K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan toi ”maailmalle meni” olla Jeren mielessä myös fanien piirissä X:ssä tms jauhettua, mutta kun en oikein muista tätäkään, vaan johtuuko sitten siitä, kun näissä ryhmissä kaikki tällaiset vaiettiin välittömästi tai seliteltiin parhain päin. Ja siis en tarkoita, että Jere ois tehnyt tossa mitään väärin, mutta kun näissä ryhmissä ei saanut koskaan keskustella rehellisesti yhtään mistään, esim miten joku faniporukka ois kritisoinut tms.
Missä helvetin ryhmissä🤣 Eihän täälläkään muuta tehdä, kuin jauhetaan kaikkea paskaa ja etitään negat kaikesta🤣🤣

Tajusin juuri, että tuo omien puoliensa pitäminen on kyllä monienkin suomalaisten heikkous. Itsekin olin siinä tosi huono, mutta monien vuosien terapian ja ison varallisuuden turvin olen oppinut siinä paremmaksi. Huomaan vain nyt meillä töissä, että jengi ei pysty eikä oikein osaa pitää puoliaan. Uusi pomo on aivan karsea ja kävelee työntekijän yli täysin surutta, jos kukaan ei estä. Ja, no, eihän meillä sitten oikein kukaan estä. Ihmiset vain pelkää konfliktia hänen kanssaan tai ehkä oman paikkansa puolesta (vaikka ei sillä edes ole varaa irtisanoa ketään ja potkutkin tuolta ois siunaus, koska sais heti tukia) ja antavat ylikävellä.
Itse oon säästynyt pahimmilta yrityksiltäkin, siksi kai pääasiassa, kun teen vain osa-aikaa, mutta on niitä yritetty minuunkin ja koen nyt, että niin, se mitä olen itsekin miettinyt "ikäväksi käytökseksi kun en ole suostunut", onkin sitä, että mä oon pitänyt omia puoliani, enkä ole nielaissut mitä hyvänsä. Enkä siis ole käyttäytynyt ikävästi, olen vain itse edelleen kuvitellut, että joo kun en suostu, niin oon tosi ikävä ihminen. Vaikka eihän se niin ole.
Se vaan, että omien puoliensa pitäminen pitää tehdä kohteliaasti. Kohteliaasti, mutta jämäkästi. Inhoan ihmisiä, joille omien puoliensa pitäminen on sitä, että suututaan vastapuolelle jo valmiiksi kun aletaan asioista neuvotella.

Maailmassa saa pitää niin sikana puoliaan, että se on joskus ihan käsittämätöntä. Vaikka eihän kukaan oikein tykkää sellaisesta nössöstäkään, joka ei oikaise, jos toinen ylittää sun rajasi.
Mutta siis nää työntekijä - työnantaja -suhteet on usein aika vaikeita, kun sillä
toisella on tavallaan valtaa tehdä sun olostasi siellä töissä ihan superikävää tai antaa jopa potkutkin… Ja mitä valtaa sulla on pomoon? Ei mitään, käytännössä.
Jos siis ei ole enää ylempää omistajaa jne.
Mut mä alan tästälähin ajatella, että mä pidän vain puoliani ja sillä sipuli! Eli siitä ei ole kyse, että olisin v-mäinen tai ilkeä.

Ja siis inhoan ihmisiä - ja pomoja - joiden kanssa saa koko ajan olla pitämässä puoliaan, ne on ihan todella raskasta seuraa. Kyllä nyt pitäisi jo sivistyneiden ihmisten ymmärtää, miten toisia kohdellaan oikein, eikä aiheuttaa koko ajan kuormitusta toisille.
Mutta meidän pomo ei ainakaan tajua, sivistymätön läskipersemoukka. Voin näin selän takana sanoa, hihhih.

Mitä itse? J:n puheisiin liittyen tää ryhmäkeskutelu alkoi.
Niin, fanien puheisiin hänen puheistaan, urpo. Oisko Jodelissa sit tuomittu joku Jeren laivaheitto jollekin huutelijalle? Vai?
Vai oisko Jere itse ”pettynyt” itseensä kun lähti mukaan vastailemaan jollekin pösilölle ja pelännyt, että nyt hänetkin tuomittiin? Vaikkei juuri kukaan sanonut yhtään mitään.

Yhteistyössä