kaason joulukortissa vanha nimeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulua joulua

Vieras
kaaso lähetti joulukortin (menimme viime kesä naimisiin) jossa oli kirjoittanut ensin mun etunimen ja sitten miehen etunimen ja mun vanhan tyttönimen meidän yhteiseksi sukunimeksi.
Ihmetyttää, ettei noin "läheinen" ihminen vaivaudu muistamaan nimeäni, olen sen muuttanut ajat sitten joka paikkaan.... Hän ei edes ole erityisen huithapeli, oikeastaan päinvastoin, joten jotenkin tuntuu tahalliselta kuittailulta. Itse ainakin joulukortteihin pyrin aina kirjoittamaan nimet oikein (vielä tarkistan) osoitteella ei ole niin väliksi.

Mun äiti, joka henkeen ja vereen vastusti sitä, että otan mieheni nimeä edes osaksi omaani, lähetti mulle kortin yhtenä päivänä ja siinä luki sukunimenä vain mun miehen nimi. Mulla on siis tuplanimi. =)

Se oli ihan ajatusvirhe, kun kysäisin asiasta. :D Ei sitä aina muista, jos ei ole vielä iskostunut alitajuntaan.

No voi elämä. On sua nyt loukattu :D
Kyllä mun ystävät edelleen kutsuu mua välillä tyttönimellä jos tulee sukunimi sanottua, he ovat tunteneet mut 10vuotta sillä nimellä. huh huh...Joo ihan vaa kiusallaan, minkä ikänen sä olet? :D

Millainen tuo kaaso on luonteeltaan ja miten tuutte toimeen? Voi olla tahallista tai vahinko.

Meille mun miehen sisko kerran lähetti kortin, jossa oli ensin miehen nimi, sitten mun koiran nimi ja sen jälkeen vasta mun nimi. Ja se oli ihan vain piruilua, sen tiesin heti, kun sen ihmisen tunnen niin hyvin :)

No tuskinpa kaasosi tahallaan kuittailee tuollaisesta, tai jos niin tekee, niin onpa siinä taas lapsellinen nainen. Eiköhän kuitenkin kyseessä ole ihan ajatusvirhe ja vahinko, kaaso kiireellä kirjoittanut joulukortit ja ajatuksissaan laittanut väärän sukunimen. Mullekin sattuu tuollaista joskus, enkä ole yleensä mikään huithapeli.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22637684:
Mun äiti, joka henkeen ja vereen vastusti sitä, että otan mieheni nimeä edes osaksi omaani, lähetti mulle kortin yhtenä päivänä ja siinä luki sukunimenä vain mun miehen nimi. Mulla on siis tuplanimi. =)

Se oli ihan ajatusvirhe, kun kysäisin asiasta. :D Ei sitä aina muista, jos ei ole vielä iskostunut alitajuntaan.

En minä ainakaan noita tuplanimiä koskaan ole joulukortteihin laittanut, vaan aina vain sen yhteisen nimen. Onkohan siitä joku oikein mennyt loukkaantumaan. Musta olisi hassua kirjoittaa korttiin esim. Tiina Aho-Viitanen ja Timo Viitanen perheineen.

Minkälaisen ihmisen sinä sitten olet valinnut kaasoksesi, jos epäilet hänen kuittailevan tällä tavoin? Siis jonkun ilkeän ja lapsellisen, joka haluaa joulukortillaankin vain pahoittaa mielesi...koska...?

Jos kuitenkin on vain ajatusvirhe, niitähän sattuu täydellisemmillekin ihmisille. :D

heheheh -nimimerkki osuu vähän niinkuin naulan kantaan. kaasovalinta meni mulla vähän pieleen ko ihmisen osalta, ei niin pitkään tunnettu, että hänellä olis selkärankaan painunut tyttönimeni, hän on muutenkin kuittaillut viime aikoina vähän pirullisesti asioitani, ja häidenkin aikaan jo arvosteli kaikenlaista... joten en ihan vilpittömänä pidä häntä, eipä tietenkään ole mikään iso juttu. Itse en vaan oikein jaksa ihmisiä jotka kuittailee jatkuvasti vaikkakin puoliks vitsillä.. jos esim toinen hyvä ystäväni olisi tehnyt saman mokan, olisin heti tajunnut, että kyse on vain vahingosta, koska hän ei ikinä tahallaan loukkaa ketään.

Eipä tuo varmaan kenenkää maailmaa kaada, meidän kaaso ja bestman meni naimisiin, niiden "hääkuva" sattu sit olemaan mun ottama ja oli paikallislehdessä mun vanhalla sukunimellä..Se kieltämättä vähän huvitti... :p

Mä ilmoitin mun siskon tyttönimen vahingossa kummi kohtaan maistraatin/kirkon papereihin. :D Mäkään en tykkää mun siskon miehestä, mutta toi oli oikeasti ihan vahinko että kirjoitin väärin. Ristiäisissä oli niin kiire etten mä ajatellut edes että se sukunimi voisi olla joku muukin kuin omani.

No jopas olikin vakavaa. Kaikesta se kannattaa vetää herne nenään. Tuommoista nyt voi sattua vahingossa ja ajattelemattomuuttaan on voinut kirjottaa ettei ite oo edes huomannu.

Meille tulee vuosien jälkeen yhä kortteja joissa minulle on annettu mieheni sukunimi. Ei se minua haittaa, molempien nimet löytyy laatikosta ja tiedän että ne kortit tulevat sellaisilta, jotka eivät tunne minua hyvin. Samaten pojallamme on tulevassa postissa sukunimi usein sen mukaan, tuleeko posti minun vai mieheni suvulta. Ei sekään minua haittaa.

Oi voi, onpa nyt prinsessan patjan alla iso herne :hug:
Mun erittäin hyvä ystävä on vasta viime vuosina alkanut puhumaan minusta muille (kaveripiirissä muutama samanniminen, siksi pitää välillä puhua myös sukunimellä ) oikealla nimellä. Kutsui minua pitkään tyttönimellä eikä haitannut yhtään.

Noh, ollaan oltu naimisissa vasta 10v ;)

Varmaan ihan vahinko. Mä ainakin kirjoitan joulukortit aina kaikki kerralla, noin 35 nimeä ja osoitetta kopioin suoraan osoitekirjasta. Jos siellä sattuisi olemaan vanha sukunimi jollakulla niin ihan ajatuksetta voisin siirtää sen korttiin.

Itse tein saman viime vuonna miehen veljen perheelle. Nauroivat vain, ettei kukaan toinen ole tehnyt sellaista. Syynä oli, että osoitekirjassa olivat tämän naisen entisen sukunimen kohdalla ja ovat edelleen. KAtsotaan kuinka tänä vuonna käy.

Meille tuli joulukortti, jossa poikamme sukunimi on väärä (mieheni nimi,vaikka lapsillamme on minun nimeni). Jos lähetäjä olisi mieheni vanhempi sukulainen melkein saattaisin ymmärtää, mutta kyseessä on henkilö, jota pidin läheisenä ystävänäni. No eipä vissiin ole läheinen, kun ei ole edes viitsinyt painaa mieleensä mun lapseni nimeä.

[QUOTE="jojo";22637709]Veikkaan vahingoksi. Vanhasta muistista tuli kirjoitettua se nimi, eikä siinä itse huomaa mitään kummallista, ellei joku muu huomauta. :)[/QUOTE]

Näin arvelen.

Mutta mitä arvelee kortin saaja? Arvelee tahalliseksi loukkaukseksi, kettuiluksi, kuittailuksi riittämättömästä arvostuksesta kaason tehtävää koskien, kateudeksi tms.
Tokihan :D

Meille tuli joulukortti, jossa poikamme sukunimi on väärä (mieheni nimi,vaikka lapsillamme on minun nimeni). Jos lähetäjä olisi mieheni vanhempi sukulainen melkein saattaisin ymmärtää, mutta kyseessä on henkilö, jota pidin läheisenä ystävänäni. No eipä vissiin ole läheinen, kun ei ole edes viitsinyt painaa mieleensä mun lapseni nimeä.

Tuo sitten on rasittavaa, kun pitää muista mitä sukunimeä kenenkin muksu käyttää :kieh:
Lakialoite, että koko perheellä pitää olla yhteinen sukunimi :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo ilman herneitä;22638346:
Tuo sitten on rasittavaa, kun pitää muista mitä sukunimeä kenenkin muksu käyttää :kieh:
Lakialoite, että koko perheellä pitää olla yhteinen sukunimi :attn:

Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin kirjoittaa niille olemattomille riveille monenmonta sukunimeä.
Miehellä sukunimenä Virtanen, vaimolla sukunimenä Malinen-Virtanen ja lapsia edellisistä liitoista kahdella eri nimellä...... tai jotain....

Mä kirjoitan korttiin yleensä yhden sukunimen ja sit koetan eri riveille yksilöidä perheenjäsenet.

Enpä ennen tätä päivää tiennyt että siitäkin vedetään palot nokkaan.

Uusimmat

Yhteistyössä