Kaavinta vai lääkkeellinen tyhjennys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnetonyrittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnetonyrittäjä

Vieras
Näyttää siltä ettei keskenmeno etene mihinkään. Viikko sitten jo sikiö kuollut, tänään asia selvisi, mutta mitään oireita ei alaselkä kipujen lisäksi ole. Huomena polille soitto uudelleen. Sieltä sanottiin tänään, että lääkkeet antaisivat vauhdittamaan ulos tuloa. En ole kunnallisella puolella vielä käynyt ultrassa (yksityisellä vatsapeitteiden päältä rv. 8+, vastasi viikkoja 7+, ei sykettä )

Eli kai tuo pitäisi vielä "varmistaa" virallisestikin..? Tiedän, että kesken on mennyt (ei tosin yhtään vuoto), mutta mahdollisuudet lienee hyvin pienet etteikö olisi?

Kaksi sikiötä oli alunperin alkanut kasvaa, joista toinen oli tuon 7+. Toisesta ei sanonut muuta kuin, että alussa kesken.

Kumpi ois se "parempi vaihtoehto: lääkkeellinen vai kaavinnallinen tyhjennys??

Perusteluja mukaan ja omia kokemuksia. :'(

En ole kokenut kumpaakaan, mutta täällä ainakin on ollut valtavasti huonoja kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Tuntuu siltä, että se ei juuri koskaan onnistu, vaan ensin kidutaan vuodon kanssa ikuisuus ja lopulta tehdään kaavinta kuitenkin. Itse menisin mielummin suoraan kaavintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
En ole kokenut kumpaakaan, mutta täällä ainakin on ollut valtavasti huonoja kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Tuntuu siltä, että se ei juuri koskaan onnistu, vaan ensin kidutaan vuodon kanssa ikuisuus ja lopulta tehdään kaavinta kuitenkin. Itse menisin mielummin suoraan kaavintaan.

Mulle kaverikin suosittelee sitä, jolla alle vuosi sitten kkm. Tuntuvat vaan suosittelevan lääkkellistä, jota pelkään ihan HELVETIN paljon! :(

lääkkeellinen on hellempi tapa..Siinä vaan on olemassa riski, että joudutaan joka tapauksessa kaavinta tekemään jos kohtu ei tyhjene. Jos lääkkeellinen tyhjennys onnistuu, niin uuden yrityksen voi yksien kuukautisten jälkeen aloittaa uudestaan, kun taas kaavinnan jälkeen suositellaan limakalvoille pidempää toipumisaikaa. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Mun keskeytynyt km hoidettiin lääkkeellisesti, vuoto kesti reilun viikon ja sitten homma oli ohi.

Tsemppiä :hug:

Omalla kohdalla lääkkeellinen ei ainakaan onnistunut (kokeiltiin 2 kertaa) ja lopulta jouduin kaavintaan. Kaavinta ei ollut niin paha kokemus kuin luulin, surullista se vaan oli :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:

Mulle kaverikin suosittelee sitä, jolla alle vuosi sitten kkm. Tuntuvat vaan suosittelevan lääkkellistä, jota pelkään ihan HELVETIN paljon! :(

Siis äpolilla suosittelevat lääkkeellistä.

Mulla ensin lääkkeellinen tyhjennys, ei toiminut. Sitten oli pakko mennä kaavintaan. Sillä tietysti saatiin kohtu tyhjäksi.

Siinä sivussa sain infektion, söin 2 antibioottia pari viikkoa. Ole tarkka sen kanssa, nouseeko sinulla kuume tai alkaa kovat vatsakivut. Voi enteillä kohtutulehdusta ja sen onkin sitten aika vakava asia.

Kaavinta - itse valitsin lääkkeellisen, joka ei onnistunut vaan loppujen lopuksi jouduin kuitenkin vielä kaavintaankin. Useampi viikko meni aikaa kaikkiaan, jos olisin heti valinnut kaavinnan olisi ikävä kokemus ollut nopeammin pois päiväjärjestyksestä. Kaavintaa suosittelivatkin mutta kun olen "nukutuskammoinen" niin valitsin lääkkeet.
Jaksuja!

Itselläni takana yksi lääkkeellinen tyhjennys. Kyseessä oli tuulimunaraskaus, joka ei tyhjentynyt itsekseen.

Piti olla helppo muutaman tunnin keikka sairaalaan. Mutta muutaman pyörtymisen, ruuattomuuden jne jälkeen päädyin viettämään yön sairaalassa. Seuraavana päivänä vihdoin oli kohtu tyhjä.

Jos olisin tämän tiennyt olisin valinnut kaavinan. Jotenkin kuvittelin lääkkeellisen olevan helpompi vaihtoehto.

Ihan h*lvetin vaikea päätös.. Ei tän pitänyt loppua keskenmenoon :'( Sanovat äpolilta, että lääkkeellinen parempi, mut sit ku kysyin, että miten se on parempi, jos se on kivuliaampi ja vuoto saattaa kestää monta viikkoa. Niin siihen sano, että luonnollisempi. Huoh..

Tein noin 2 kk sitten tuon lääkkeellisen tyhjennyksen, eli viikolla 8 oli
sikiön kehitys loppunut. Kävin ensin yksityisellä josta antoivat lähetteen
kättärille, missä katsoivat vielä tilanteen, mikä oli sama. Sain lääkkeet kotiin,
ohjeiden kanssa, ja tein sen, eli minulla meni kaikki hyvin, ei kipuja ja vuotoa oli noin viikon verran, jälkitarkastus oli se että tein itse 3.n viikon päästä raskaustestin ja se oli
negatiivinen, eli sanoisin että toimi minulla. Sen jälkeen menkat tulleet entiseen tapaan.

Ihan h*lvetin vaikea päätös.. Ei tän pitänyt loppua keskenmenoon :'( Sanovat äpolilta, että lääkkeellinen parempi, mut sit ku kysyin, että miten se on parempi, jos se on kivuliaampi ja vuoto saattaa kestää monta viikkoa. Niin siihen sano, että luonnollisempi. Huoh..

:hug: multa haluttiin päätös tunti sen jälkeen kun ultrassa todettiin että ei tulekkasan vauvaa :| pun pää oli kuin sumua täynnä, en tajunnut oikein mistään mitään. Oli niiin tyhjä ja paha olla.

:hug: Niin, ei pitänyt munkaan raskauden, mutta minkäs teet. :( Niin, lääkkeellinen on kyllä luonnollisempi vaihtoehto. Mutta jos mä saisin valita nytt eikä olisi mitään rajoitteita, niin päätyisin ehdottomasti kaavintaan.

Niin sehän siinä on pahinta miksi se päätös tehdään eli keskenmeno. Sillä hetkellä, kun sain tietää, ettei vauvaa tulekaan, olisin halunnut päästä pian pois siitä tilanteesta. Kahdessa lääkkeellisessä yrityksessä ja kaavinnassa meni kuitenkin viikko, joten asia oli kokoajan mielessä ja kokoajan itketti :(

Mulle oli lääkkellinen tyhjennys fyysisesti hyvin helppo ja mutkaton. Sain ekat lääkkeet polilla ja lähdin kotiin pariksi päiväksi. Tänä aikana kohtu tyhjentyi kotona, mutta kävin vielä varmuuden vuoksi ottamassa toiset lääkkeet polilla. Kipuja oli vain ennen varsinaista tyhjentymistä ja tyhjentymisen aikana tunnin tai pari. Rv 12+ oli tämä, vauva oli kokoa rv 7, mutta istukka oli jatkanut kasvamistaan.

Mä valitsisin lääkkeellisen, koska kaavinta on kuitenkin invasiivinen toimitus. Siinä on omat (isotkin) riskinsä enkä niitä ottaisi ellei olisi pakko. Lääkkeet ovat kuitenkin kaikesta huolimatta se luonnollisin tapa.

Yhteistyössä