Kääntäminen johtanut synnytykseen/sektioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonna

Jäsen
12.06.2004
290
0
16
Hellou,

Olen menossa perjantaina sairaalaan jolloin yritetään kääntää pienoikainen, joka oli viimeisessä ultrassa jalat alimpana. Neuvottiin tulemaan syömättä ja juomatta, koska joku häviävän pieni mahdollisuus on että esim istukka irtoaa ja joutuu hätäsektioon. Kätilö kuitenkin sanoi että tosi snadi mahdollisuus tämmöiselle. Anways, onko kenelläkään kokemusta, eli onko jollain kääntäminen johtanut hätäsektioon? Tai muuten johtanut esim synnytykseen?

Lähinnä tässä vain arvuuttelin, että pitäisikö sittenkin ottaa mies mukaan, kun sanoin jo ettei tarvitse tulla mukaan... Nyt tietty kun hetki lähestyy ja ajatukset sinkoilee, niin tulipahan mieleen, että tarvtiseeko nyt kuitenkin varautua?

Lisäksi kun on erityisen supisteluherkkä kohtu, niin juolahti mieleen että jos se rönkkiminen pistää supistelut kunnon vauhtiin taas. Raskausviikkoja silloin 37, joten kaikkihan on periaatteessa mahdollista :/

Meillä ei itse kääntäminen johtanut sektioon, mutta samalta reissulta kyllä kotiuduttiin vauvan kanssa... ;)

Mentiin reilut kolme viikkoa sitten sairaalaan kääntöyritykseen. Ultrassa huomattiin kuitenkin että lapsivesi on vähissä ja napanuoran virtaukset heikot. Päädyttiin kiireelliseen sektioon missä kaikki meni loistavasti ja kolmen päivän ikäisen vauvan kanssa päästiin jo kotiin.

Mutta tälläistähän elämä vähän on, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja milloin. Itse olin tosi onnellinen että mies oli mukana ja pystyi järjestämään itsensä isyyslomalle muutaman tunnin varoitusajalla.

Itse asiasta kuitenkin, todennäköisyys synnytyksen käynnistymiseen kääntöyrityksessä on ainakin saamieni ennakkotietojen mukaan hyvin pieni (tai niin minulle etukäteen vakuuteltiin neuvolassa). Onnea yritykseen jokatapauksessa ja toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin!

Mulla kanssa oli esikoinen perätilassa, ja sitä yritettiin kääntää ulkokäännöksellä 36+5 viikolla. Poika ei kuitenkaan kääntynyt tällä reissulla, vaan sitten synnytys käynnistyi ihan itekseen pari päivää yrityksen jälkeen. ja ihana poika syntyi sitten perätilassa :heart: :heart: :heart:
Olen joskus myöhemmin kuullut jonkun sanovan, että synnytys SAATTOI käynnistyä käännösyrityksestä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Muut lapset minulla on kuitenkin syntyneet oikein päin ja vasta lasketun ajan jälkeen.

Yhteistyössä