Kääretortusta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysmys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysmys

Vieras
Jos teen huomiseksi valmiiksi kääretortun täytteineen, ei kai se mene "pilalle"?

Ajattelin ensin laittaa täytteeksi kermaa, rahkaa ja marjoja, mutta on vähän huonoja kokemuksia tuosta rahkasta. Kerran seisotin yön yli kakkua, jossa rahkatäyte välissä, ja seuraavana päivänä rahkan liemi oli valunut kaikki ulos!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Rahkaa voi myös valuttaa suodatinpaperin läpi, jolloin ylimääräinen neste valuu pois ja täytekin pysyy paremmin siellä minne kuuluu.
minä yritin kerran eikä siitä tullut kuin karmea sotku. suodatin pussi/paperi hajosi eikä rahkasta juuri nestettä lähtenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mämmikoura:
Rahkaa voi myös valuttaa suodatinpaperin läpi, jolloin ylimääräinen neste valuu pois ja täytekin pysyy paremmin siellä minne kuuluu.
minä yritin kerran eikä siitä tullut kuin karmea sotku. suodatin pussi/paperi hajosi eikä rahkasta juuri nestettä lähtenyt.

Mä laitan pussin sinne minne se kuuluukin- kahvinsuodattimeen ja kahvikannu alle.
Sitten kippaan kulhoon kun on aikansa valunut (ottaa pari tuntia nyt ainakin) ja kääräisen suodatinpaperit pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mämmikoura:

Mä laitan pussin sinne minne se kuuluukin- kahvinsuodattimeen ja kahvikannu alle.
Sitten kippaan kulhoon kun on aikansa valunut (ottaa pari tuntia nyt ainakin) ja kääräisen suodatinpaperit pois.

HAHAAA!!! mä olen siis vaan vähän tyhmä. no se selittää, tietenkin...joo pitää kokeilla uudemman kerran silleen järjen kanssa heh heh kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olisiko sitten parempi jättää rahka kokonaan pois...? Voiko kermavaahtoon sekoittaa sitä vaniljakreemijauhetta, tuleeko siitä hyvää?

hei, tuli vaan mieleen että valion maitorahka on aikas kiinteetä ja toiminu mun mielestä hyvin kaakuissa yms. kun taas nää ehrmannit joissa on osa jogurttia niin valuu huomattavasti herkemmin.

Yhteistyössä