kyllä hyvin neuvoteltua kätilön kanssa ja kuuntelivat ja ottivat huomioon toiveeni. Ihan positiiviset muistot on tuosta paikasta molemmilta kerroilta.

Juu ilokaasua ei saa, henkilökunnnan terveyden vuoksi.

Toivoa sopii että vauva ei joudu teholle, koska se on läpihomeessa :( Siellä oireilee iin henkilökunta kuin vanhemmatkin, miksi eivät vauvatkin. Mutta homehan on Jyväskylässä tuttua, että hyvä kun alkaa altistus jo vauvasta.
Mutta remontti ilmeisesti alkaa kohtapuoliin sielläkin.

Itselläni on tympeä kokemus kätilöstä, joka alkoi tiuskimaan minulle että en kuulu ko. osastolle kun keskenmenon sain. Lääkärin määräyksestä sinne menin. :o

Ja eikös se niin tosiaan mene, että hätäsektiossa pystyyn, muuten vaakaan se viilto. Vaikuttaisiko se jotenkin siihen nopeuteen saada vauva ulos..? En tiiä..

Yhteistyössä