kaavinnan jälkeinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestuttaa

Vieras
Mulle tehtiin kaavinta pieleen menneen lääkkeellisen raskauden keskeytyksen jälkeen. Siitä on nyt viikko ja 3 päivää. Eka päivänä oli ihan vähän vuotoa ja sitten se lakkasi kokonaan, kunnes viime tiistaina alkoi taas vuotamaan. Sellaista tummaa limaista rusehtavaa vuotoa. Ei sitä kovin paljon tule siteeseen, mutta sidettä on kuiten pidettävä.

Soitin torstaina polille ja kyselivät onko kipuja tai kuumetta, no ei ole. Kipua ehkä iahn sellaista menkkamaista jomotusta mutta ei sen kummempaa. Käskivät seurailla tilannetta ja ottaa yhteyttä jos jatkuu???Ei ollut puhetta että kuinka pitkään seurataan. Ja jos tulee kipua tai kuumetta niin sitten päivystykseen tai polille.

Voiko olla tulehdusta vaikkei ole kipuja tai kuumeilua? Ihmettelen tätä vuotoa, kun sitä aluksi ei ollut ja nyt sitten on alkanut, joskus tulee enemmän ja joskus vähemmän.

Joko huomenna soittaisin polille taas. Tuntuu, että pitävät ihan hysteerikkona kun jatkuvasti soittelen, silloinkin epäilivät, että kuvittelen vaan kun lääkkeellinen keskeytys epäonnistui.

Lisäksi minulla on kierukka vatsaontelossa, mutta poistoleikkaus vasta maaliskuulla? En usko, että se vois vaikuttaa tähän, mutta kukaan ei ole osannut vastata kysymyksiinkään?

Niin ja sitten vielä sellainenkin asia askarruttaa, että jos onkin joku tulehdus miten se vaukuttaa seuraaviin raskauksiin, tuleeko huonommin raskaaksi. Ei ole siis missään tapauksessa kolmen seuraavan vuoden huolenaihe mutta siltikin pistää miettimään???

Mä:Siis mitä tuolla tarkoitit?????Meillä on vain sellainen tilanne, että ei olisi millään voitu ottaa lasta vastaan.Olen juuri aloitttanut opiskelun, eikä lasta voitu vaan nyt pitää Kierukkaraskaus on vain aika epätodennäköistä, mutta näköjään mahdollista. Ei sillä että tätä nyt tarvitsis sinulle puolustella, jokaisella kai on oikeus omiin ratkaisuihin?

Oletkohan itse aivan tasapainossa???

Mulla oli kans kaavinnan jälkeen muutaman päivän tosi runsasta vuotoa...Sit se loppu, kunnes taas alko parin päivän jälkeen. Kuumetta ei ollu, eikä kipujakaan, mut vuoto haisi todella :x :x :x . Menin lääkäriin, kohtutulehdus todettiin. Samana iltana alkoi kauheet kivut. Sain kaksi erilaista antibioottia, jotka vihdoin alko puremaan ja olo alkoi pikkuhiljaa helpottaa.
Jos sulla on kerta kierrukka vatsaontelossa, niin miten poistoleikkaus voi olla vasta maaliskuulla? sitä ihmettelen mä...

En taida osata auttaa sua... Mulla on takana neljä keskenmenoa, joista yks tuli ulos kokonaan kotona, kolme muuta tarvi lisäksi lääkkeellisen tyhjennyksen, joista yksi lisäksi kaavinnan. Kaavinnan jälkeen vuoto loppui mulla suht nopeesti. Yhden lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuoto kuitenkin jatkui tosi pitkään ja jouduin jatkuvasti soittelemaan sairaalaan. Sanoivat et mun pitää mennä tk:n kautta, etten voi tulla suoraan heille. Olin kuitenkin sitä mieltä, et moka oli heidän ja yks ystävällinen lääkäri suostui ottamaan mut ultraan ja enhän sitten ollutkaan tyhjä!!! Eli voin vain sanoa sen, että ymmärrän sua täysin. Siis siinä, millasta on jatkuvasti soitella sairaalaan ja kokea soittonsa täysin turhiksi ja itsensä idiootiksi. Yritä jaksaa. Sulla on oikeus saada hoitoa niin kauan, että asia on selvinny loppuun saakka.

Keskenmenot jo sinänsä on rankkoja kokemuksia, mutta erityisen rankoiksi ne mielestäni tekevät juuri nuo "jälkikirjoitukset" ja se, ettei saa apua, vaikka siltä tuntuisi. Kesäisin km:n ja lääketyhjennyksen jälkeen mut ultrattiin ja päästettiin kotiin. Vuoto kuitenkin jatkui ja yhtäkkiä vk km:sta sikiö!!! tuli ulos. Niin hyvin siis ultrasivat. Sit sain ruikuttaa ja kinua, että pääsin vielä seuraavana päivänä kontrolliultraan...

Voimia!

Se kierukan poisto ei ole kuulemma kiirellinen leikkaus ja olenkin leikkausjonossa. Lääkärin mukaan kierukka on asennettu väärin ja on ollut vatsaontelossa jo kohta kaksi vuotta, en ole vain jostain syystä tullut aikaisemmin raskaaksi.

mulle tehtiin keskenmenon jälkeen lääkkeellinen tyhjennys. 10 päivää sen jälkeen todettiin että kaikki ei ollutkaan tullut ulos vaan oli tulehtumassa, sitten tehtiin kaavinta ja sain kahdet antibiootit. Kaavinnankin jälkeen vuotoa jatkui suht niukkana mut kuitenkin 10 päivää ja kipuja oli jonkun verran. soittelin sairaalaan ja sain samanlaisen kohtelun kuin mitä kuvaat. mutta sitten se loppui eikä sen jälkeen ollu enää jälkiseuraamuksia.

soittele sinne sairaalaan jos on huoli, se on itsestään huolta pitämistä eikä mitään hysteriaa.
voimia ja jaksamista sulle!

Yhteistyössä