kaason joulukortissa vanha nimeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo ilman herneitä;22638346:
Tuo sitten on rasittavaa, kun pitää muista mitä sukunimeä kenenkin muksu käyttää :kieh:
Lakialoite, että koko perheellä pitää olla yhteinen sukunimi :attn:

Tosiaan tähdennän nyt sitä, että kortti tuli henkilöltä jota pidin LÄHEISENÄ YSTÄVÄNÄNI, ei joltain siskon-serkun-kummin-kaimalta. Siskon-serkun-kummin-kaimojen ei tarvitse muistaa ulkoa jokaisen kersan sukunimeä. Mutta kyllä nyt h*lvetti vieköön ihmisen, joka on ollut läheinen ystävä yli kymmenen vuotta, luulisi muistavan. Mutta näköjään ei.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22638359:
Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin kirjoittaa niille olemattomille riveille monenmonta sukunimeä.
Miehellä sukunimenä Virtanen, vaimolla sukunimenä Malinen-Virtanen ja lapsia edellisistä liitoista kahdella eri nimellä...... tai jotain....

Mä kirjoitan korttiin yleensä yhden sukunimen ja sit koetan eri riveille yksilöidä perheenjäsenet.

Enpä ennen tätä päivää tiennyt että siitäkin vedetään palot nokkaan.

Peesi!
Tee muuten itse ihan samoin. Ja jos on joku uusi pariskunta enkä välttämättä muista esim. miehen sukunimeä (kamalaa, niinkin voi käydä :D ) niin kirjoita Maija Mäkinen ja Timo. Onneksi ei tarvii olla katsomassa herneiden nenään menoa ;)

No kyynel. Itse kirjoitin oman äitini korttiin väärän sukunimen ja työkaverini huomatti että hei eikös sun äitis nimi vaihtunut talvella.
Ei kaikkea voi tai tarvitse aina muistaa eikä siitä tarvitse vetää herneitä nenään.

Kyllä nyt pistää pinnaa tiukalle, nii, ihanko kaaso ei muistanut nimeäsi, voi luppanaa. Kyllä mua kans ottaisi tosi rajusti päähän. ihan melkein verikyyneliä täällä vuodatan suuren surusi takia. Olen niin pahoillani. Miten voi ihmiset olla noin ajattelemattomia,että ei tajua kuinka ylpeä olet uudesta ihanasta nimestäsi ja nyt se on jo unohdettu. Paras ystäväsi teki vielä sen sinulle. Hlpompaa olisi ollut jos vaikka kaaso olisi pettänyt sinua miehesi kanssa kun tuo.
Koeta jaksella, kyllä se vielä iloksi muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo ilman herneitä;22638410:
Se ystävä, joka minua kutsui vuosia häiden jälkeen tyttönimelläni on ollut ystäväni yli 30v ;) Enkä kyllä ymmärrä miksi loukkaantua moisesta? Oliko tyttönimesi jollain lailla huono tai nolo??

Sekoitat minut nyt ap:hen. Minulla on edelleen oma tyttönimeni, jota siis lapsenikin kantavat kunnes menemme mieheni kanssa naimisiin, jonka jälkeen kaikille tulee mieheni nimi. Tämä johtuu vakaasta periaatteestani, joka kyllä on tälle ystävälleni varmasti tuttu asia, olemme hänen kanssaan asiasta keskustelleet useita kertoja, jo ennen kuin minulla lapsia olikaan.

Uusimmat

Yhteistyössä