K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon joskus miettiny tätä. Lyhyesti jos koitan jotain ajatuksia koota mitä on ollu nii
-sukupuoli campina tms? Jos tää käy järkeen. Nykydragissa mun käsittääkseni ajatellaan että kuka vain syntymäsukupuolestaan riippumatta voi performoida mitä vain sukupuolta, koska esityksessähän on kyse sukupuolen överistä performoinnista. Näin joskus ihanan tiktokin jossa joku perusteli miksi bbno$ on drag king. Artisti ite oli kommentoinu sydämillä. Musta K tekee samaa.
-Jotenki hypermaskuliinisuus ja hyperfeminiinisyys ei tunnu vastakohtasilta asioilta. Kun K on peräkkäin ja ennen kaikkea usein jännästi yhtäaikaa "miehekäs" ja "naisellinen", se ei tunnu eikä näytä kahden vastakohdan vuorottelulta vaan jonkin pohjimmiltaan saman ja luontevasti hänen itsensä "esittämiseltä", jos tää käy järkeen
-Kn sukupuolen performointi mulle, mun mielestä, yhdistyy toiseen kssa olennaiseen asiaan eli luokkaan ja makuun. Mut nyt oon oikeesti jo sen verran syvällä perjantaissa että ei irtoo enempää tästä heh.
Mä olin se sama jolle vastasit. Toivottavasti joku muu (selväpäisempi jolla on uusia ajatuksia) vastaa kans.
💚
Mä nään enemmän, että on sinut itsensä kanssa, en lajittelisi naisellisuudeksi. Suomalaisilla miehillä varsinkin on tarve esittää hyvin maskuliinista jopa siihen toksiseen maskuliinisuuteen taipumusta.

Ei ollutkaan tarkoitettu vihapuheeksi. En nyt jaksa enempää osallistua tai selittää omaa kantaani, koska ei kiinnosta tarpeeksi. Sen verran vain, että kyse oli sarkasmista ja myönnetään, ehkä myös pilkallisuudesta. Tuollainen akateeminen jargon/ selittäminen on mun mielestä monesti vain puhdasta itsekorostusta ja tässä tapauksessa myös ne omat raadolliset tarpeet vain pyhitetään ja selitetään.
Senkus jatkatte, keitä tuollainen kiehtoo.

Itse oon aina tykänny runkata, ryypätä, joskus muutakin vedellä, ja myös analysoida ihan kaikenlaisia inhimilliseen elämään kuuluvia asioita.
En saa kiinni siitä, miten minkään analysointi olis ruumiillisten tarpeiden tai tekemisten selittämistä pois. Mut en väitä ettei sulla vois olla just sellasesta huonoja kokemuksia - ja siinä et takuulla oo edes ainut, koska mä ainakin olen huomannu, että joskus jo yhden akateemisen sanan käyttö provosoi ihmisiä ihan asiakseen pilkkaamaan ja tavallaan "alentamaan" toisen. Niinhän säkin tässä tarkoitat tehdä - kun joku tossa alkoi haastaa sun pilkkaa, niin asetuit koko keissin yläpuolelle sanomalla että sinua se ei itse asiassa edes kiinnosta, ja ne jotka saa jotain irti moisesta voivat jatkaa.

Itse oon aina tykänny runkata, ryypätä, joskus muutakin vedellä, ja myös analysoida ihan kaikenlaisia inhimilliseen elämään kuuluvia asioita.
En saa kiinni siitä, miten minkään analysointi olis ruumiillisten tarpeiden tai tekemisten selittämistä pois. Mut en väitä ettei sulla vois olla just sellasesta huonoja kokemuksia - ja siinä et takuulla oo edes ainut, koska mä ainakin olen huomannu, että joskus jo yhden akateemisen sanan käyttö provosoi ihmisiä ihan asiakseen pilkkaamaan ja tavallaan "alentamaan" toisen. Niinhän säkin tässä tarkoitat tehdä - kun joku tossa alkoi haastaa sun pilkkaa, niin asetuit koko keissin yläpuolelle sanomalla että sinua se ei itse asiassa edes kiinnosta, ja ne jotka saa jotain irti moisesta voivat jatkaa.
Entäpä jos tämä onkin totta eli ei todellakaan kiinnosta pätkääkään ylianalysointi. Kyllästymispiste on tullut jo aikoja sitten opiskelun ja työelämän myötä. Älä sinäkään määrittele muita heitä tuntematta.

Entäpä jos tämä onkin totta eli ei todellakaan kiinnosta pätkääkään ylianalysointi. Kyllästymispiste on tullut jo aikoja sitten opiskelun ja työelämän myötä. Älä sinäkään määrittele muita heitä tuntematta.

Ok, mut miks itse aloit nimittelemään muita ja huutelemaan toisten runkuttelusta 🤣 sano miten täällä nyt saa keskustella sun mielestä?
Vttu näitä poliiseja

Ok, mut miks itse aloit nimittelemään muita ja huutelemaan toisten runkuttelusta 🤣 sano miten täällä nyt saa keskustella sun mielestä?
Vttu näitä poliiseja
Kuka täällä on muka poliisiksi alkanut? Se oli sarkasmia, jota ei ehkä tullut muotoiltua tarpeeksi selkeästi. En pyydä anteeksi sanomisiani, mutta pahoittelen mielipahaa. Huomautan kuitenkin, täällä on mm. omia kirjoituksiani kommentoitu joskus paljon pahemmin. Nyt riittää jo mun puolestani.

Ehkä meidän kaikkien pitäisi oppia ottamaan enemmän huomioon sukupuoli ja sukupolvi näkemykset näissä asioissa. Tietty me ollaan kaikki ennenkaikkea yksilöitä ja kaikilla meillä on omat tapansa tuoda asiat ilmi.

Miten tälläinen perus kunnioittavuus onkin täällä niin mahdotonta? 😓
Trollit ovat oma lajinsa, mutta muutoinkin toisten kirjoittajien kenen milloinkin, todella ruma haukkuminen on raskasta.

Ehkä luit huonosti tai ymmärsit väärin. Olen täsmälleen samaa mieltä siitä, että se feminiinisyys ei ole kynsilakkaa tai meikkejä tai liikkeitä tai eleitä. Se on sitä kiinnostusta ympäristönsä ja itsensä koristeluun. Siis synnynnäinen kauniiden asioiden ihailu. En tiedä, mitä tarkoitat tuolla karhulla. Onhan K ollut pienestä pitäen jäkisjätkä mutta samaan aikaan hän on ollut myös sellainen esteettisyyden ihailija tai oikeastaan se on alkanut kukkia vielä vahvemmin nyt, kun on päässyt esimerkiksi ammattimeikkaajien avulla kiinni näihin asioihin. Olen vain sitä mieltä, ettei kyse ole mistään viitasta, jonka hän iän myötä pistää naulakkoon vaan sisäsyntyistä juuri niin kuin sanot. Ja siksi en ymmärrä tuota karhu-määritelmää. Nytkö hän mielestäsi vain lopettaa esteettisyyden ihannoinnin ja rupeaa karhuksi?
Meillä on niin eri käsitys ja näkemys näistä asioista, että annetaan asian olla. Se feminiinisyys mitä itse ajan takaa on ihmisessä luontaisesti oleva ulkonäköön liittyvä sisäsyntyinen asia, enkä tarkoita sillä kiinnostusta ja viehtymystä ns. yleensä naisellisiksi miellettyihin asioihin tai itsensä koristeluun. Jos nyt karskisti yritän hahmottaa asiaa, niin söpöstä twinkistä on kuoriutumassa karhu. Vielä tällä hetkellä K on näiden välimuotoa mutta karhua kohti hän on menossa, oli meikkiä naamassa tai ei.

Yhteistyössä