kädetön olo

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipaha

Vieras
siis, epäillään päivähoidossa lapsen hyväksi käyttöä lapsen käytöksen ja puheiden perusteella tai siis on todella kummia juttuja jne. niitä nyt tarkemmin erittelemättä, mutta asiani on se kuinka ollaan tumput sidottuja tekemään yhtikäs mitään, kun kaikesta pitää olla konkreettinen näyttö. Nuo puheet ja käytös eivät ole riittäviä perusteita tutkia asiaa, vaan meidän pitäis puhua vanhemmille, sinällään toki ymmärrän ettei voida mitään tehdä näillä perusteilla, mutta pelottaa jos oikeesti onkin ja me ei olla toimittu.. Tästä on lastensuojelun kanssa keskusteltu ja hekään ei asialle mitään tee, kuuluu poliisille ja hekin vaati näyttöä, että lapsessa jälkiä pitäisi olla.
 
Kerran keskustelin yhden ihmisen kanssa vähän vastaavassa tilanteesta ja loppujen lopuksi selvisi että perheen oma poika leikki lääkärileikkejä pikku-siskon kanssa joka reagoi niihin erittäin voimakkaasti. Aina pitäis mun mielestä ottaa puheeksi jotain kautta, lapsellakin on oikeuksia eikä hän osaa itse pitää huolta niistä. Täytyy ottaa huomioon että tekijä voi olla joku perheenulkopuolinen ja vanhemmatkin epäilee ehkä jotain, mutta ei uskalla tuoda julki peläten lasten menetystä.. ajatuksia vain. Voimia sinulle tärkeän asian päättämiseen.
 

Yhteistyössä