Kaapin ovien maalaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mulju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mulju

Jäsen
22.03.2006
495
0
16
Tässä olis kiva asunto mutta noi väriratkaisut ei ole ihan yks yhteen mun maun kanssa. Eritoten tuon keittiön kaapit saa ihon vähän kananlihalle.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item_images_dialog.jsp?portal=eo&.pkg=12379820867300&.pkg=12379820864510&item_id=41.1145300

Mitäs mieltä olette tuosta asunnosta. Ja mitenhän tuo ovien maalaus onnistuu..onko kukaan maalauttanut esim. ammattikoulun maalarilinjalla ovia? Tai maalannut itse? Nettiä sen verran selailin että se vois kotonakin onnistua, mutta en ole mikään remonttireiska joten antaisin työn mielellään jollekin osaavammalle.

Jos on puuovet niin hierasee pinnan rikki ja maalia vaan pintaan:) Jos on kalustelevyä, niin varmaan siihenkin joku maali löytyy. Rautakaupat esim auttaa tässä. Mut kalustelevyä ei saa mennä hiomaan!
Ja ruiskulla tulis paras jälki, joten kannattaa olla yhteydessä amikseen(ellei itse ruiskua omista), mutta siellä saatta olla aikas pitkät jonot. Iso hommahan tommonen ei ole jos on laitteet:)

Mä maalasin meidän keittiökaappien ovet. Ovet kannattaa irrottaa kokonaan saranoilta. Hioin ensin pinnoista kiillon pois ja tasoittelin koloja. Tasoitin myös urat ja kahvojen reiät, sillä laitoin uudet vetimet. Maalasin liuotinohenteisella puolikiiltävällä huonekalumaalilla ja käytin leveää tasoitussivellintä. Ihan hyvää jälkeä vaikka aika iso homma sinänsä oli.

Mä en edes ajatellu onko tuo joku Älvsby vai ei, onneksi täällä on valveutunutta porukkaa :D . Kiitos vastauksista ja käyn vielä iltapäivästä kurkkaa jos on tullut lisää mielipiteitä tosta talosta!

Nyt vasta vilkasin noita ovia ja ite maalauttaisin noi ruiskulla jossain tai sitten vaihtaisin kokonaan ovet, sillä noiden urien takia vaikea siveltimellä maalata. Lisäksi noissa on noi koristevalot suoraan kaapin oveen, eli jos jotain epätasaisuutta maalissa on, niin noi valot oikein korostaa niitä.

Kunnon maali ja laadukkaat työvälineet. Tela ja pensseli tarvitaan ja tietty hiomapaperia. Noi urat tekee pienen haasteen, mutta kyllä ne toisenväriseksi saadaan. Tasainen pinta olisi helppo saada virheettömäksi.

Suosittelen esim Tikkurilan Empireä, koska on paksu maali -> maali leviää tasoituksen jälkeen kauniiksi tasaiseksi pinnaksi

Käsittääkseni nuo ovet on jotain kalustelevyä kun esitteesä lukee et MDF- ovet.

Noi urat muakin vähän tossa mietityttää. Täytynee kääntyä sit jonkun rautakauppiaan puoleen jos noita alkaa maalailee. Tai sit suosiolla antaa ne ammattikoululle maalattavaksi, täällä päin taitaa jopa joku maalarilinja ollakin.

Kannattaa kysyä tarjousta ja verrata uusien ovien hintoihin. Maalattaminen (siis jos ei ite maalaa) voi olla rutkasti arvokkaampaa, kuin jotku uudet perusovet samoihin runkoihin!

No mieti, minkä värin vierellä noikin kaapinovet ois ihan siedettävät. mä laittasin jotain tummahkoa punaista, niin sit ne ois ku nakutettu.
Siis tarkotan, että seinä on helpompi maalata, tai valita keittiöön sopivan väriset verhot tai matto.

Toi väri ei oo paha, se vaan vaatii jonkun toisen värin, jonka vieressä se on sopiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Kannattaa kysyä tarjousta ja verrata uusien ovien hintoihin. Maalattaminen (siis jos ei ite maalaa) voi olla rutkasti arvokkaampaa, kuin jotku uudet perusovet samoihin runkoihin!

me pyydettiin arviota maalarilta, olis noin puolet halvempi kuin vaihtaa ovet.(tavalliset holvikaariovet)

Yhteistyössä