K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kyllä tuossa mielestäni ollut mitään vääristelyä, yksi festarikeikka jossain ei tee kenestäkään menestynyttä, ei kärtsästäkän, sitten kun vetää omaa kiertuetta tuolla tyyliin Alan Walker, voi ehkä alkaa puhui menestyksestä. Edelleenkään ei ole se ainokainen Areenakeikka kotimaassaan loppuunmyyty, mikö nyt luulis olevan itsestäänselvyys menestyneelle artistille. Monet suomalaiset artistit on myyneet omia keikkoja loppuun ulkomailla esim Samu Haber, Maustetytöt yms
Onko vain Alan Walkerin kaltaiset tyypit menestyneitä? Sitten Suomessa ei taida olla yhden ainutta menestynyttä artistia, jos tää on mittapuu.

Warner ja manageri järkänneet vai mistä tieto et ois kutsuttu?
Mua jäi nyt mietityttämään, mitä oikein tarkoitat tällä "Warner ja manageri järkänneet"-kohdalla? Luuletko, että Warner pystyy mihin tahansa mutta ei viitsi järkätä muita artistejaan Taiwaniin festivaaleille? Tai ylipäätään minne tahansa festareille? Ei se levy-yhtiö ja manageri pysty järkkäämään artistille yhtäkään ulkomaankeikkaa, jos ei ole kysyntää. Ja se kysyntä näkyy siinä, että festarit lähettävät kutsuja. Jos asia olisi vain Warnerin päätettävissä, niin siellä Taiwanissa olisi takuulla tepastellut Kaija K tai Kuumaa.

Ei kyllä tuossa mielestäni ollut mitään vääristelyä, yksi festarikeikka jossain ei tee kenestäkään menestynyttä, ei kärtsästäkän, sitten kun vetää omaa kiertuetta tuolla tyyliin Alan Walker, voi ehkä alkaa puhui menestyksestä. Edelleenkään ei ole se ainokainen Areenakeikka kotimaassaan loppuunmyyty, mikö nyt luulis olevan itsestäänselvyys menestyneelle artistille. Monet suomalaiset artistit on myyneet omia keikkoja loppuun ulkomailla esim Samu Haber, Maustetytöt yms
Saanen huomauttaa, että Käärijän aikaisemmilla euroopankiertueilla on ollut moniakin keikkoja loppuunmyyty.Aivan varmasti tulee olemaan myös tulevalla.

Koko ajanhan on ollutkin arvoitus, miksi Käärijä tuntuu olevan suositumpi ulkomailla kuin kotimaassaan. Samaa alkaa näkyä Erikan kohdalla. Ulkomailla arvostetaan, mutta Suomessa ovat melkein ajojahdin kohteena. Se tekee minut hyvin surulliseksi. Pelkäämmekö artisteja, jotka tekevät asiat hieman omalla tavallaan vai mista se johtuu.

Suomessa tulee vaan joka tuutista nyt Abreun areenakeikoista🙄. Luulisi suurempi juttu olevan tällainen iso ulkomaan valloitus suomenkielellä, mutta ei. Ei täällä osata arvostaa. Onhan näitä muitakin, jotka tekee ulkomaan keikkoja, eikä niistäkään puhuta. Mm. Lordia on ihmetelty"Vieläkö ne keikkailee?", vaikka niittävät suurta suosiota ulkomailla ja keikkailevat siellä ahkerasti.

Saanen huomauttaa, että Käärijän aikaisemmilla euroopankiertueilla on ollut moniakin keikkoja loppuunmyyty.Aivan varmasti tulee olemaan myös tulevalla.
Eka kiertue oli täysin loppuunmyyty. Tokalla kiertueella piti useita keikkoja siirtää isompiin saleihin ja ainakin yhdessä paikassa piti kasvattaa salia jopa kaksi kertaa, kun liput loppui heti. Kyllä ne ihan kaikki paikat oli täynnä, vaikkei ihan viimeisiä olis myytykään. Moni kaupunki oli kyllä loppuunmyyty myös. Tää onkin huvittavaa, että joku myy loppuun kiertueen, jossa salit on about 500, niin sit voi mainostaa loppuunmyytyä kiertuetta. Sit toinen esiintyy pääasiassa saleissa jonne mahtuu n. 1000-2000 ja jos nää myydään vaikka 99%, se ei sitten olekaan hieno juttu, kun ei ole loppuunmyyty. Kärtsän syksyn kiertueeseen on kuukausia aikaa, joten ne ehtii kyllä myydä loppuun tai tarpeeksi täyteen vähintään.

Suomessa tulee vaan joka tuutista nyt Abreun areenakeikoista🙄. Luulisi suurempi juttu olevan tällainen iso ulkomaan valloitus suomenkielellä, mutta ei. Ei täällä osata arvostaa. Onhan näitä muitakin, jotka tekee ulkomaan keikkoja, eikä niistäkään puhuta. Mm. Lordia on ihmetelty"Vieläkö ne keikkailee?", vaikka niittävät suurta suosiota ulkomailla ja keikkailevat siellä ahkerasti.
Kyllä mä Abreaulle suon nyt tämän huomion. Hänellä on kuitenkin 20 vuotta uraa takana, kun sai sen Idols-potkun niin nuorena. Muutenkin jää vuosien tauolle nyt, kuten on ilmoittanut. Näistä Kärtsän keikoista saattaa tulla juttua vähän myöhemmin, kun vielä on Paaspop ja Red Rocks tulossa.

Koko ajanhan on ollutkin arvoitus, miksi Käärijä tuntuu olevan suositumpi ulkomailla kuin kotimaassaan. Samaa alkaa näkyä Erikan kohdalla. Ulkomailla arvostetaan, mutta Suomessa ovat melkein ajojahdin kohteena. Se tekee minut hyvin surulliseksi. Pelkäämmekö artisteja, jotka tekevät asiat hieman omalla tavallaan vai mista se johtuu.
Koska suomalaiset ymmärtää liian hyvin sen nolot jutut keikoilla ja muutenkin tajuaa mikä itsestään epävarma nolo jätkä se on. Mä muistan kun menin euroviisuhuumassa sille Tavastian keikalle kesäkuussa, ja olin ihan hämmentynyt niistä jutuista jota siellä suustaan päästeli, jotain paskalle meno juttuja ja sellaista huomion ja selkään taputusten hakemista täynnä koko setti. Olin kyllä aidosti aika hämmentynyt, eikä oo tarvinnut toiste keikkalippuja hönen keikalleen maksaa

Vaikka olis 5 katsojaa ollut tuolla keikalla niin ihan sama. Menestynyt hän on silti. Hänet buukattiin sinne keikalle joka on harvinaista suomalaisartistille tuolla päin maailmaa, varsinkin suomenkielisiä biisejä esittävälle.

No ei ole Erikaa kohtaan mitään ajojahtia muutaku harhaisessa päässäs tai perustat johkin umk- tai euroviisuketjun pariin haukkujaan tämän. Nytkin saa oikein esiintyä viisufinaalissa myöskin, kuten Lordi.

Koska suomalaiset ymmärtää liian hyvin sen nolot jutut keikoilla ja muutenkin tajuaa mikä itsestään epävarma nolo jätkä se on. Mä muistan kun menin euroviisuhuumassa sille Tavastian keikalle kesäkuussa, ja olin ihan hämmentynyt niistä jutuista jota siellä suustaan päästeli, jotain paskalle meno juttuja ja sellaista huomion ja selkään taputusten hakemista täynnä koko setti. Olin kyllä aidosti aika hämmentynyt, eikä oo tarvinnut toiste keikkalippuja hönen keikalleen maksaa
👍

Miten sitten selität, että vielä kolme vuotta myöhemmin Kärtsä kiertää kesällä taas kaikki isot festarit ja ne saamarin festarit vielä sijoittaa isoille lavoille. Kuinka ne kehtaa. Areenakin tulee olemaan loppuunmyyty viimeistään toukokuuhun mennessä, todennäköisesti aika pian (usko jo, lippuja ei taida olla kuin alle 300 myymättä).

Miten sitten selität, että vielä kolme vuotta myöhemmin Kärtsä kiertää kesällä taas kaikki isot festarit ja ne saamarin festarit vielä sijoittaa isoille lavoille. Kuinka ne kehtaa. Areenakin tulee olemaan loppuunmyyty viimeistään toukokuuhun mennessä, todennäköisesti aika pian (usko jo, lippuja ei taida olla kuin alle 300 myymättä).
Ei tule myymään loppuun, mark my words.

Piti muuten lisätä, että Abreullakin oli perjantain keikalle lippuja myymättä useita satoja vielä viikko sitten, mutta nekin sitten meni loppuun. Monet ei vaan halua ostaa lippuja kovin aikaisin.

Ei ollut siis sun juttu. Mutta joku toinen ehkä tykkää eikä se sinun mielipiteesi ole tärkeämpi tai parempi kuin hänen. On kuitenkin yli 15 300 suomalaista ostanut lipun areenalle, joten joihinkin se huumori uppoaa.

Yhteistyössä